Spøkelsestråd

jaya86

Forelsket i forumet
nå er det lenge siden sist vi hadde en spøkelsestråd. Og siden det er bynnt å være lyst til langt på kveldene (ihvertfall her i trøndelag), og blir lyst tidligere, så tørr jeg å starte en, for er mindre skummelt når det er lysere lengre enn midt på vinteren.

Så kom med spøkelsesbildene og historiene deres! [:D][&:]

ORIGINAL: Rebecca85

*grøss*  hater sånne tråder men jeg må bare se da så...[>:][X(]

hehe..synes det er kjempespennende med det litt alternative og spøkelser, men jer er LIVREDD for å møte på sånt i virkeligheten [&:]
men jeg måååå jo se og høre (selv om jeg hater meg selv etterpå for det, siden jeg ikke får sove og det er mørkt osv.). Men nå er det lyst ute og da tørr jeg mer enn jeg tørr på vinteren [8D]

Like etter at vi flyttet inn her (midten av August i fjor), var jeg hjemme alene en kveld med Adrian...
Jeg satt og så premieren på Himmelblå og Adrian sov søtt, da jeg hører tunge skritt over hodet mitt (vårt soverom) tvers over, til andre sida av stua (Adrians soverom)... Så begynner det å skurre litt i babycallen før jeg hører Adrian sier "heia!!! heiiii!!!".....

Ikke spesielt trivelig, når det tidligere har forsvunnet saker og ting som har dukket opp på usannsynlige steder, type: Så høyt oppe i skap o.l at jeg ikke kunne ha lagt det fra meg der... Og om natta når jeg er alene på soverommet - hører jeg at noen andre puster. Creeeepy.....

Har skjedd en del på jobben[;)][;)]

En dag jeg kom på jobb (som nr2) var det helt stille der... Stussa litt og gikk ut på kjøkkenet til ho som kom tidlig og spurte hvor barna var?

Barn, der var ikke komt noen[8|]
Hvem har leika med bilane da spurte jeg?[8D]

På et bilteppe på avdelinga var der 5-6 biler stilt pent opp på rad og rekke[;)]

Huset har vært barnehjem og barnesykehus for mange mange år siden[8D][;)]
[hr]En gutt på 3 år sa også at vi måtte trøste babyen som gråt....

Der var ingen baby[8|]

Jeg bor ca 20 meter unna et gammelt, ubebodd hus, har bodd her i ca 5 måneder... For ca 2 uker siden ble dette nabohuset plutselig opplyst innvendig av et blått lys, dette var sent på kvelden mellom kl 23 og 24. Vi bor stille og rolig inne i en mørk skog - og hverken hørte bildur eller så lys fra bil eller evt lommelykt... Lyset var på ca 10 - 20 sekunder og jeg så en lampe som hang og dinglet fram og tilbake innenfor vinduene... Mannen min rakk også å se dette lyset før det forsvant.

Neste dag gikk jeg og kikket inn vinduet - det henger ingen lampe i taket i det hele tatt... Mannen tror det hadde en naturlig forklaring, men jeg synes det var litt ekkelt[8|]

ORIGINAL: Søteste Trikken

Jeg bor ca 20 meter unna et gammelt, ubebodd hus, har bodd her i ca 5 måneder... For ca 2 uker siden ble dette nabohuset plutselig opplyst innvendig av et blått lys, dette var sent på kvelden mellom kl 23 og 24. Vi bor stille og rolig inne i en mørk skog - og hverken hørte bildur eller så lys fra bil eller evt lommelykt... Lyset var på ca 10 - 20 sekunder og jeg så en lampe som hang og dinglet fram og tilbake innenfor vinduene... Mannen min rakk også å se dette lyset før det forsvant.

Neste dag gikk jeg og kikket inn vinduet - det henger ingen lampe i taket i det hele tatt... Mannen tror det hadde en naturlig forklaring, men jeg synes det var litt ekkelt[8|]

nå fikk jeg ståpels på armene her!!
Tror jeg hadde dødd har jeg sett det, og ihvertfall aldri gått bort til huset dagen etter!!!! [&:][8|][:o]

Jeg har maaange fra huset jeg bodde i fra jeg var 15 til jeg flytta hjemme fra. Det er besteforeldrene mine sitt gamle hus, så når de døde flytta vi dit. Huset ligger bare noen meter fra det huset jeg voks opp i. Nok om det.

Når vi flytta inn pussa vi naturligvis opp, og etter det har det skjedd mye rart... Føler vel egentlig ikke at man er alene hjemme noen gang. Jeg har bare to opplevelser som ikke er så ille, så gidder ikke fortelle om de, men mammaen min og samboeren hennes som bor der nå har opplevd litt av hvert.

Samboeren til mamma har alltid fnyst av oss når vi har sagt at det spøker der, mener det er bare tullprat. Men en gang i fjor sommer var han alene hjemme, og satt i stua og så på tv sent en kveld. Plutselig hører han noen som snakker i gangen, så han skrur ned lyden på tv'n og venter på at noen skal komme inn (de bor på landet, så er ikke uvanlig at naboen stikker innom uanmeldt uten å banke på) Men det kom ikke noen inn, og plutselig var det flere som snakket i munnen på hverandre. Han klarte ikke høre hva de sa, for det var bare masse "blablablablablablablab" flere som babbla på en gang, hørtes ut som gamle mennesker sa han. Han fikk seg en god støkk da, turte knapt nok å gå å sjekke (de har glassdør til gangen) Ingen var der....

Så igjen i høst hadde de lagt seg, de lå på mitt gamle soverom, siden de bygger på huset. Når de akkurat hadde lukket øynene og nesten sovna merka de at en lampe borte ved døren kom på, mamma åpna øynene, men så ikke noe spes annet enn at lyset var på. Så kom enda en lampe på, en som var litt nærmere senga på et sånn gammelt speilbord, og like etter gikk lyset rett over senga på. Begge bare satt seg opp i senga og så på hverandre. Tror jeg måtte ha bytta sengeklær etter det hvis det var meg![:D]

Skal legges til at jeg er realist, og selv om jeg har opplevd ting der selv sliter jeg med å tro på at det ikke er en helt naturlig teknisk forklaring på det meste..... Men man kan jo begynne å lure noen ganger...

Jeg jobbet i hjemmesykepleien for mange år siden da jeg var sykepleierstudent. Vi hadde kontor i et gammelt murbygg som hadde vært sykehus for mange, mange år siden. Jeg kom inn etter kveldsvakt kl 22.30 på kvelden... Det stod en annen bil på parkeringsplassen - så jeg stusset litt på at det var låst og at alarmen var på da jeg gikk inn...

Da jeg kom inn hørte jeg en som drev og ryddet og bråket med noen pappesker i kjelleren - jeg ropte hallo ned trappen, men fikk ikke svar... Det ble helt stille... Det var da jeg kom på at alarmen hadde vært på når jeg gikk inn i bygget[8|] 

(Kollegaen min som kjørte bilen jeg hadde sett på utsiden hadde parkert bilen der og gått innom en pasient i et nabohus.) Da kollegaen min kom tilbake fortalte jeg hva jeg hadde opplevd - og hun sa bare ja, jeg vet at det spøker her... Vi gikk ned i kjelleren og rett nedenfor trappen stod masse pappesker pent stablet inntil veggen... Spooky[&o][&o][&o]

Jeg leide engang et hus sammen med en kompis av meg. Det var ikke VELDIG gammelt, men ca fra 50 tallet, og hadde stått ubebodd noen år før det ble pusset opp og leid ut (til oss). Jeg turde aldri kikke inn vinduene hvis jeg kom hjem til tomt og mørkt hus - for det var alltid skygger som beveget seg innenfor kjøkkenvinduet...

Jeg opplevde å våkne midt på natten av bråk og skrik fra kjelleren (murkjeller), men den mest uforklarlige hendelsen husker jeg ikke noe av selv - har bare fått det fortalt i etterkant...

Jeg må alltid ha det heeelt mørkt og stille på soverommet når jeg skal sove... En natt kompisen min kom sent hjem (kl 3 på natta) ble han overrasket over at lyset stod på på mitt soverom. I tillegg sto soveromsdøren vid åpen, og når han kikket inn på rommet mitt så han at jeg lå og sov med et av hans jakt-våpen ved siden av meg i sengen... (et gevær). Han bare tok våpenet med seg, slokket lyset og lot meg sove videre - og fortalte om hendelsen først flere uker i etterkant....

Flaks at han hadde låst inn ammunisjonen[:o] Jeg har ingen aaaaaaanelse om hva som har skjedd den natten[:-]

OK, en siste...

I går da jeg skulle legge meg, kunne jeg ikke finne tannkremtuben... Jeg lette og lette oppi, inni, oppå og under alle skuffer og skaper på hele badet, men den var ingen steder! Jeg tenkte at da har sikkert gubben tatt den med seg (han reiste utenlands i går) så jeg bet tennene sammen og pusset en rask puss med en motbydelig søt, ekkel barnetannkrem...

Så neste morgen gikk jeg og la meg på sengen igjen, etter at jeg hadde tatt opp mine søte små og plassert dem foran tven med en brødskive i hånden... Plutselig gikk døren opp og minstemann kom tuslende inn... Jeg kikket ikke opp, bare registrerte at det var han, da jeg som lyn fra klar himmel kjente en sviende smerte på venstre kinn!!! Og hva tror dere lå der ved siden av meg i sengen???? jo nemlig!! Den forsvunnede tannkremtuben!!! Som han kastet med overnaturlig kraft og presisjon, og traff meg med den spisse enden så jeg fikk sår på kinnet!!

Så da kan jeg iallefall pusse tennene med skikkelig tannkrem i natt...

Håper ikke denne ble for skummel for dere! God natt, sweet, creepy dreams[;)]

Det spøker visst i fjøset her på gården, jeg har aldri sett noe, men jeg har hatt følelsen av noe flere ganger. Følelsen av at noen ser på meg eller overvåker meg på en måte. Men liker å tro at det er fantasien som spiller meg ett puss... To av jentene på stallen har derimot opplevd å sett en kvinneskikkelse ved ett par anledninger. Men hestene ser ut til å ta livet med ro, så jeg liker å tro at hun er snill iallefall [:)] Samboer har forøvrig en avdød bestemor som var veldig glad i dyra på gården, kanskje det er hun som lusker rundt i fjøset... Uææææ! Jeg blir ganske redd når jeg skriver om dette egentlig, jeg vil helst slippe å "møte" henne en mørk kveld ute i fjøset/stallen selv om hun er aldri så snill... 

Det er garantert noen her også, det tror jeg i allefall!

Støvsugeren har holdt på med å skru seg på selv, uten at noen en gang er i rommet hvor støvsugeren står, og vi har en lampe som henger i taket i stua som plutselig kan finne på å dimme seg av og på, ofte veldig fort .. men vi har ingen dimmer til lampa [:-] Den må enten være på eller av.

Så en dag skulle snuppa vår hjelpe meg på kjøkkenet, det elsker hun. Men da satt hun bare på stolen holdt hendene for øynene og nektet å ta de vekk, og hun ville ikke være på kjøkkenet men ville ikke gå i stua selv, så jeg bar henne, tenkte ikke noe mer over det .. trodde det kanskje bare var litt tull. Så etter noen minutter ba jeg henne komme inn på kjøkkenet for ett eller annet, og hun løp mot kjøkkenet og BRÅ stoppet da hun såvidt så kjøkkenet og sa Nei, dama der .. og løp tilbake til sofan.
Hun turte ikke gå inn på eller gjennom kjøkkenet hele den dagen, hun var virkelig REDD for kjøkkenet.
Det gikk litt over dagen etter, men hun begynte senere å prate om denne damen da.
Hadde kontakt med en dame som fikk bilde av kjøkkenet osv som skulle fjerne dette da, hun sa hun så en gammel dame, og mener hun fjernet henne.
Lyset sluttet på flere uker, MEN.. det er tilbake igjen. Og snuppa her satt å lekte på kjøkkenet mens sambo laget mat og sa plutselig mitt i leken ; i 1949?? veldig spørrende .. Og hun kan telle til 12 asså.
Skrå sikker på at noen er her! Er ofte vi sitter å ser på tv og både jeg og sambo må snu oss mot kjøkkenet for det ser ut som det er noe der.. Og jeg er LIVREDD for ånder og slikt

Når jeg var nyfødt hørte mamma at noen gikk inn på rommet jeg sov på [:-]

Jeg hadde ei venninne på overnatting(hadde rom på loftet) når jeg var rundt 14-15 år gammel. Vi lå utover natta og snakket sammen (delte seng) og satt på klokkeradioen for å høre på P4 og kjærlighet uten grenser (eller hva den het[8D]) men av en eller annen grunn får jeg kun inn Tyske kanaler[>:] finner 1 engelsk kanal og der snakker de om 2 verdenskrig[:o] jeg stilte og trykket for harde livet men fikk ikke inn en dritt..dagen etter slo vi den på og alt var som vanlig igjen[&:]

En stund senere bråvåknet jeg av at noen banket helt sykt på døra..døra var hjemmelagd og litt løs så når man banket på den bråket det sånn for hele døra slo mot karmen[:o] husker den lyden og følelsen ennå...[&o]

Har opplevd mye egentlig når jeg tenker etter...grøss[&:]

har noen historier herfra, huset vårt er fra 1930.
sambo har på en måt et "forhold" til den gale damen som hadde huset som feriehus for mange år siden... da jan var liten så pleide han klippe plen og sånn og fikk lov å kjøre mopeden hennes rundt i hagen, ene dagen velkomme og andre dagen ikke.. hehe, spes dame.. men så til saken...

første historien jeg har herfra var en kveld, for ca 4 år siden, sambo dreiv i stua, og spilte ganske høy musikk, sånn riste i veggene høyt, mens jeg dreiv på kjøkkenet å ryddet inn i skapene, plutselig hører jeg det forferdelige smellet/braket, akkurat som er stort vitrineskap med masse glass som velter utover gulvet og blir knust... sambo skrur ned musikken og lurer på om kjøkkenskapene faller ned, mens jeg var jo helt sikker på at han spilte så høyt at skapet på veggen istua datt ned... vi hørte jo dette GODT begge to enda musikekn var så høy, men vi fant ikke et eneste knust glass i hele huset... hehe[:o]

en annen ting var etter at Kasper ble født, da begynte ting å forsvinne, en dag fant jeg ikke den ene cheroxen hans, dette var akkurat da høsten slo inn... vi endevendte hele stua for å finne den, men neida... plutselig en dag da snøen nærmet seg og jeg og lillegull stod opp, jeg satte han i mat stolen på stau og gikk på kjøkkenet for å lage brdøskive til han, borte fra stua max 2 min. da jeg kom utpå der igjen, låg cheroxen hans midt på stue gulvet[:D]

har flere og hvis dere gidder høre..... hehe

en morgen kom kasper inn på rommet mitt, det var mørkt enda, og jeg var jo trøtt, menkasper han satte seg opp i seng mi åsså peker han ut i gangen og sier, "se på han der da mamma"
jeg spør jo "hvem da?"  kasper: " han som står der"  jeg ba han skru på lyset å da sa han "nå er han borte mamma"[:o][:)] så han såg tydeligvis noen.. hehe

sambo satt også en kveld på daten her da jeg var borte.. da hadde han hørt noen som gikk på en måte ut av senga vår (rommet over data) og ut på stua.. han hadde jo trodd det var kasper som stod opp, så han hadde gått opp å sjekket, men han sov så søtt... heh....

Så mye skummelt…. Jeg har aldri opplevd noe, og er glad for det, men synes det er spennende å lese om andre da

Ikke noen skumle historier her da.
Men pappaen min døde for 3 år siden ca.
Og vi flyttet inn hit for 2 år siden.
Har alltid følte meg veldig trygg her. alltid vært husredd men aldri her!

I den siste tiden har bilde av pappa fallt ned fra veggen ofte! Har mange andre bilder hengende oppe på samme vegg og måte men dette bilde faller ned på gulvet uten at det er noen i rommet.
Så tror det er pappaen min som prøver å fortelle at han er her å passer på oss[:)]

Har opplevd ganske mye uforklarlig:

Da jeg var liten delte jeg rom med 3 av mins søstre,en natt våknet jeg og så at det satt en dame i sengen til søsteren min,hun satt med ryggen til og hadde rødaktig skulderlangt hår og hadde en hvit bluse på seg,fortalte det til mamma og når hun var liten hadde hun sett den samme damen.

En kveld satt mamma,pappa og jeg og snakket om at det skjedde så mye rart i huset og mamma sa "de er sikkert farlige osv og skremte meg skikkelig.Så gikk mamma ned i kjelleren for å sette på vaskemaskinen og da var det en hånd som dytta hu i ryggen så hun holdt på å falle ned trappa.
Hun kom opp likbleik og sa unnskyld for hun mente de ble sure når hun sa de var farlige.

Jeg har bodd på internat og der skjedde det mye rart,En kveld jeg og 2 venniner var helt alene på internatet hørte vi noen som gikk bortover gangen og tok i alle dørhåndtakene,hoppa over våres dør og fortsatte,når vi gikk ut i gangen var det ingen der.

En annen gang jeg og ei til var alene på internatet så vi noen som kom inn og løp opp trappen,jeg løp etter for å finne ut hvem det var men det var ingen der og døren personen kom inn var låst.

jeg har faktisk bilde av et spøkelse. Skal se om jeg finner det. Er i et album, må scanne det da...

Back
Topp