spøkelses historier. noen?

hegemw

Forumet er livet
jeg er så fasinert av spøkelses historier. noen som har noen å fortelle?
 
jeg har ikke opplevd noe selv, men fam min har vist det,
fikk vite igår at bestefaren min har vist gjort det\gjør det, han døde i 2000, og pappa skulle selge leilugheten hans, plutselig så stod bestefar rett sidnav han, han tenkte ikke noe over det der og da, for det var jo naturlig, var jo ikke lenge sia han hadde dødd da liksom, så ekkelt.
også så hadde vist bestemor sittet på senga hans en gang, men han ville ikke si så mye mere. husker godt bestefar sa han skulle gå igjen, men at han virkelig har gjort det var litt guffent. vet jo ikke om han gjør det enda, men håper han ikke gjør det for de som bor der nå sin skyld.
så mine drømmer handlet om han i natt ja[;)] tror bestefar bare ville sjekke om det var odentlig folk som skulle kjøpe leiligeheten hans.
 
også broren min hadde opplevd det flere ganger, han snekret noe et sted og hørte flere lyder hele tiden, døra gikk opp og igjen, plutselig så han en mann skikkelse med skjegg og bart i en frakk, de blei kjempe redde og bare løp derfra, hadde opplevd det flere ganger der også.
 
håper jeg virkelig slipper å oppleve noe sånt, selvom det kan være spennende hvis de er snille.
 
noen andre som har noen historier?
 
Så bra at du startet en sånn tråd her. Lagde en slik på generell...
 
Jeg har sjøl opplevd mye rart og ubeskrivelig. Men ikke "sett" noen enda. Min far har slike evner. Selvom han ikke helt tror. Men han har sett så mye og følt så mye, at han mener jo at det må være noe mellom himmel og jord som vi ikke helt vet noe om..
 
Selv opplevde jeg nettopp noe den natta farfaren min døde[:(] Noe jeg aldri har opplevd før.. Jeg visste han var på sykehuset, men ikke at han skulle dø så "raskt". Hvertfall ikke den natta. Jeg våknet plutselig... åpnet øynene, for jeg hadde en urolig følelese. Så ser jeg to lys (like runde og store som en frokost asjett) på kles skapet. Jeg gned meg mange ganger i øynene, for jeg skjønte jo ingen ting.. Så mot vinduet for å se om det var noe som kunne skinne gjennom, men for det første så har vi to gardiner pluss persienne og boda står rett utenfor. Så det var ulogisk at det skulle kunne skinne så klart på skapet om noen hadde stått rett utafor vinduet (for er det som måtte ha blitt gjort i så fall) å lyst med to lommelykter av beste sort. Begynte straks å tenke på farfar. At nå døde han. Fikk det i tankene. Jeg sovnet ikke med det første akkurat.
 
Når jeg våknet hadde jeg fått en meld. Da slo det meg at farfar virkelig var død, og lysene var et symbol på et adjø. På meld stod det fra pappa at jeg måtte ringe når jeg våknet. Off trist å tenke på.
 
Kommer sikkert med flere "historier", men nå må jeg gå...
 
Jeg hadde en hamster en gang, Vicktor. De lever i ca 2 år. Denne hamsteren var veldig spesiell, bestevenn med katta vår også [:D] Hun nektet å spise maten sin hvis ikke buret sto ved side av matskåla hennes. Hamsteren satt ofte oppå katta vår og hun malte og koste seg. Normalt ville jo en katt ha spist den med det samme. hehe. En kveld hadde vi glemt å lukke buret ordentlig så Vicktor stakk ut, og pus hadde passet på den hele natta, katta vekte til slutt mamma for å liksom si ifra at hamsteren var ute av buret sitt.
Hamsteren ville ikke dø, den ble over 4 år gammel og mistet all pelsen så mamma tok den med til dyrlegen og han fikk helt sjokk. Hadde aldri opplevd at en hamster ble sååå gammel. Så han satt en sprøyte på han og avlivde den. Mamma tok den med hjem så jeg gravla den bak huset vårt. Det gikk ca en uke, satt å gjorde leksene mine da plutselig så Vicktor løpe over gulvet. I alle dager tenkte jeg.. ser jeg syner?? Men nei da, Vicktor kom hver kveld til ca samme tid og løp rundt på gulvet. Jeg pleide å snakke til han også. " Hei vicktor, så koselig at du kommer å hilser på meg" Dette foregikk i ca 6 mnd. Til vi fikk vår første hund. Da så jeg han aldri mer. Skikkelig snodig.. Spøkelses hamster.. haha
Turde ikke å fortelle det til så mange, de hadde vel trodd jeg var spik spenna gæren..
 
Dama til min fetter er healer og kjenner de jentene fra åndenes makt. Kjempe spennende dame. Hun sa til mamma en gang at alle vi jentene ( mamma, meg og mine søstere) var motakelige for slike ting. Mamma sanndrømmer veldig ofte. Alltid gjort det. Skikkelig ekkelt. De bor i et gammelt hus (småbruk) som de har arvet fra farmors onkel. Og der skjer det mye rart. Farmors onkel hadde sinnsykt mange katter og jeg har sett katter som har gått igjen der flere ganger, det har søsteren min også. en gang var min søster og hennes venninne hjemme der alene. De satt å så på tv. De følte plutselig begge to at noe sto bak dem så de bråsnudde seg rundt helt samtidig og så en dame som stå der. Det viste seg at kona til farmors onkel døde i huset der. Og at det mest sannsynlig var henne de hadde sett.
 
Nå vi tok over huset kom farmors onkel på besøk fra syke hjemmet, og han begynte å snakke om at vi ikke måtte finne på å gå til den gamle brønnen i skogkanten før han hadde vært der og drevet bort de åndene som var der. Var visst noen onde der også. Men dette rakk han aldri før han døde. Så vi har ikke turd å gå dit.. i tilfelle...
 
De som bor i området der har snakket masse om et spøkelse som de kaller den sorte enke. Skal vissnok være ei som gikk ned til elven og druknet seg selv for mange mange år siden. Min tante som bor på andre siden av jordet har fortalt oss at hun har sett henne et par ganger. Hun kommer gående/svevende fra der denne gamle brønnen er og over jordene og forsvinner ned mot elven. Hun har på seg sorte klær.
 
Ofte får vi en advarsel om det kommer folk dit også. Min søster og jeg opplevde det nesten hver gang vi var alene hjemme. Satt i stuen og så på tv, hørte det kom bil og vi så lysene fra billyktene lyse opp skogen, hørte bilen stoppet, bildører åpnet seg og ble smelt igjen. Hørte til og med at noen åpnet ytterdøren. Vi gikk hver gang i gangen og så hvem som kom. ( regnet med at det var våre foreldre som var kommet hjem fra fest)  Men der var det ikke en sjel. Og bilen vi hadde sett lysene til og hørt var heller ikke der... 5 min etter kommer de på ordentlig... Dette skjedde så og si hver gang vi var alene. Siden dette er et småbruk uten naboer så kan det ikke være en naturlig forklaring på det.
 
Hundene hjemme der har også sett ut i løse luften og vært kjempe sinte, bjeffa , knurra og flekka tenner så de sikler. Hvis de hører noe så pleier dem å løpe til døra og bjeffe. men ikke med et sånt sinne. Det skjedde med min eldre søster en gang vi var på ferie og hun var alene hjemme. Og hun tror overhode ikke på overnaturlige ting. Skikkelig tøff jente. Hun hadde akkurat lagt seg og hørte noen som gikk opp trappa, hunden lå i sengen med henne og oppførte seg slik jeg forklarte, hun var helt gal. Og nekta å gå fra søstern, som om hun beskyttet henne. Hun holdt på en god stund før hun roet seg. Søstern turde ikke forlate sengen og fikk ikke sove resten av natta. Hun var liv redd. Etter dette har hun endret syn på overnaturlige ting..
 
oi, for noen historier du har nitho. spennende å lese.
høres skummelt ut.
 
hamster går igjen ja, morsomt da,  da skulle jeg ønske jeg kunne sett igjen katta vår som jeg var glad i og hamsteren min.
 
bare komme med flere historier
 
dytte på[;)]
 
Back
Topp