Soysauce

Kvinne2

Blir kjent med forumet
Kan gravide spise soysauce? 

Jeg vet ikke, men jeg spiste noe her om dagen. (termin nov)...

tenker du på sånn kikoman?

den innholder jo bare vann, salt, soyabønner og hvete...så jeg tror ikke det er noe farlig å spise.
Jeg har brukt det mye i maten.

Feil: Noen typer soyasaus inneholder etanol også.

Jeg søkte litt rundt og de anbefaler å holde seg unna det, siden det inneholder så mye salt..
Så da går jeg på den sikre siden og dropper å bruke det  er bare 3 mnd til min lille knøtt kommer til verden <3

med måte tenker jeg

ja tror du kan bruke det så lenge du ikke bruker det vær dag hehe...

det er nok mye salt i alt annet du spiser  å uten at man tenker på det, salt er flink til å gjemme seg over alt.

Så lenge du ikke drikker kikoman som drikke så tror jeg det går bra ;)

Eller man kan kjøpe den med mindre salt.. Den er faktisk like god :-)

Lizz83 skrev:

Blir ikke det litt vrangt å si når det er sagt hva kikkoman inneholder? De som inneholder alkohol har det også kun i små mengder for å beholde friskhet i produktet. Det er ufattelig lite vanlig i Norge.

Soyasaus er ikke noe man vanligvis bruker i store mengder i mat (om man ser bort i fra disse rettene som bader i det), så jeg skulle tro det går helt fint å bruke det om man ikke, som noen sa, drikker det ^^ Jeg spiser sushi, og da hører soyasaus til, men det er så små mengder så sjelden, og jeg får sikkert i meg mer salt av annen mat enn av soyasausen.

Mortania skrev:

Lizz83 skrev:

Blir ikke det litt vrangt å si når det er sagt hva kikkoman inneholder? De som inneholder alkohol har det også kun i små mengder for å beholde friskhet i produktet. Det er ufattelig lite vanlig i Norge.

Soyasaus er ikke noe man vanligvis bruker i store mengder i mat (om man ser bort i fra disse rettene som bader i det), så jeg skulle tro det går helt fint å bruke det om man ikke, som noen sa, drikker det ^^ Jeg spiser sushi, og da hører soyasaus til, men det er så små mengder så sjelden, og jeg får sikkert i meg mer salt av annen mat enn av soyasausen.

Jo, du har rett, jeg ordla meg litt feil... Så det hørtes litt kvast ut! Var ikke meningen! :-) Du har selvsagt rett ang mengde osv. og ikke minst saltet!

Back
Topp