Sovner ved puppen

Lisbeth_Alvilde

Blir kjent med forumet
Flere som har samme ‘problem’
Evt, noen som har ideer til hva jeg kan gjøre for at lillemann skal spise isteden for å sove?
 
Jeg har sett på TikTok at noen kler av babyen til bare bleie for å holde dem våkne, men dette har ikke jeg hjerte til :p
 
Min hadde gulsott i starten og ville ikke suge så lenge. Da lærte vi på sykehuset at vi måtte vekke han ved å "leke" med kinnet hans for å vekke han. Eller gjøre andre ting for å få han til å kvikne til. Kald klut på kinnet funker også. Men det er jo kun aktuelt dersom baby ikke får i seg nok. Så lenge de har nok bleier og øker i vekt som normalt så kan de jo gjerne få sovne ved brystet.
 
Kan funke å kile under føttene :)
 
Min hadde gulsott i starten og ville ikke suge så lenge. Da lærte vi på sykehuset at vi måtte vekke han ved å "leke" med kinnet hans for å vekke han. Eller gjøre andre ting for å få han til å kvikne til. Kald klut på kinnet funker også. Men det er jo kun aktuelt dersom baby ikke får i seg nok. Så lenge de har nok bleier og øker i vekt som normalt så kan de jo gjerne få sovne ved brystet.
Var litt gulsot på han her også, men blei skrevet ut for noen uker siden. lillemann er snart 6 uker, og er en skikkelig kosegutt.
Er litt redd for at han ikke får i seg nok siden han sovner hele tiden. Mulig det bare er jeg som er stressa førstegangsmamma
 
Var litt gulsot på han her også, men blei skrevet ut for noen uker siden. lillemann er snart 6 uker, og er en skikkelig kosegutt.
Er litt redd for at han ikke får i seg nok siden han sovner hele tiden. Mulig det bare er jeg som er stressa førstegangsmamma
Ta en ekstra tur på helsestasjonen for å veie dersom du er bekymret:) til oss sa de at en syk baby og en lykkelig baby er veldig likt når de er så små så det er lett å bli bekymret :hilarious:
 
Her sovner han titt og ofte ved puppen :) legger masse på seg :hilarious: han har også "måltid" der han ikke sovner ved puppen og dier lenge.

Viser han tydelig når han er sulten og har han perioder hvor han er mer våken? Er han bare slapp og sover hadde jeg reagert, men hvis han er våken og virker fornøyd i perioder hadde jeg ikke bekymret meg
 
Jeg har også gulsottbaby som lett sovner på puppen. Her masserer vi lett i hender og under føtter, snakker til henne, kobler henne av og på puppen for å minne henne på å suge og stryker og justerer stilling for å holde henne våken.

Hun min er nå begynt å være mye våken på dagtid, og virker gla og fornøyd, så jeg pusher ikke for mye under ammingen. Hun sovner stort sett alltid når hun er mett, så ser det mer an når hun når den skikkelige melkekomaen. Da får hun sove
 
Back
Topp