Sovner deres små på egenhånd?

Beckybecks

Betatt av forumet
Novemberlykke 2015
Hei!
Klarer deres små å sovne selv, eller ammes, bysses, flaskes de i søvn? :)

Må bysses... Skulle gjerne hatt det sånn at han sovner selv - i denne varmen her så er byssing innmari varmt :P

Sovner selv i senga på kveld/natt.
Men på dagtid må vogna være i bevegelse en stund før hun klarer å sove der :)

sovner selv i senga til kvelden :) til dagsovingen vil han gjerne bli holdt :p

Sovner på egen hånd, både kveld og dagtid. Men, må ha begge små bamsene sine, en på hver sin side av hode som hun koser med i armene og smokken til hun sovner. Sovner ikke uten .

Ja sovner selv og har kunnet det siden han var født. Det har gjort ting veldig mye enklere.:)

Ammes i søvn, var en liten periode der jeg klsrt og få han til og sovne selv på kvelden og i vogna med litt bevegelse på dagtid, så kom varmen og tenner, nå er det bare pupp som gjelder om han skal sove.

Han må ammes, eventuelt flasken hvis det er pappaen som skal legge ham. Finner ikke roen alene :/

Ammes i søvn for natten.
På dagtid sovner hun ved amming eller trilletur

Ja, men "sove uten gråt" finnes ikke her i huset :p Det hender hun gråter, og så sovner hun, men jeg er litt streng på det og mener at de tåler å gråte litt når de er 6-7 mnd +. Sikkert fordi førstemann gråt hele det første leveåret omtrent.

Men jeg bysser ikke eller noe, nei. legger henne der hun skal sove, eventuelt svøper jeg (prøver å slutte!) og gir smokk. Så finner hun ut av det selv. Hvis jeg triller, sovner hun ofte til slutt hvis hun er trøtt. Og det er veldig kjekt :) Men jeg orker ikke å trille så mye i denne varmen, og generelt sett triller vi 1 gang pr dag når vi leverer i barnehagen.

Sovner selv både på dagtid og til natta, med to favorittbamser. Bruker ikke smokk.

Sjelden hun klarer å sovne selv. Må som regel amme henne i søvn, holde henne eller ligge inntil i vår seng. På dagen kan jeg vugge/trille henne i vogna. Har dukket opp enda en ny utfordring; det at hun reiser seg opp i senga når hun er våken. Så det er mye lettere å få henne til å sovne først og så legge henne ned.
Vet vi burde lære henne å sovne selv, men klarer ikke å la henne gråte:/ om natten er jeg altfor trøtt, så da er det bare fram med puppen med en gang :p

Back
Topp