Sovner de små av seg selv?

Skrømt (Vimsa)

Forumet er livet
VIP
Ja, som emnet sier :p Her er det nemlig bare pupp og byssing som fungerer. Greit for meg enn så lenge, men er nysgjerrig da :)
 
Ja



... hvis hun er trøtt nok, men ikke for trøtt...

Så egentlig. Nei :p
 
Ja. Etter mye om og men og kun sovning med puppen og kvelder med bare våk, så fant jeg ut at det måtte slutte, så en kveld med nazi-mamma, så fant hun ut at det var ganske deilig å sovne selv, så nå vil hun som regel rett i seng når hun kommer inn på soverommet, har ikke tid til kos. Og det er deilig når de sovner selv, trenger ikke lenger bruke 1t og 2 på legging :)
 
Har hendt, men som regel ikke. Satser på vi får vendt han av før konfirmasjonsalder. :p ikke byssing eller pupping lenger, heldigvis. Men må ligge og kose og herje fra seg i vår seng.
 
Ja. Etter mye om og men og kun sovning med puppen og kvelder med bare våk, så fant jeg ut at det måtte slutte, så en kveld med nazi-mamma, så fant hun ut at det var ganske deilig å sovne selv, så nå vil hun som regel rett i seng når hun kommer inn på soverommet, har ikke tid til kos. Og det er deilig når de sovner selv, trenger ikke lenger bruke 1t og 2 på legging :)

Denne kan jeg signere! Helt likt nesten! :)

Bare at det ble en del kvelder med nazi-mamma. Stod utenfor døren med den på gløtt og lyttet til henne. Så fort hun gråt-gråt (ikke klaget/prata/krangla med seg selv) gikk jeg inn og ga smokk, sa det var natt, strøk over kinnet og gikk stille ut igjen.
Nå virker hun veldig trygg når jeg legger henne ned i sengen. Hun smiler og får kosen og smokken, ser på meg mens jeg synger eller tar natta-regla vår, også legger hun seg til på siden før jeg går ut. Hun vet jeg kommer om det er noe liksom❤️

Nå er hun forkjølet og tett, så er selvfølgelig annerledes da:) I dette sekund ligger vi på puta mi og hun har den tette nesa inni halsgropa mi her:p
 
Ja, nå har han plutselig begynt å sovne selv hver natt. Har ammet i søvn og flyttet han over i egen seng ninja-style, men nå de siste ukene har han ikke sovnet ved puppen. Tar han opp, gir smokk, synger og legger han, så ligger han rolig (noen ganger skravler han litt) til gan sovner. Forskjellen er at jeg har begynt å bli liggende på rommet i ti minutter etter at han er lagt..
 
Ja. Etter mye om og men og kun sovning med puppen og kvelder med bare våk, så fant jeg ut at det måtte slutte, så en kveld med nazi-mamma, så fant hun ut at det var ganske deilig å sovne selv, så nå vil hun som regel rett i seng når hun kommer inn på soverommet, har ikke tid til kos. Og det er deilig når de sovner selv, trenger ikke lenger bruke 1t og 2 på legging :)
Så deilig for dere at det fungerer :) Her er det litt omvent. Med puppen tar det 2 minutter, samme med byssing. Prøver vi å få henne til å roe seg selv, så blir hun så stimulert til slutt at vi har det gående. Men i dag sovnet hun faktisk etter vi hadde ammet og jeg gikk ut av rommet. Helt tilfeldig, så håper ikke for mye. Trodde hun sov, men tittet på meg og smilte da jeg var på vei ut. Gikk inn 10 minutter senere, og hun sov så søtt.
 
Har hendt, men som regel ikke. Satser på vi får vendt han av før konfirmasjonsalder. :p ikke byssing eller pupping lenger, heldigvis. Men må ligge og kose og herje fra seg i vår seng.
Litt samme som her. Bare at her er det mye pupp enda :p Har hendt et par ganger at hun er våken når jeg går ut, og finner roen. Men ytterst sjeldent.
 
Det ser ut til at etter vi sluttet å tenke for hardt på det, så er hun roligere ved legging. Har dog en frøken som ikke vil ta smokk :p
 
Sovner selv både på dagen og kvelden. Hun kan godt ligge å pludre en god stund før hun sovner. Hvis jeg er på rommet blir hun bare survete og vil opp eller distrahert. Så best at hun får være i fred :) gir henne et kyss på panna og stryker henne over håret mens jeg sier god natt skatt :) Demper lyset og går ut :)
 
Sovner selv både på dagen og kvelden. Hun kan godt ligge å pludre en god stund før hun sovner. Hvis jeg er på rommet blir hun bare survete og vil opp eller distrahert. Så best at hun får være i fred :) gir henne et kyss på panna og stryker henne over håret mens jeg sier god natt skatt :) Demper lyset og går ut :)
Ser ut til at lille begynner å bli klar her også :) Spennende.
 
Ja det gjør hun å har gjort siden dag en faktisk :p alle mine tre har gjort det .
 
Nei... Hysterisk unge rundt legging. Finner ikke roen til å sovne og hyler om jeg er utenfor synsfelt.
 
Her sovner han aldri selv :( er et mareritt hver kveld. Har begynt å furte når vi nærmer oss rommet hans. Ender ofte med at han må sovne i armkroken min etter masse dulling, gråting og vann. Nesten så jeg gruer meg til hver kveld. Oppe hver natt opptil 10-15 ganger. Hadde nesten avvent nattmat, men nå kan han tømme tre flasker. (Vanner ut melken så han ikke skal legge så veldig på seg), han er nemlig litt over kurven sin i vekt.
Off, håper virkelig det blir bedre før barnehagestart. Jeg klarer ikke den Ferber metoden. Uaktuelt Hehe.
 
Altså, småen har egentlig lagt seg fint fra han var bare få uker gammel og sovet godt gjennom natten med få oppvåkninger kun for mat. Vi har nok blitt litt bortskjemt der :) MEN de siste nettene har han vært helt hysterisk. Gråter og ballerer rundt i hele senga og gir ikke slipp på gråten. Det hjelper egentlig ikke å ta han opp eller gi flaske heller. Vet noen om dette er normalt rundt denne alderen? Regner med og håper det bare er en fase. Klarer ikke bare la han gråte seg i søvn, så går gjevlig inn til han, selv om det egentlig ikke hjelper. Eliminerer andre smerteårsaker med magemassasje/trim for å få ut luft og avføring, tilbyr flaske og gnikker i gommene i tilfelle flere tenner på gang. Uff.. Er ikke enkelt når han har vært så rolig og tilfreds og plutselig slår seg vrang eller har vondt noe sted. Vil jo bare hjelpe.
 
Back
Topp