Sovner babyen selv?

Ikveld skal jeg amme henne i søvn, så skal kjæresten ta over og prøve å legge henne. Han er bare ikke klar over at han skal gjøre det enda :p jeg er drittlei av å sitte på rommet i timesvis og vente på at hun skal sove tungt nok til at jeg kan legge henne i senga si, imens han sitter og ser tv. Så nå skal han få prøve seg!

Hvordan gikk det? Fikk han prøvd seg? Har det på samme måte her med amming i søvn og jeg ender opp med å være timesvis på rommet:), heldigvis kan mannen roe henne om hun våkner på kvelden men allikevel er i halvsøvne. Men å få henne til å sove spørs om han hadde klart.
 
Hvordan gikk det? Fikk han prøvd seg? Har det på samme måte her med amming i søvn og jeg ender opp med å være timesvis på rommet:), heldigvis kan mannen roe henne om hun våkner på kvelden men allikevel er i halvsøvne. Men å få henne til å sove spørs om han hadde klart.
Ikke fått prøvd det enda. Han har blitt forkjølet, så var litt håpløst å prøve når snørra renner og han hoster hele tiden. Håper på å få prøvd til helga istedet. Ikke så lett når babyene er så godt vant til at vi er de som legger de :p håper vi klarer å få til så han kan legge henne. Tenker det er best å få det til nå, før hun blir så mye større :)
 
Her ammes det i søvn eller så trilles det! Gjør meg ingenting at det er slik heller.. skal heller nyte denne tiden. Med første så var jeg veldig stresset ettersom alle rundt meg sa at hun måtte finne søvnen selv. Hun fant den tidsnok selv uten veldig mye hokus pokus. Nå er han baby og trenger masse kos for å kunne bli rolig og sovne.. så da skal han få det!
 
Snuppa her sovnet selv for første gang til leggetid i 19tiden i dag. Jeg sitter her fremdeles i sjokk :wideyed: får se om det bare var engangstilfelle :rolleyes:
 
Snuppa her sovnet selv for første gang til leggetid i 19tiden i dag. Jeg sitter her fremdeles i sjokk :wideyed: får se om det bare var engangstilfelle :rolleyes:

Så bra! Kjenner følelsen; sjokk og vantro [emoji6] Her varte det i 2 magiske uker, går og venter på reprisen[emoji23]
 
Hun våknet ikke før 00.45 :woot: ...og nå ammet jeg henne og gikk jeg ut av rommet hennes når hun lå og småpludra i senga. Nå er det stille...:wideyed: hmm, tror jeg må lurese inn på rommet for å se at dette er sant :rolleyes:

Sjokk og vantro, helt klart :p
 
Jeg har vel egentlig god tro på at det ordner seg selv etter hvert :) Uansett er det jo viktigst at lille føler seg trygg og får det han trenger :) Men er jo litt greit å vite at det er nokså likt for mange andre, det gir liksom litt styrke å vite at ting går seg til etter hvert, og at det ikke er noe vi gjør galt :)
 
I går fikk jeg meg et lite sjokk da jeg tenkte vi skulle prøve senga hans. Vanligvis triller vi han i søvn med vogna inne på soverommet over masse klær:p men i går da så la jeg han i senga, satte på nattamusikk og strøk han over hodet og først lå han bare og så rart på meg "hva er dette liksom"?:hilarious: men etter ca 25 minutt sovna han faktisk. Jeg skal prøve samme ikveld og er spent på om det gjentar seg:rolleyes:
 
Vi har bare vært veldig heldige tror jeg. Håper samtidig vi har gjort noe rett som foreldre. M har sovet hele natta fra ca 2,5 - 3 mnd. Finner søvnen stort sett selv og sover 12-14 timer i strekk på natta :shy: Om M blir overtrøtt kan det være at vi må trille i vogn, men kan ikke klage da vi har brukt max 40 min på det "verste" :)
 
Sniker fra november :) Han til meg sovner av seg selv :) Får kveldsmaten sin, vasker/bader han, har på nattisen, koser litt så legger vi han. :) Tar alt fra 2 min til en liten halvtime før han sovner, men han ligger bare å ordner koselyder før han sovner :) På dagtid sovner han også av seg selv :) Spiller ingen rolle om det er jeg eller pappa'n som legger han :)
 
Hun blir lagt i seng/vogge med smokk og teppe, da skjønner hun det er søvn som står på planen. Ca 6 av 10 ganger må vi stryke på henne til hun sover, alt fra 5-15 min, andre ganger går vi bare ut etter lagt hun ned, da ligger hun å romsterer rundt i senga alt fra 10-20 min før søvn :)
 
Ammes alltid i søvn, men i det siste så har det hendt at hun snur seg bort og sovner. Kun på natt. To siste nettene når jeg har vært inne for første nattammingen så har hun kavet på slutten, jeg har da bare gått ut og så sett på babycallkameraet at hun sover, men kaver litt i søvne
 
I kveld sovna han faktisk selv uten noe som helst klaging :) Var et par misfornøyde grynt når han gnidde seg i øynene, men så la han seg til og sovna. Har stort sett tatt 20-30 min for ham å sovne de siste dagene. Plutselig gikk det an :)
 
Så bra!!har dere gjort noe for å hjelpe ham?:) har hjelper av og til Elmo song:) men ellers sliter vi med å få henne i seng
 
Så bra!!har dere gjort noe for å hjelpe ham?:) har hjelper av og til Elmo song:) men ellers sliter vi med å få henne i seng

Eneste vi gjorde var å prøve om han klarte å sovne selv uten byssing/pupp (noe vi har prøvd med gjevne mellomrom, er jo begrenset hvor lenge man klarer å ta knebøy med en på 10 kg som vrir seg og kavet), far lå ved siden av ham da. Vi har vært ganske konsekvente med rutiner på kveld, ikke tatt han ut av soverommet f.eks. etter leggetid :)
 
Ja..stemmer..her prøver vi det samme. Ligge ved siden av og høre på musikk. Etter at hun har sovnet,tar vi henne til hennes seng. Det er eneste som hjelper:) men hun våkner ganske ofte :/
Men det er fint at dere klarte å løse problemet;)
 
Ja..stemmer..her prøver vi det samme. Ligge ved siden av og høre på musikk. Etter at hun har sovnet,tar vi henne til hennes seng. Det er eneste som hjelper:) men hun våkner ganske ofte :/
Men det er fint at dere klarte å løse problemet;)

Ja skjønner, kommer seg nok etter hvert. Våkner delvis ofte her også :p
 
Back
Topp