Heisann. Jeg har ei på 2 år som er glad i puppen, og vi er i en ammeavvenning periode nå. Hun får ikke puppen på dagen lenger, kun til natten (ja sikkert noen som har noe å si på det, men er slik vi ønsker å gå frem selv med avvenningen). Men det som er er at hun ikke lar seg legge av andre enn meg. Og jeg ligger ved henne til hun sovner, ikke noe problem med det, og jeg sniker meg opp etterpå. Hun tror hun MÅ ha puppen for å klare sove.
Så hvordan få henne til å sovne uten puppen? Når hun våkner om natten så er det enkelt å roe henne for da er hun for trøtt til å ''kjempe/krangle'' om den at hun sovner igjen. Jeg har prøvd smokk, bamse, lese først, kose mye, prate, gi drikke fra flaske, latt far prøve osv. Skrikekur er ikke aktuell, prøvd før, er mer fortvilelse enn nyttig her.
Så hvordan få henne til å sovne uten puppen? Når hun våkner om natten så er det enkelt å roe henne for da er hun for trøtt til å ''kjempe/krangle'' om den at hun sovner igjen. Jeg har prøvd smokk, bamse, lese først, kose mye, prate, gi drikke fra flaske, latt far prøve osv. Skrikekur er ikke aktuell, prøvd før, er mer fortvilelse enn nyttig her.
Last edited: