Er det vanlig å sovne når man får drypp på sykehuset for å sette igang fødselen? Jeg gjorde det, men ble plutselig litt usikker på om det er helt normalt
*surrer på telefonen*
*surrer på telefonen*
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Fikk du epidural i tillegg? Har ikke hørt at å sovne er en effekt av drypp, heller at det er muligheter for motsatt - at riene blir mer intense. Jeg sov i pausene mellom riene (et par minutters lengde) etter at jeg fikk epidural, men har og hørt om folk som har gjort det uten verken drypp eller epidural. Sov ikke noe mer etter at dryppet ble satt på, men da hadde jeg ikke ordentlige rier lenger heller (Derfor dryppet ble satt).
Hadde ikke noe smertelindring i det hele tatt når jeg lå med drypp før helt på slutten (etter at jeg sov)hadde nok sikkert ikke ordentlige rier jeg heller, siden det ble hastesnitt til slutt, men må ha sovet gjennom en del, for gikk nærmere 30 min og riene var regelmessige... Merkelige greier hvordan kroppen fungerer! Vanlig fødsel hos deg?
*surrer på telefonen*
Forsåvidt, eller jeg ble igangsatt da, masse modningskurer og så tok de vannet, men riene starta av seg selv, stoppa opp ved full åpning og ble drypp derfra, vakuumforløsning tilslutt. Fra første rie (ved 2 cm) til full åpning gikk det 4 timer, og hadde epidural de tre siste. Riene kommuten pause den første timen og ingen trodde det skulle få så fort.
Men ja, helt sprøtt hvordan kroppen funker. Jeg sto med prekestol og pesa og hyla under riene, og sov stående i pausene![]()