Sovne i bilen..

therelo85

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
..dersom ungen sovner i bilen (og det egentlig ikke er "hviletid"); kjører dere omvei så de får sovet seg ferdig, eller vekker dere dem så fort som mulig? :p

Han sovnet ofte i bilen hjem fra bhg lenge etter han sluttet med dagsoving, prøvde holde han våken og fikk ikke ekstra soving da vi parkerte, for da sovnet han ikke på kvelden.
Så snart man har innarbeidet rutiner og merker disse blir totalt rotet til om ungen sover til feil tid, er det vel best å vekke.

Så lenge det ikke ødelegger for kveldslegginga, kjører jeg en omvei :)

Kjører aldri omvei. På dagtid er det ikke noe problem, ødelegger ikke for kvelden, og ikke alltid han sovner heller. Og er vi borte litt senere på dagen og skal hjem, kjører vi når han skal legge seg, da sovner han i bilen og vi kan bære han inn i senga, kle av han og han sover videre.

Er det IKKE sovetid, så vekkes han fortest mulig. Er det sovetid, kjører vi til han våkner:D

Vekker ikke, men kjører heller ikke omvei. Da får ungen heller sove videre når vi kommer hjem

Kommer helt an på hvilken unge det er;)
Og hvor mye klokka er og hvor lenge de har sovet. Og hvilken form barnet er i og om det har sovet lite/blitt helt slitt ut.

Kommer litt an på. Hvis det har vært en ekstra slitsom dag, så hender det jeg kjører en liten tur.

Ingen av delene.

Babyen sover når som helst, hvor som helst.

De to eldste sovner ikke ofte i bil lenger. Evt om vi kjører hjem sent på kvelden og da bare kjører vi hjem. Så ser vi om det blir rett i seng eller via badet alt ettersom. Dette skjer nesten bare hjem fra mine foreldre og da har de spist kveldsmat der. Ja, og når vi drar på ferie, men da bryr vi oss ikke.

Kjører ikke omvei. Sånt har jeg ikke tid til. Ungene sovner heller aldri med mindre det er rundt leggetid enten dagslur eller kvelden. Om vi er på vei hjem så kjører jeg rett til døren og bærer dem forsiktig ut, smetter på dem nye bleier og bærer dem til sengs. Deretter parkerer jeg i garasjen. Er vi på vei et annet sted så vekkes de når vi er fremme.

Er det eldste blir hun bare vekket når vi stopper om det ikke er kveld, da blir hun bare bært i seng.

Småen blir bært dit vi skal våkner han så våkner han og om han sover bærer jeg han over i senga om det er passende å sove videre. Om det passer dårlig type nærmer seg leggetid på kvelden men ikke har spist ennå blir han sittende i Bilstolen til han våkner før han får mat og ny bleie og så evt legges.

Når han var mindre kjørte jeg gjerne en omvei eller satt litt i bilen og sjekka telefonen :p Nå er han straks tre, og skal helst ikke ha lur i hverdagen, så da prøver jeg å vekke raskest mulig. Har hendt at han er så trøtt at han sover videre mens jeg bærer han inn på sofaen.

Back
Topp