Sovne av seg selv?

LinnpinnRG

Gift med forumet
Bruker deres barn å sovne av seg selv i senga, eller blir de byssa i søvn?

Må innrømme at ettersom Noah hadde kolikk i 3 mndr så har han blitt vant med å bli bært osv til han sovner[&:] Men har prøvd å legge han når han har vært trøtt, men våken i det siste, og han har sovna av seg selv noen ganger[:)]

Håper vi er på rett vei!

her varierer det veldig gitt. kommer litt an på hvor trøtt felix er..men når jeg ser at han begynner å bli helt gåen så bruker jeg å putte han i senga. Men noen ganger våkner han da, og da trenger han kos til han sovner igjen. Men han har alltid vært sånn at han ofte sovner under maten...og da ofte i armene mine, så begynner å bli litt bekymret for det[&:]. Men har begynt å putte han i vippestolen litt oftere så han ikke blir helt mammadalt. Men om natta sovner han av seg selv da...

Her var det kun sovne-ved-puppen metoden som virket frem til ganske nylig, men så lærte vi henne å sovne av seg selv ved hjelp av "5-minuttersmetoden". Var fryktelig den første kvelden, da gråt hun i en time og et kvarter, men nå sovner hun nesten umiddelbart når vi legger henne, kommer av og til noen små lyder de første 5-10 minuttene. Kviet oss veldig for å gjennomføre dette, men angrer ikke et sekund nå, hun har det mye bedre selv også når hun kommer i seng tidligere, for hun ble alltid så overtrøtt.

oliver har sovnet av sæ sjøl helt fra dag 1, så dær har vi vært heldi [:D]

Petter sovner i egen seng alene, og har gjort det nesten hele tiden. Blir ofte litt makking, og noen ganger må vi inn å putte inn "toppa" men han raser aldri! Det kan han derimot gjøre om dagen når jeg legger han i vogga på stua .... er ikke alltid enig i det - så da vogges og synges det til han gir seg over [:D]
Ang kveldslegging så var jeg helt fra starten bestemt på at hadde jeg lagt han så hadde jeg det ... og da kom han ikke opp uten at det var bæsj i bleien .... og jeg angrer ikke på det. Gråt han mye satt jeg heller ved senga og vogga den litt.

Jeg byssa han i søvn omtrent frem til nå,men merket at det ikke gikk lengre... jeg fikk 5 min metoden av glad70 og den funket.Nå legger han seg kl 20 med litt huging..Men blir bare kortere og kortere protester..Er godt nå som man bare kan legge de og ha litt tid på kvelden sammen med samboeren...

Jenta mi har sovnet selv fra dag 1 hjemme. Syns det erlike greit. Da slipper man å få problemer senere. Hun sovner 2-5min etter at jeg har lagt henne...Kjempeflink!!

Robin sover alltid av seg selv.legger han i senga når han er god og mett.setter på uroen og så hører vi ikke mer fra han på en stund.vært veldig heldige vi da![:)]

Her gjør vi litt av hvert, men Oliver har begynt å bli litt for glad i å kose på og sovne på fanget mitt...
Må nok prøve å kutte ut den vanen gitt..[:(] syns det er bare kos selv, men må tenke fremover...

emma fikk for vane å bli ammet i søvn...hun tok ikke smokk.det var utrolig slitsomt,men når hun var rundt 6 mnd tok hun plutselig smokk,og da var problemet løst.jeg ammet hun ikke i søvn til hun var seks mnd altså,men det var et styr uten like å legge hun.skal ikke la nr 2 ¨få den vanen[:)]

Back
Topp