Sovne av seg selv

Mejlis

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2018
Andre som sliter med babyer som ikke vil sovne? Eller kan dere bare legge de ned og så sovner de?

Hvis jeg legger han ned i seng eller vugge feks, så spreller han og veiver med armene, gnir seg i ansiktet så smokken flyr osv. Så blir han jo bare irritert og overtrøtt...

Her må det bysses og bæres med koseklut og smokk... Men selv om jeg har gjort det "en evighet", så kan han finne på å våkne når jeg setter meg ned. Evt får jeg satt meg ned, men legger jeg han fra meg så våkner han etter 5 minutt, og er da fremdeles trøtt såklart. Er samme hvem som holder han sa, men han er veldig glad i kroppskontakt tydeligvis:p er slitsomt å bruke så mye tid bare på å få han til å sovne... Om natten går det bra, vi samsover, han har fri buffé og sovner igjen inntil meg når han er mett...

Eneste plassen han på en måte sovner av seg selv er i vogn eller bilen. Evt vippestol, for den har vibrasjon og vi kan gynge, men jeg vil ikke at han skal sove i den pga ryggen...

Han er 9 uker, og jeg vet de trenger mye nærhet osv, men det hadde vært greit for oss begge om han klarte å finne roen selv. Han blir på en måte "irritert" om jeg ikke gjør det riktig :wacky: han vil gjerne gnukke ansiktet i kosekluten som ligger på brystet mitt, men når han snur på ansiktet så faller smokken ut, og så har vi det gående:laughing002

Frister litt å øve på å sovne selv i vugge/vogn, men ta han opp hvis han gråter såklart. Eneste problemet er at jeg ser for meg maaange timer våken for han da:schocked028 vil jo ikke at han skal være overtrøtt og sliten

Jeg ammer stort sett i søvn, ellers så sovner ho foreløbig stort sett i trillende vogn og i bilen. Nå sover ho oppå meg, men tipper ho våkner hvis jeg prøver å legge ho fra meg. Om natta sover ho inntil meg..så ingen tips, men prøver å innfinne meg med at det er sånn det er bare. Litt mer slitsomt hvis du må gå rundt hele tida da.

Her varierer det litt, men hun har begynt å bli flinkere til å sovne selv siste uken. Jeg må bare legge henne ned når jeg ser at øynene blir tunge, slik at hun er trøtt nok. Da kan jeg legge henne i vuggen og kanskje vugge litt frem og tilbake før hun sovner innen få minutter. Litt deilig å kunne få hendene fri en stund. Har også merket at det blir færre og lengre lurer nå. Hun er 9 uker:)

Har det stort sett som trådstarter, og det er nok rett og slett bare sånn det er med mange(de fleste?) de første månedene På dag og kveld må vi gå rundt absolutt hele tiden, eventuelt amme, for at hun ikke skal uttrykke misnøye. Hun kan ligge og sove med munnen på vidt gap, ser ut som hun er i sin dyyypeste søvn, på armen, for så å våkne på et blunk i det jeg setter meg ned. På natten ammer jeg henne i søvn inntil meg, og lemper henne over i bedsidecriben når hun har sovnet. Da sover hun stort sett hele natten. Alle babyer, og voksne, for den saks skyld, har jo perioder i døgnet hvor man faktisk er mest våkne, hehe. Det er bare at når man er baby, er man avhengig av stimuli all denne våkentiden Men helt enig i at det noen ganger er litt upraktisk. Hehe.

Samme her, 6 uker. Sover alltid på eller inntil meg.... av og til sover hun litt i vogna si men våkner mye lettere uten kroppskontakt.

Ser meg selv i alt det trådstarter sier, har det helt lik. Her må vi i de verste tilfellene bære han og gå rundt hele huset også våkner han med en gang jeg setter meg ned, skjønner ikke at han kan merke at jeg sitter og vugger han i armene og ikke står oppreist. Disse babyene her skal ikke undervurderes, de vet mer enn det vi tror, Hehe.
Tror vi bare må holde ut til de blir litt større og kan «oppdras» akkurat nå føler jeg vi bare må gi de all den nærkontakten de trenger og vil♥️
Det kan være tungt og slitsomt, men vi kommer garantert til å savne denne kose perioden når de blir større.

Vi har det også slik, med unntak en god hvilhih vognen i løpet av dagen ( sovner mens vi triller,og sover videre etter på). Nå har vi funnet fram en stor treningsball som vi kan sitte å gynge på når vi er lei av å gå frem og tilbake i huset

Har det helt likt her. Noen dager er det lettere å få ham til å sove enn andre, men jeg kan aldri bare legge ham ned for å sove. Her går det i byssing, bæresele, vogn eller bilstol - og om kvelden (hvis han er trøtt nok) kan jeg amme ham i søvn. Noen dager våkner han så fort jeg legger ham over i seng/vugge, mens andre dager kan han sove der en stund:) Det er definitivt han som er sjefen i huset!:dummy:

Back
Topp