Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Lilletrille
Hun sover som regel 2 lurer, noen ganger 3...
Oftest er det fra 10.30-11.00 ca... Så en fra sånn 1400-1600 ca...
Men jeg har lest at det ikke hjelper å kutte søvn på dagen, at det kan bli like ille eller verre av det?[8|]
Vi sliter også med nattesøvnen, men tviler på at det hjelper å kutte lurer på dagen, det resulterer nok bare i en svært grinete unge hos oss.
Hun kan lett våkne 10 ganger om natten[&o]
ORIGINAL: ninni82
Jenta mi sover 2 lurer om dagen.
Ca 9-10.30 og ca 13.30-15
Dere som har barn som sover så seint som til 17.30-18 på ettermiddagen, når legger de seg for natten da?
ORIGINAL: Aily
Här är det nästan alltid 2 lurar på dagen 9.30-10.30/11.00
o 13.30/14.00-14.30/15.00(kan ibland vara till 15.30 om han lägger sig vid 14.00) Händer ibland att han tar sig en liten lur på ca 30 min i 17 tiden om han sovit väldigt dåligt under dagen men är sällan, oftast om han sovit dåligt under dagen så försöker vi bara lägga honom lite tidigare.
Vi har också haft problem med nattsömnen, han vaknade ofta på nätterna förut men nu senaste dagarna har han börjat sova kortare på dagen(av sig själv) o då har faktiskt nattsömnen blivit bättre så nu vaknar han oftast inte alls på natten, han kanske vaknar till vid 23 tiden för o få nappen bara sen sover han till halv 7 på morgon, förut kunde han vakna upp till ca 5-6 ggr på natten. Vet många som säger att om dom sover mindre på dagtid så sover dom inte bättre på natten o det har jag alltid trott men börjar tvivla på det nu när jag ser att han sover bättre på natten när han sovit mindre på dagen.
Ett tips, prova o håll henne vaken en stund längre om det går så att hon lägger sig runt 9.30 istället för 9 o att hon lägger sig igen ca 13.30 istället för 13, då kanske du kan få henne o sova bara 2 ggr om dagen o det kan ju hjälpa med nattsömnen, alla barn är ju olika o behöver olika mycke sömn men det har iallafall hjälpt här..Bara ett tips :)
ORIGINAL: juuli
Ja ..jeg lurer altså på hvor mange lurer de små har i løpet av dagen nå...
Spesifiser gjerne med når[:D]
Thea Sofie :
09-11
13-14
15.30-17.30
Vurderer å kutte ut el korte ned den siste luren..
Litt problemer med nattesøvn her[8|][:D]