soving

vibba82

Forelsket i forumet
Ragnhild får ikke roen til å sove på dagtid annet enn på magen vår! Er så slitsomt for blir jo bare sittende med henne i armene heeele tiden (jepp, nå også).

Hun er også helt tullerusk etter pupp, våkner hun SKAL hun ha.. om det så er 30 min eller 2 timer siden forrige. Og jeg prøver å lure med smokk!!

Sliter med å få henne til å rape etter amming da... tips????

Oppleve akkurat d samme her..
Æ prøve å drekke ammete før at Maya ska få opp lufta lættar,hjelpe av å tell..
Men ho skrik like masse ennu ætter ho har spist..
:(
E ondt i mamma hjerte når ho skrik så [:(]

Har det også slik.. :p
Lillemann sover fint lite på dagtid, så jeg har latt han få sove på meg de siste dagene så jeg har fått meg en liten fem minutt på øyet.. Og han skal også ha puppen i tide og utide, jeg har begynt å gi han smokken for å drøye det lengst mulig hvis det ikke er lenge siden han har spist (fra begge puppene vel å merke).. Vurderer å begynne å gi MME i tillegg..

Når det gjelder raping så har jeg ingen tips, min kar sliter med å rape... Raper svært sjeldent, men det virker ikke som det plager han noe særlig. Han begynner å gråte å vri seg om han har vondt og da tar jeg han opp og da kommer det som regel en rap :P

min ville også ha pupp HELE tiden (da han var kommet over gulsotten - fra ca 2 uker gammel) - gikk sjelden mer enn en time mellom matingene, utenom på natten. og jeg hadde jo fått beskjed av helsesøster at babyer skal få mat når de vil ha mat.. men jeg fant til slutt ut at jeg nektet å gi han sånn hele tiden - for han kunne da umulig være sulten (gikk opp 1 kg på to uker...) - var jo litt slitsomt for han ville ikke ta tutt. så vi stappa fingeren vår inn i munnen hans - det hjalp[;)] nektet å amme han oftere enn hver 2. time. nå har han endelig bestemt seg for å ta tutt (byttet merke!!!!!!![:D]) og det går nesten aldri mindre enn 3-4 timer mellom ammingene! helt fantastisk[:D]

og angående søvn så har jeg opplevd det også og akkurat funnet ut av det[;)] jeg har hele tiden tenkt at når han er trøtt så sovner han uansett hvor han er og SÅ skulle jeg legge han i vogga eller vogna. men neida, han er våken helt til han sovner av utmattelse hvis han ikke blir "hjulpet" til å sove. ble også veeldig overtrøtt tror jeg og fant derfor ikke roen. nå står vi opp ca i6-7 tiden og han koser oppå meg frem til i 9 tiden (trenger å ha nærkontakt da), da merker jeg at han begynner å bli trøtt (sutrer litt, gjesper osv..) så da gir jeg han pupp og legger han ut i vogna med tutten. sover da i 3-4 timer, får pupp og er våken littegranne (halv time til 1 time) og så er det ut i vogna igjen! og sover så gjerne 3-4 timer, så er dte mat og være våken et par timer (med noen smådupper innimellom) og så er det natta i 7 tiden[:)] søvn avler søvn! tror det er viktig å legge de før de blir overtrøtte! min sutrer litt ute i vogna av og til men jeg lar han bare ligge i fred hvis han ikke bgeynner å gråte da! lykke til[:)]

gullet mitt sutrer litt av og til, og "susser" meg overalt på kroppen på leiting etter puppen.. så får han puppen og er ikkje fornøgd emd den... men smokken skal han ikkje ha.. [8|][&:] ....og no får eg dårlig samvittighet fordi eg ikkje skryter av han... [8|][X(] han er elles verdens beste, eg berre skulle ønske han hadde det fint heile tida.. =)

Hehe, de er så snåle når de hakker rundt med hodet på jakt etter mat, akkurat som ei høne[:D] Har du prøvd flere typer tutt, sorciere_ ?

Har en hønemor her og.... eller hakkespett... søtt er det i begynnelsen, men blir smålei når frøkna skal ha hele tida i perioder. Skal liksom være kos utenom også, ikke bare amming.

Har også vurdert mme, men var å veide meg og henne nå. Og fant ut at hun har pinadø lagt på seg 1 kg på 3 uker. Så kan UMULIG være at hun trenger ekstra.

Har prøvd nuk og mam. Av disse to er det mam hun kan tåle å ha i kjeften, men da er det mye lirking og luring. Får kanskje prøve å nekte pupp mer nå (iallefall nå som jeg har en viss anelse om vekta hennes!)

Tusen takk for tips alle sammen! Og amaryllis.. ditt sovetips skal testes ut! [:D] Heldigvis sovner hun sånn i 7-8tida på kvelden av seg selv, da er det natta for henne for da er eneste gangen hun utstår å legges. [:D] Men på dagtid så sliter vi med dette, så skal prøve vogna. [:D]

Min kar elsker å ligge i vogna ute på altan[:D] Etter frokost steller e han og kler på han, så e da rett oppi voksiposen og i vogna. Han søvna før e får gjort meg ferdig med å pakke han inn, så trilla e han ut ca kl 9 og da kan han søv ute t ca kl 13-14. Må faktisk vekke han for å få han t å spise litt. (brystspreng er ikke godt!!!!)
Om natta tar han kveld mellom kl 23 og 01 og søv da t kl 7. I går kveld tok han kveld kl 2130 og søv t kl 6. Ammet han og vi lå og koste oss og småduppet t kl 7. Han e kjempelett å få t å søv på dagen og natta, men på kvelden mellom kl 19 og ca 23 skrik han og vil ha masse mat. Må gi han mme i tillegg t pupp for å få han rolig.

Har dere prøvd avent-smokker? Det er det ENESTE Ronja tar og vi har prøvd mange....

ORIGINAL: Amaryllis

og angående søvn så har jeg opplevd det også og akkurat funnet ut av det[;)] jeg har hele tiden tenkt at når han er trøtt så sovner han uansett hvor han er og SÅ skulle jeg legge han i vogga eller vogna. men neida, han er våken helt til han sovner av utmattelse hvis han ikke blir "hjulpet" til å sove. ble også veeldig overtrøtt tror jeg og fant derfor ikke roen. nå står vi opp ca i6-7 tiden og han koser oppå meg frem til i 9 tiden (trenger å ha nærkontakt da), da merker jeg at han begynner å bli trøtt (sutrer litt, gjesper osv..) så da gir jeg han pupp og legger han ut i vogna med tutten. sover da i 3-4 timer, får pupp og er våken littegranne (halv time til 1 time) og så er det ut i vogna igjen! og sover så gjerne 3-4 timer, så er dte mat og være våken et par timer (med noen smådupper innimellom) og så er det natta i 7 tiden[:)] søvn avler søvn! tror det er viktig å legge de før de blir overtrøtte! min sutrer litt ute i vogna av og til men jeg lar han bare ligge i fred hvis han ikke bgeynner å gråte da! lykke til[:)]

Tror du er veldig inne på noe her!
Merker samme tendensene med min! Om hun blir overtrøtt har hun svært vanskelig for å roe seg, og det hjelper heller ikke med pupp. Men får hun sove nok (og ikke spise så ofte), så er hun blid og fornøyd[:)]

Back
Topp