SOVING

Nina 2barns mamma

Glad i forumet
Hvordan sover deres babbyer på dagen,kveld og netter nå?Har dere faste rutiner?Jeg har begynt å legge hun i senga til innen halv ti, da våkner hun rundt om 4-6 å skal ha mat og sover igjen til 8 ca. er det oppe 1 -2 timer å vil så kvile litt igjen, ellers så små sover hun og er mye oppe, har en god kvil i 3-4 på 2-3 timer som regel hver dag. når hun da våkner igjen prøver jeg å holde henne våken til hun skal legges igjen. gleder meg til skal begynne med grøt og å legge henne halv 8. noen av dere som har tenkt å begynne på velling når de er 3 mnd?

Benjamin tar kveldsstellet ca kl 20, og er i seng en gang i 21-22 tiden. Da sover han til 02-04 hvor han får mat og våkner så igjen kl 06-07..
Når han våkner om natta, så gråter han ikke, men pludrer og kaver litt.
Pleier trøye han med smokken slik at natta blir litt lengre. Hadde rekord natt til i dag da han ikke fikk mat før kl 0530.. Ble overraska over hvor enkelt det var å roe ham igjen med smokken, men det tar på med krefter å holde på slik om natta.
Håper han til slutt vil holde seg lengre av seg selv..

Har kjøpt inn grøt og lurer på å prøve en skje blandet i siste kveldsflaska for å se om han sover lengre. Men vil avvente ihvertfall ett par uker til.

Sofie kan og ta sin tid før hun sovner,men er blitt bedre.Men er litt opp og nes, skal prøve gradvis og komme ned til kl halv 8. Du gir jo mme, siden jeg og mer eller miondre skal det. Hva gjør du når han skal ha matt i 2-4 tiden og eller 5-6? Til nå så ammer jeg de 2 første gangene på natt/mornig, men vett jo ikke om jeg klarer å opprettholde det i lengden. ja kjenner meg godt igjen i å stappe inn smukken ørten ganger for at hu skal sovne med den igjen.... he he. Virker veldig like ben og sofie[:D]
tror det er kjempe smart irene å blande inn en skje med grøt i siste kveldsflaska(når får han den?) Søskenbarnet mitt begynte med begge sine døtre når de var 3mnd (hun ga og mme) da blanda hu inn ei skje med MAISGRØT i kveldsmelka, og ungen sov glatt 10 timer i strekk,fra kveld til morning,deilig.SÅ jeg skal og prøve det om en ukes tid[:D] hvilken grøt har du kjøpt inn?Hun anbefalte maisgrøt den er den mest lette fordøyelige

Jeg løper ned og varmer ei flaske også om natta.. Får ikke pupp lengre.
Har kjøpt inn maisgrøt, så det blir nok den.
Siste kveldsflaske blir ca kl 2030-2100. Han tar ofte en ettermiddagslur frem til kl 1800, så da må han ha noen våkentimer før natta.

Har veldig lyst til å prøve en skje snart......[8|]
Hadde vært godt med ei natts søvn...[8D]

ORIGINAL: Nina22

Sofie kan og ta sin tid før hun sovner,men er blitt bedre.Men er litt opp og nes, skal prøve gradvis og komme ned til kl halv 8. Du gir jo mme, siden jeg og mer eller miondre skal det. Hva gjør du når han skal ha matt i 2-4 tiden og eller 5-6? Til nå så ammer jeg de 2 første gangene på natt/mornig, men vett jo ikke om jeg klarer å opprettholde det i lengden. ja kjenner meg godt igjen i å stappe inn smukken ørten ganger for at hu skal sovne med den igjen.... he he. Virker veldig like ben og sofie[:D]
tror det er kjempe smart irene å blande inn en skje med grøt i siste kveldsflaska(når får han den?) Søskenbarnet mitt begynte med begge sine døtre når de var 3mnd (hun ga og mme) da blanda hu inn ei skje med MAISGRØT i kveldsmelka, og ungen sov glatt 10 timer i strekk,fra kveld til morning,deilig.SÅ jeg skal og prøve det om en ukes tid[:D] hvilken grøt har du kjøpt inn?Hun anbefalte maisgrøt den er den mest lette fordøyelige

jeg gir en t-skje med risgrøt,har hørt den er mildest for magen.og det er lite fiber i den..bæsjebleien har komt letter å har blitt fastere etter jeg begynte med det.som om magen får litt mer å jobbe med å får gang på systemet.må legge til at hun har hatt store problemer med å gå på do alene å når det kom var det veldig bløt,men ikke nå lengre.[:)]føler det har strukket ut nattmåltidet et par timer..fra 05-07nå så det er jo kjempe herlig for da sover hun til 09 igjen[:)]våken en timestid å sover så en time(to i dag faktisk[:D])så forsetter det slik jevnt å trutt hele dagen.men ingen soving etter 19.00.

legger henne mellom 20.30 og 21.30..varierer litt,men prøver å være i segn til 20.30-21.00 hver kveld.[:)]

Back
Topp