Soving!

Madel188

Forelsket i forumet
Marsboerne 20 18
❤Januarlykke 2022❤
Var på 3 mnd kontroll i går og fikk beskjed om at vi må lære lillegutt å sovne selv, uten byssing, pupping og diverse. Lillegutt er blitt bysset mye da han har skikkelig lakenskrekk :smiley-ashamed004
Er det noen som har noe tips? Syntes det er forferdelig å høre han gråter :/
 
Mitt tips er å fortsette å gjøre det baby har behov for for å sovne, være seg byssing, bæring eller pupping. Når de er klare for å å finne søvnen selv gjør de det fordi de har blitt trygge av å bli hjulpet i søvn
 
Vår frøken er 3,5 mnd og hu har akkurat lært seg å sove selv. Vi har ikke aktivt gått inn for det, det gjorde hun bare av seg selv. Mens eldste frøken måtte ha hjelp til å sove til hu var 1,5 år. Vi måtte sitte med hu og holde hu i handa.

Har dere prøvd med en kose/bamse klut inntil kinnet eller i nærheten av hode? Trur det har hjelpa frøkna her. Jeg har putta den i bh’n, så den har fått min lukt i seg.
Jeg har fått tips om å lese sove uten gråt. Har lånt den av biblioteket, men ikke fått tid til å lese den enda. Den får mye skryt!
 
Var på 3 mnd kontroll i går og fikk beskjed om at vi må lære lillegutt å sovne selv, uten byssing, pupping og diverse. Lillegutt er blitt bysset mye da han har skikkelig lakenskrekk :smiley-ashamed004
Er det noen som har noe tips? Syntes det er forferdelig å høre han gråter :/
Følg Lilleminis på snap og insta. Gode, skånsomme soveråd. Min på 1år sovner ikke uten hjelp enda. Bytt helsesøster. Baby skal ALDRI ligge å gråte alene. Ta ting gradvis og forsiktig. Babysteps
 
Tullete av helsesøster synes jeg.. Så det ville jeg rett og slett ikke hørt på om jeg var deg. På 3mnd kontroll her sa hs at det var alt for tidlig å stresse med det, men at vi skulle vente til nærmere 6 mnd. Og da begynne med babysteps. Hun sa at vi kunne prøve å legge til rette for at han skal finne søvnen selv, men ikke la han gråte eller forvente at det skal skje så tidlig. Elsker helsesøster her [emoji85] Hun får meg alltid så rolig. Så her bysser vi og ammer i søvn med god samvittighet [emoji4]
 
Jeg vil anbefale boken sove uten gråt, den hjalp meg veldig med første som ikke sov godt på hverken dag eller natt. Du kan øve på det på veldig skånsom måte også, med små trinn. Jeg begynte med å holde småen til han var veldig trøtt og så la jeg han i sengen og han sovnet der mens jeg strøyk på han. Så gikk vi videre derifra. Aldri gråt. Han var 8mnd da.
Frøkna her sovner av seg selv på kvelden. Hun har alltid gjort det. Har også brukt rådene i sove uten gråt boka, som er for nyfødt for å legge best mulig til rette for å få en baby som sover. Ser ut til at det virker [emoji4]
 
Vår frøken er 3,5 mnd og hu har akkurat lært seg å sove selv. Vi har ikke aktivt gått inn for det, det gjorde hun bare av seg selv. Mens eldste frøken måtte ha hjelp til å sove til hu var 1,5 år. Vi måtte sitte med hu og holde hu i handa.

Har dere prøvd med en kose/bamse klut inntil kinnet eller i nærheten av hode? Trur det har hjelpa frøkna her. Jeg har putta den i bh’n, så den har fått min lukt i seg.
Jeg har fått tips om å lese sove uten gråt. Har lånt den av biblioteket, men ikke fått tid til å lese den enda. Den får mye skryt!

Han bruker koseklut. Har ikke prøvd å få den til å lukte som meg. Kanskje jeg skal gå og låne den boka :) takk for tips!
 
Jeg er helt klar på det at vi har lært vår lille å sove, og jeg tror det er lettere å ta den nå enn senere. Etter å ha bysset og båret i tre måneder hadde vi en jente som kun sov på oss, og ikke på dagen i det hele tatt. Nå får vi inn noen lurer midt på dagen og legger fast klokken 18.00. og det er mulig å gjøre det uten gråtekur.

Vi brukte sove-karins hysjmetode på kvelden, og gjør det delvis ennå. Funker for oss :)
 
Back
Topp