Soving

Sistemann

Forelsket i forumet
jenta mi er nå 10,5 uke. Lurer på hvor mye deres barn sov på denne tiden? Både natt og dag. Her sliter vi veldig ned legging! Prøver å roe ned med kveldsstell, amming i seng før jeg legger henne, men hun gråter helt sykt. Mer som raser! Veldig varierende med søvn på dagtid. I dag har hun sover max 2 t siden hun sto opp, mens i går sov hun sikkert 4-5 timer...

Her har det vært varierende i mange uker.. Han er 14 snart 15 uker. De siste dagene har leggingen på kvelden vært lettere, men usikker på hvor lenge det varer.. Han sov tidligere maks 2 timer i strekk på natta da (altså mellom kl. 23.30 og 08.00 ca). Og kun ca 30 min i slengen på dagtid. Da våken alt fra 1-3 timer mellom hver dupp.. Oftest ca 2 timer. De siste dagene har han imidlertid sovet både 3 og 4 timer i strekk på natta, og gjerne sovnet litt og litt tidligere på kvelden. I dag og i går er vel første gang på lenge at han har sovet flere dagdupper på opp mot en time. :) Tror nok det meste er normalt, så lenge de hvertfall får noe søvn..

Min sover fra 23 til 07, så mat og så sover han til 11 igjen. Og så sover han en del på dagtid også. Har ingen problemer med legging, annet at han liker å ligge enten inntil eller på meg. Prøver å vende han av det sakte men sikkert :)

10,5 uker gammel her også, og legging er veldig strevsomt.... Han illskriker og vi bruker som regel flere timer på å roe han ned. Etter at vi begynte med soving i vogn ute på dagtid så sover han heldigvis noe mer på dagen. Ofte 2-3 dupper på mellom 30 min-3 timer. Det varierer.

Emilie sover ca 6-7 timer på natten og sover i 3-4 timer til etter hun fått mat.
Deretter er hun som regel våken 2-2,5 timer og sover igjen i ca 3 timer. Etter den sovinga er hun litt mer urolig og sover bare kortere stunder på 20-30 min, frem til hun sovner igjen for natta i 22-23 tiden.
Er 11 uker nå :)

Jenta vår er 12 uker, men har de siste ukene sovnet for natta ca 20.00 så spiser hun i 3-4.00 tiden og våkner ca 6-7.00 deretter sover hun 2
Mindre dupper før kl 13.00, da sovner hun og sover til ca16-17.30. Da vekker vi henne ofte for mat, slik at hun skal være sulten og søvnig til 19-20.00 igjen.
Slik er de fleste dager, men med etpar unntak der hun kan sove endel mindre på dagen og/eller sovne endel senere på kvelden.

Her sover hun tilsammen ca 15 timer i døgnet. 10-12 av dem sammenhengende om natten (uten mat) og bare små blunder resten av dagen. Legging går kjempefint, hun får siste flaske mellom 19-20 også sovner hun nesten med en gang vi legger henne i sengen sin. Så står hun opp i 7-8 tiden morgenen etter. Mye aktivitet i løpet av dagen så hun har ikke mye tid til å sove da, derfor går leggingen sikkert så fint, hun er jo stuptrøtt!

Back
Topp