Soving

Karnil90

Forelsket i forumet
Junibarna 2015
Forbaskede brystbetennelse.. Siden jeg måtte legge han til ofte forrige uke, så har det ødelagt hele soverutinene til mini.. 4,5 mnd og aldri vært problem å legge han på dagtid når han er trøtt.. Men nå er han plutselig blitt avhengig av å få pupp rett før han sovner.. Sååå kjedelig... Kjipt å gå fra å kunne legge han i sengen uten å amme rett før til å bare være spetakkel frem til han får mat.. Selv om han fikk mat rett før vi gikk inn på rommet, så var det likevel ikke godt nok... Jaja.. Blir spennende å se om vi klarer å snu dette igjen..
 
Snuppa har begynt å ville amme i søvn hun og, snart 5mnd, men jeg prøver å legge henne ned med smokken når jeg tror hun er mett men bare vil die... Hun har også begynt å amme litt hyppigere fordi hun er så nysgjerrig at hun ikke klarer å ligge i ro.
Når dette skjedde storebror, tok jeg han på rommet for å amme fordi jeg var bekymra han ikke ville få i seg nok og fordi jeg ikke orka amme så ofte. BIG MISTAKE! Tok nesten et år før jeg fikk lært han å sovne uten å amme, og det med mye tårer :(
Bare prøv å fortsette med å legge han ned, kanskje prøve å skifte bleia eller ta på pysj etter han har spist?
 
Vi sliter bigtime.. Men det har vi alltid gjort.. Må kanskje lære å sove av seg selv snart?
 
Jeg er ikke så nøye på dette. Ammet storesøster i søvn hele tiden, og det var ikke noe problem med søvnen da vi sluttet med nattamming eller da vi sluttet helt med amming. Ho er ei trygg og god jente som sovner fint hver kveld. Satser på det blir sånn med lillebror og. Skjønner det er kjipt når man føler man har gode vaner som blir ødelagt, men sånt skjer. Man har supergode rutiner, og så vips; en forkjølelse. Våken hele natta. Amming hver halvtime fordi de ikke får puste når de prøver å spise. Ja, alt det der. Det går seg til. :)
 
Vi ammer også i søvn veldig ofte, men jeg har ikke tenkt til å la meg stresse av det. Hadde vært flott om hun bare sovnet av seg selv, men aner ikke hvordan vi skal få til det. Det går seg vel til! :confused:
 
Back
Topp