soving

muffinsdronningen

Glad i forumet
Noen tips til å få babyer til å sove lengre om dagen?
Prinsen sover maks en time på formiddagen, og våkner trøtt. ellers så er det alt fra minutter til kanskje 20 minutter, men alltid trøtt når han våkner.

Noen tips til hvordan han kan få litt lengre soveperioder?
I vognen (i beveglse) kan det gå lengre tid, men kan ikke gå ut på vogntur hver gang,...

er det noen som har begynt å lære de å sovne selv? hvordan går det med det og hvordan gjør dere det? Vært på HS og de sa at man kan begynne nå. Tror det blir et hærk med lille prinsen :P
 
Det som har funket her var å begynne med velling, holde på ned det en stund (fikk kun på kvelden da) og nå får hun tynn grøt morgen og kveld i tillegg til flaska. Jeg vet deg er tidlig, men prøvde å gi mer mme uten hell. Enten så gulpet ho alt opp eller så drakk hun ikke mer. Hun måtte altså ha noe som metter litt lengre. Når det gjelder å sovne på egenhånd klarer hun det når hun legges for kvelden, på dagtid er det verre:p Har ingen tips, trenger litt råd selv dessverre :p
 
Vel, noen sover bare ikke lengre dessverre. Min nr 2 sov kun 30 min sammenhengende om dagen fra han var 1 måned ca, med mindre vi gikk tur. Han var heller aldri uthvilt da han våknet, men vi fikk han ikke til å sove lenger om vognen bare skulle stå i ro. Så det ble mange gåturer, da fikk han sovet godt og mor fikk litt trim ;-) Jeg fikk jo ikke gjort noe uansett hjemme.


Han var absolutt ikke noe enkelt sovebarn, og vi fikk han faktisk ikke til å sovne av seg selv før han var 1,5 år. Men nå er han helt eksemplarisk når det gjelder søvn ( Er drøyt 2 år nå)

Med lillemor er det helt motsatt, hun sovner av seg selv både dag, kveld og natt og vi har ikke gjort noe annerledes denne gangen. Hun har også en lengre periode på dagtid hvor hun sover 3 t sammenhengende der vognen bare står i ro. Så konklusjonen min er: alle barn er forskjellige, og alle sover dessverre ikke like mye :-)
 
Back
Topp