Soving

Megs

Andre møte med forumet
Hei

Hvor mye sove babyer deres på dagen? Leo er 4 mnd om 2 uker og sover veldig forskjellige fra dag til dag - har dere kommet i noe rutine?

Megs
 
Peter er 4 mnd om 3 dager. Vanligvis har han første luren ca kl 9-10 (avhengig av når han våkner), neste kl 13, en i 16-tida og legger seg for natta kl 19. Men tidspunktene kan variere veldig, og noen ganger skal han bare sove mange smådupper. Men fast er leggetid kl 19, hvis ikke det er noe spesielt. :) Nå har han stort sett slutta med mat på natta også! Han sover fra 19 til mellom 5 og 6 før han trenger mer mat :D Heerlig!
 
Lite rutine her.. Han sover litt rundt ti, tolv, to, fire, seks og åtte.. Kanskje et kvarter, kanskje en time.. Han klarer ikke helt å sovne på egenhånd så trenger litt kosehjelp av meg som regel.. Han har heller ikke tolv timers nattesøvn så han legger seg med oss og er oppe mellom syv og åtte.. Gleder meg til det blir rutiner på ting.. =)
 
Her har han laget mer eller mindre rutinene selv. Trenger en blund rundt i 9-10 tiden, sover ca 1 t, ny blund igjen i 2-3 tiden, sover 1 t, og ny blund rundt 4- halv 5 på ca 30 min. Legge tid igjen kl 19:)
 
mini sover fra halv 9 til 9 uten mat stort sett ;) Etter det er han mer eller mindre våken en time, så sover han en time resten av dagen. bortsett fra 12 til 15 då sover han 3 timer i strekk :) Type 2B soverbaby, og en svært fornøyd mamma :)
 


babymekkeren skrev:
mini sover fra halv 9 til 9 uten mat stort sett ;) Etter det er han mer eller mindre våken en time, så sover han en time resten av dagen. bortsett fra 12 til 15 då sover han 3 timer i strekk :) Type 2B soverbaby, og en svært fornøyd mamma :)


Wow! Det var skikkelig sovebaby! Hvor deilig :))

Her er det legging for kvelden i 19.30-tida. Sover da til 3-4. Da er det mat. Sover igjen til ca 7, da får hun mat og noen ganger sover hun litt lengre. Tar henne i vår seng når hun våkner i 7-tiden. Deretter sover hun 2 eller 3 ganger i løpet av dagen (oftest 3), med varighet på ca en time. Har prøvd å få henne til å sove 2 ganger med litt lengre varighet med det resultat at hun var våken fra 3 til 6 på natta. . . Men er fornøyd. Syns hun sover mye i forhold til storebror. Gleder med veeeeeldig til jeg slipper å stå opp om natten!!
 
Wow, så bra at de ikke trenger mye mat på natta. Amme dere mye på ettermiddag / kveld før dere legge barne? Lurer på om han kanskje blir sulten og det er derfor han våkner opp? Vi prøve å legge han rundt 20.00 og da tar det litt tid før han sover...trenger også litt kos men jeg har veldig lyst til å lære han å sove av seg selv. Han sover som regel ved 21.00 og da kan han sove til 01.00 og da får han mat og sove igjen til 04.00 og mat igjen og da er vi oppe mellom 06.00 og 07.00.
På dagen sove han også rundt 09.00 (vi levere store søster i barnehage) og noen ganger kan han da sover i nesten 3 timer og da er det kun en liten lur på ettermiddag. Hvis han ikke sove lenge på formiddagen da blir det tur og en lengere lur rundt 11.00 men ikke helt faste rutiner der...gleder meg også til å for faste rutiner. Tror jeg skal begynne med mer faste rutiner nå etterhvert og ser hva som skjer - hva mener dere?
Har noen av dere følgte boka "Baby Guiden" - fikk anbefalt det av en vennine?
 
Back
Topp