Soving ute i vogn

AnneS

Forumet er livet
VIP
Desemberlykke2017
Flere som har babyer som helst skal sove ute i vogn? Lillegutt sover ikke så veldig godt inne, selv i vogna. Så idag da det var 10minus turte jeg ikke la ham sove ute selv om det er i hagestua. Den er ikke tett, så kaldt der også.

Nå sover han ute da, for temp steg til 4minus (står 2minus i hagestua), og han sover kjempegodt :)

Når lar dere være å la dem sove ute? Hvor mye kler dere dem hvis det er et par minusgrader? :happy:

Gikk en god og lang tur i går, og da var det -7 her. Da vi kom hjem sov han enda godt, så lot han ligge ute i 1,5 time,da våknet han og temp visste enda -7 Jeg ser ann været, altså er det -5 , overskyet og vind så dropper jeg det for da føles/er det mye kaldere :happy: Men - 10 synes jeg er for kaldt. Jeg får nesten litt vondt i lungene av å puste da :confused: Lille ligger i en god og lun vogn med tjukk ullpose, ulldress og ull innerst:) Ullvotter, ullsko/tjukke ullsokker og ull lue:happy: Har stadig sjekket han i nakken for å kjenne om han er for varm eller for kald. Har også en ventil under vognbagen for å regulere luft inni vognen.

Min er nok varmblodig av seg, for i det siste har jeg kun hatt feks bomulls klær og rett oppi vognpose med en ulllue på. Da er hun varm nok, sjekker jo såklart. Men lar henne ikke sove ute i vind osv og heller ikke ved minus grader. Babycallen (neonate) piper jo ved 8 grader så kanskje dette er minste anbefalte temperatur ? Jeg er veldig usikker på dette.

Etter trilletur i dag sov hun ute i en time, men 5 plussgrader da :) har ikke latt henne sove ute tidligere fordi det har vært så kaldt.

Min er nok varmblodig av seg, for i det siste har jeg kun hatt feks bomulls klær og rett oppi vognpose med en ulllue på. Da er hun varm nok, sjekker jo såklart. Men lar henne ikke sove ute i vind osv og heller ikke ved minus grader. Babycallen (neonate) piper jo ved 8 grader så kanskje dette er minste anbefalte temperatur ? Jeg er veldig usikker på dette.
Du kan stille selv på hvilken temperatur den skal pipe på, både ift kulde og varme :)

Det "varmeste" det har vært tidligere er -5, med mye vind, så det har vært over 20 effektive kuldegrader noen dager [emoji20]

Har ikke betenkeligheter med å sove ute ned til -10 så lenge det er noenlunde vindstille. Vurderer vind og temp ifht effektiv temp. Kan også ta på regntrekket på vogna for å gjøre det ennå lunere.
Har på ullbody og ullstrømpebukse, ulldress på de kaldeste dagene (kaldere enn 3-4 minus), ullteppe i posen, Voksi Urban og lammeskinn under posen. Ullue, votter og sokker.
Ved kortere opphold ute, kortere gåturer f.eks dropper jeg gjerne ulldressen.

Æsj, blir ikke lur ute idag heller (enda hvertfall), da det er 11minus :(

Åja, men hva er anbefalt laveste temperatur,sånn egentlig ?
Lurer på om det er 10 minus? Jeg er hvertfall forsiktig med å trille om det er for kaldt. Har vært ute å trillet flere ganger opp mot 10 minus, men har tatt henne inn når vi har kommet hjem :)

Jeg har fått beskjed at min skal ikke sove ute i vogn nå. Men det er bare fordi han er prematur. Selvsagt så er jeg ute og triller som alle andre, men jeg tar alltid vogna med inn når vi er hjemme igjen. :-)

Lurer på om det er 10 minus? Jeg er hvertfall forsiktig med å trille om det er for kaldt. Har vært ute å trillet flere ganger opp mot 10 minus, men har tatt henne inn når vi har kommet hjem :)
Ja jeg triller ikke dersom det er 10 minus men gjelder dette søvn og ?

Har ikke betenkeligheter med å sove ute ned til -10 så lenge det er noenlunde vindstille. Vurderer vind og temp ifht effektiv temp. Kan også ta på regntrekket på vogna for å gjøre det ennå lunere.
Har på ullbody og ullstrømpebukse, ulldress på de kaldeste dagene (kaldere enn 3-4 minus), ullteppe i posen, Voksi Urban og lammeskinn under posen. Ullue, votter og sokker.
Ved kortere opphold ute, kortere gåturer f.eks dropper jeg gjerne ulldressen.
Oj shit så mye ull!Blir ikke babyen skikkelig varm ? Her bruker jeg kanskje ull en gang i uka. Ellers er det mer enn nok med ull lue og vognpose.:angelic: hun er skikkelig varm av seg og jeg sjekker såklart om hun er kald da.

Har stort sett på ull om dagen uansett. Tar på ulldress fra Lillelam om det er under 2,3 minus. Ullue, votter og fotposer i tillegg stort sett.

Ligger i Easygrow nature ullpose, lammeskinn under.

Har stort sett på ull om dagen uansett. Tar på ulldress fra Lillelam om det er under 2,3 minus. Ullue, votter og fotposer i tillegg stort sett.

Ligger i Easygrow nature ullpose, lammeskinn under.
Jeg blir overrasket over hvor mye ull dere bruker! Blir ikke babyen veldig varm ? Det høres jo lunt og godt ut, men frøkna mi kaver av å ha ullbody på seg innendørs liksom.. hun er nok varmblodig men føler jeg gjør noe feil når jeg leser om hvordan dere kler barnet når vi nesten ikke har strømpebukse på en gang.

Back
Topp