Soving... Tips ja takk..

littleM

Glad i forumet
I det siste har vesla våkna mellom 1 og 3 og er da våken 1-2 timer. Ho er ikkje sint, bare ligger og babbler synger.  Etter e lita stund vil ho ha oppmerksomhet, ender som regel at eg gir ho ei flaske, men det er ikkje mye ho drikk. Så da ligger eg og stryker henne på magen te ho sovner. Om morningen er ho dautrøtt og sover gjerne til 10, er våken ein time og sover igjen. Har prøvd å ta ho opp av senge tidligere, at ho ikkje sover etter 5 . Men ser ikkje ut som det hjelper.

Ho har to tenn som er på vei, har egentlig håpt at det er dei ho våkner av, men er litt i tvil for forje gang skulle ho bita på alt, men det gjør ho ikkje no.

Tips taes i mot med åpne armer :)

jeg har lest at de ikke skal duppe etter kl.16.00 OG de skal være i seng før 19.00[:)] For å forhindre at de blir overtrøtte etc.. Annet enn det så er det ingenting som funker her heller, så LYKKE TIL[:-][;)][:D]

huffda, ikke noe moro....[:(] Her tar vi siste dupp sånn mellom 2-4 engang på ettermiddagen. legger henne 7, starter da med grøt kl 6, så bader hun og så pysj og flaske.. da sover hun til 6 så flaske og så sover hun til 9 før vi står opp...
 sikkert lurt med faste kveldsrutiner, med leggetid på samme tidspunkt.
Som du sier drikker hun nesten ingenting av flaska du evt gir henne på natta, dette ville jeg tolket som at hun egentlig ikke er sulten...

Hva med å først stryke henne på kinnet og si '' nå er det natta, nå må du sove''. Evt sette på en uro hvis henne har det. Tror det er viktig å ikke snakke for mye med henne, skru på lys og ta henne opp. få henne til å forstå at på natta sover vi. kanskje prøv å tilby henne litt vann??
Kan jo være dere må ha noen netter med litt skriking før hun forstår at det er natta og da kommer man ikke opp... skal ikke være så lett[&:]

Masse lykke til i hvertfall, håper det ordner seg [:)]

Frem til nå har de rutinene vi har hatt passet snuppa utmerket. Legging i 8 hal 9 tiden, så har ho sove til 9-10 dagen etter. Men kansje det er tid for forandring? Ho har pleid å sove to ganger om dagen. Men siste duppen har ho i 4 tiden og sover da gjerne en time. Men vi får prøve å ikkje sove etter 4 på dagen og legging i 7 tia.

Når ho våkner pleier vi ikkje å gi ho noe oppmerksomhet, sitter gjerne på uroen for å få ho til å sove igjen. Men ho er ganske våken, snakker og synger for seg selv. Men får lage oss noen nye rutiner og håpe de fungerer.

Hmmm..
Det jeg kan komme på i farten er hva vi gjør med lille bølla vår.

Hvis hun våkner på natten prøver vi smokk først. Funker ikke det, får hun tilbud om flaske.
Etter det er hun som regel såpass trøtt at hun sovner ganske fort etter.
Slår aldri på lyset før vi står opp, og tar henne ikke opp før det er morgen. Snakker minimalt til henne (trøster selvsagt hvis hun bli lei/gråter).

Hun krabber rundt i senga og "leker" seg trett, så sier hun i fra, da tar vi minirutine med kosen, smukken og sovestillingen.

Men klart, det er sånn det er her, og det som funker for oss funker kanskje ikke for andre.

(Her legger vi kl 19 og står opp mellom 7 og 8, har 2 dupper i løpet av dagen, oppe igjen fra dupp senest 16, ellers surrer hun altfor mye rundt leggetid)

Back
Topp