soving på kvelden

Mailykke2

Forelsket i forumet
De siste dagene har vi slitt med å legge tuppa uten grining, og i dag var det skikkelig vræling:S
Når legger dere deres babyer, og når får de siste måltid før de blir lagt for kvelden?
Har dere et tidspunkt som de ikke kan sove etter for å få dem til å sovne for kvelden?
 
Legger seg når vi legger oss. Får siste måltid like før. Pleier å være i elleve tiden...
 
vi tar kveldsstellet samtidig som storebror (ca.kl.1900) så er det mat viss ikke hun har spist rett før så prøver vi å legge hun, men ender som oftest opp med hun på fanget i stuen :( 

er viktig å ha en rutine selv om den ikke virker med en gang eller hele tiden! 
 
Lilly steller seg i 18 tiden og så får hun mat og er i seng ca kl 19. hun er som regle kveldstrett og sovner ganske raskt. De 2 siste nettene har hun våknet i 4 tiden om natta, men jeg tror det var for varmt for da jeg tok av dyna hennes så sovnet hun igjen.
 
Her så legger vi ho i vogga etter et måltid, mellom 7 og 8 som regel. Ho vræler hver gang, sånn at vi må vugge ho i søvn. Gruer meg til ho vokser ut av den vugga..... Men så får ho siste måltid mellom 22 og 23 for så å bli lagt i senga si uten problemer.... Ho er i grunn da allerede i drømmeland:) men ofte har ho en halv time - time på øyet fra 17 tida...og så begynner natta mellom 19 og 20... Mulig ho er overtrøtt, at det er derfor ho griner. Mi bruker ikke smokk....
 
Prinsen sovner gjerne rundt 21 tiden, deretter får han mat igjen 2230-23 og dermed sover han til alt fra 0700-0830
 
Her er det nattstell i 8-tiden og så sitter han på puppen til han sovner, alt fra kl. 10-12... da sover han i ca 7 timer (som oftest til 5-6 tiden) før det er en pupp og ca to timer til med søvn.
 
Han her er stuptrøtt rundt 19:00 må av og til jobbe for å holde han våken til det. Så sover han stort sett til jeg kommer å skal legge meg rundt 23:00 +/- da spiser han og sover videre til mellom 03 - 04 en gang, og etter det så våkner han som regel før mellom 05 - 06 av og til sover han litt til, men ofte begynner han å prate med meg på den tiden der. <3 :-)
 
Vi tar kveldsstellet mellom kl 18 og 18.30. Da går vi ikke ned igjen, men rett inn på soverommet for å amme der. Legger hun våken i sin egen seng, og hun sovner ganske raskt. Må inn å putte inn smokken noen ganger. Jeg vekker henne når jeg legger meg, ca kl 23, spiser og sover videre til rundt kl 3-4. Vi ammer igjen, og så sover hun til 6-7 en gang. Får på ny mat, og noen ganger sovner hun litt igjen og andre ganger er det visst rise and shine! :-)

Når det gjelder soving på dagtid, så tar hun en liten lur ca 2 t etter at vi står opp. Det er en kort lur, alt fra 30 min til 1 time. Den lange luren finner som regel sted rundt kl 12-13. Da kan hun faktisk sove i 3,5 time i strekk. Deilig ? Ja!!! ;-) Om hun tar en liten lur ut på aftenen avhenger av når hun våkner fra den lange luren sin. Da er det i såfall bare en liten lur.

Disse rutinene har vi hatt lenge nå.
 


Fitness skrev:
Vi tar kveldsstellet mellom kl 18 og 18.30. Da går vi ikke ned igjen, men rett inn på soverommet for å amme der. Legger hun våken i sin egen seng, og hun sovner ganske raskt. Må inn å putte inn smokken noen ganger. Jeg vekker henne når jeg legger meg, ca kl 23, spiser og sover videre til rundt kl 3-4. Vi ammer igjen, og så sover hun til 6-7 en gang. Får på ny mat, og noen ganger sovner hun litt igjen og andre ganger er det visst rise and shine! :-)

Når det gjelder soving på dagtid, så tar hun en liten lur ca 2 t etter at vi står opp. Det er en kort lur, alt fra 30 min til 1 time. Den lange luren finner som regel sted rundt kl 12-13. Da kan hun faktisk sove i 3,5 time i strekk. Deilig ? Ja!!! ;-) Om hun tar en liten lur ut på aftenen avhenger av når hun våkner fra den lange luren sin. Da er det i såfall bare en liten lur.

Disse rutinene har vi hatt lenge nå.


hørtes behagelig ut!
 
Her begynner vi kveldsstellet ca kl 19. Tar oss god tid og koser masse før hun spiser etter kl 20 en gang og er i seng til ca 21-22. Da sover hun natten igjennom og våkner rundt 7-8. (Jeg er oppe og pumper en gang i løpet av natten for å opprettholde melkeproduksjonen)

Prøver å unngå soving etter 17.30, men hvis ho er stup trøtt får hun sove en halvtimes tid og forskyver leggingen litt istedet. Det gjør kvelden så mye hyggeligere for oss alle tre =)
 
Back
Topp