Soving på dagtid

-Lilletrille-

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Hvor sover babyen deres på dagtid?
Her varierer det fra dag til dag. Akkurat nå sover han i fanget. Ellers blir det babynestet i lekegrinda, ute i vogna og i bilen :)

Guten min søv masse i fanget. Han sovnar ved puppen. Av og til legg eg han frå meg i babyrede eller i vogn (eller i desperate stunder vippestol). Legg eg han i vogna så vaknar han fort (likar ikkje vogn). Nett no søv han godt i babyredet sitt, men eg må alltid amme han i søvn før eg legg han frå meg ..
Det hender han søv på trilletur (sjølv om han hatar trilletur). Og han søv i bilen når me køyrer og i bæreselen når me går :)

Har et stort ønske om vogna og prøver å legge han der når han sovner. Men han trives best på armen, eller våken på dagtid! Sover 12 timer uten mat på natta så stresser ikke veldig med soving på dagen;)
Han trives dessverre ikke i babyenestet i det hele tatt.. Så det selger jeg igjen etter ferien..

Min sover mest i vogna på dagtid. Han elsker den, så det er bare å legge han ned og gi han smokken, så sover han som en stein! Glad for at han liker vogna så godt :)

Min ligger i en vugge vi har i stua :) Av og til må jeg bysse han litt for at han skal roe seg, men sovner stort sett av seg selv. Går også mye trilleturer, han elsker å sove i vogna :)

Guten min søv masse i fanget. Han sovnar ved puppen. Av og til legg eg han frå meg i babyrede eller i vogn (eller i desperate stunder vippestol). Legg eg han i vogna så vaknar han fort (likar ikkje vogn). Nett no søv han godt i babyredet sitt, men eg må alltid amme han i søvn før eg legg han frå meg ..
Det hender han søv på trilletur (sjølv om han hatar trilletur). Og han søv i bilen når me køyrer og i bæreselen når me går :)
Som om jeg skulle skrevet dette selv :-)
Kunne ønske han likte vogn litt bedre. Men de er jo fortsatt små da

Vogn som regel. Noen ganger kan ho slokne i kurven sin, men det er ytterst sjelden.

På formiddagen sover hun i babynestet i lekegrinda, på ettermiddagen stort sett i vogna ❤️

Mine sover stort sett i lekegrinda. Eller oppå meg, men da kun hvis mannen er hjemme og tar seg av storesøster :) Vi kan gå tur med vogna også, men de gidder ikke mer enn en liten time i vogna foreløpig så vanskelig å beregne hvor lang tur vi kan gå... Sover godt i fanget også forsåvidt, hvis vi har besøk som vil holde eller vi holder hver vår baby :)

Sover i kurven i stua, i bæresele, i vogn eller i armene. Sovner som regel av seg selv med smokk og koseklut uten stimuli. :)

Sover helst oppå meg etter amming hvis vi ikke er på tur i vogn eller bæresele. Kan legge henne i nestet etter at hun har sovna, det funker av og til , men våkner stort sett når hun ikke ligger i et fang :p

Last edited:
Sover som regel i vogna, babynestet, armene eller i bilstolen. Må som regel amme eller trille han i søvn. Godtar ikke vanlig byssing i armene lenger heller, og kan ikke legge han ned og tro at han vil sovne av seg selv. Er som regel ute å triller på formiddagen og på ettermiddagen sover han som oftest i babynestet på sofaen :)

Han sovnar (endelig) greit i vogna viss vi går tur, men våknar som regel etter 1/2-1 t. Viss vi går inn og vogna står i ro våknar han nesten alltid med det samme.

Elles sovnar han oppå fanget når han får pupp og kan sove lenge der. Av og til søv han vidare om eg flytter han over i vogna, men som regel våknar han med det samme.

Sovner i vogna og må vugges i søvn. Tar dessverre ikke smokk enda, hadde hun gjort det tror jeg det hadde vært enklere. Sovnet fort i bæresele før men gjør ikke det lengre :(

På kvelden ammer jeg henne i søvn i senga og da sover hun der hele natta. Våkner fortsatt 2 ganger for mat da :P

I grinda, i vugga, bilsetet, nestet, babygymen, på fanget, i sofaen, i vogna:p ho sover når ho er trøtte uansett hvor ho ligger:p

Enten i vugga eller i vogna om vi er ute på tur :) Han har også begynt å sovne under babygymmen, haha, eller så sovner han i fanget og jeg flytter han over i vugga :)

Det blir mye soving på ammeputa, men det hender at hun sover videre dersom jeg legger henne i senga.
Hun sover fint i vogn og bil, så transport går helt fint.

Skal jobbe mer med soving i senga over lengre perioder, men hun våkner 1-2 ganger ila 3 timer for å spise på fanget.

Men hun sover 6-8 timer i senga på natten, så klager ikke :)

Back
Topp