Soving på dagtid

Himla

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
It's gonna be May 2019
Ca hvor mange timer sover de små på dagtid? Og unngår dere soving på kveld?

Ca hvor mange timer sover de små på dagtid? Og unngår dere soving på kveld?
Varierer veldig. Kommer litt an på hva vi gjør. Kan være mye våken og sove hele dagen. Jeg lar henne styre søvnen fortsatt. Eneste jeg gjør er å vekke henne på morgenen. Greit å starte dagen til ca samme tid.

De siste dagene har hun kun sovet 1-2 timer på dagen, det er egentlig alt for lite... Sover som regel ikke etter 17. Legger seg rundt 19.

Forskjellig hver dag.. Igår sov han 4-5 timer og idag har han sovet kanskje 3 timer til sammen.

Sover som hun vil på dagen, får hun ikke sove så blir det skriking. Sover på kvelden også, men ingen fast tid.
Har sovnet i 01-tiden de siste dagene nå, uavhengig av hva hun har sovet på dagen/kvelden.

Vi står opp til samme tid hver dag, og begynner kveldsstellet til samme tid hver kveld - det i mellom styrer han helt selv. Ser ikke for meg at det å holde han våken for at han skal bli ekstra trøtt til kvelds blir noen suksess; han blir rimelig grinete når han er trøtt!

Hvor mye han sover varierer veldig på hva vi gjør, men føler nesten at søvn avler søvn her i gården. Idag feks har vi vært på farten nesten hele tiden og han har vært våken kun under amming og et par timer før leggetid. Sluknet tvert når vi la han! :)

Her soves det i rykk og napp på dagen. Står opp alt mellom 08-13 :P kommer ann på hvor mye jeg er trøtt sjæl. Hun sovner ofte etter første morgen ammingen. Resten av dagen sover hun sjeldent opptil en time. Blir som regel en dupp på puppen gjennom hele dagen. Umulig å unngå soving på kveld hvis hun vil. Da blir det grin og grin og grin.... :P
Ved 3-4 mnd tenker jeg å starte med faste klokkeslett.

Varierer, men hun sover fortsatt veldig mye, snart 11 uker. Hvis hun ligger i vogn så kan hun sove omtrent hele dagen, våkner kun for pupp. Hun kan også sove hele dagen hvis hun får sove på meg. Men hvis hun legges i vugga eller et annet sted inne så blir det korte soveøkter, men mange. Har stortsett bare en lang våketid en gang på døgnet som enten er før kl. 12 eller rundt kl. 17-18. Hun blir påvirket av å ikke få lange soveøkter, da blir hun fort grinete. Men dette regulerer hun altså helt selv.
Uansett hvordan hun sover på dagen så sover hun på natta *bankibordet*, sover i stua frem til vi legger oss mellom kl. 23 og 24 også tar den siste som går og legger seg med henne opp.

Vi slet mye med søvn med storebroren, så dette her er helt nydelig!! Håper det fortsetter! :)

Her har lillegutt vanligvis en lengre soveperiode i starten av natten, og den har de siste ukene være på maks 3timer. Resten av natten er det 1-2t mellom. I går sovnet han 18, da samboer passet han..sov så til 21, og våknet for pupp hver time, og måtte så bysses i søvn hver gang! Tror jeg nesten må unngå at han sover mye på kveld her, for jeg klarte jo ikke å sove kl.18. Blitt lite søvn i natt!

Høres så utrolig deilig ut med sovebabyer! Misunnelig. Han her er ekstremt aktiv når han er våken også :p Lille urokråka mi <3

Varierer fra dag til dag!! Vi lar han styre det selv., Men han har lagd sine egne rutiner på morgen/kveld/natt, har vært det samme siden han var 3 uker:)

Han våkner ca. 8-8.30 også tar vi alltid kveldsstellet til samme tid, så sovner han rundt 21.30. På natta våkner han 1-2 ganger for å spise, og sovner fort igjen etterpå! På dagtid (mellom 8-21) har han 3-4 sovinger som kan bare alt fra 30 min til 2 timer!! ;) vi fortsetter med de rutinene vi har nå foreløpig, men ved 4 mnd alder ca vil vi vel prøve å legge han litt tidligere og få faste rutiner!! Han er 11 uker nå:)

Back
Topp