Soving på dagtid

Ullegull

Stol på den som viser det!
Septemberlykke 2021
Hvor mye sover deres baby på dagtid? Føler jenta vår sover unornalt mye noen dager. Spesielt nå etter at hun ble 11 uker. I dag har hun sovet 10 timer ca på dagtid. Etter fire timer har jeg vekket henne for å gi henne mat. Så har jeg prøvd å holde henne våken men hun blir fort grinete og trøtt og vil sove igjen.

Vi sliter skikkelig, han våkner 09 på morningen og sover ikke før mellom 23-01 på natta igjen :( prøver alt hele dagen for å få han til å sove.. Er vi heldige sover han 1 time Max.

Det er veldig varierende, noen dager er det stort sett bare grining og en og annen dupp på 10-20 min. Mens andre dager kan han sove 1-2 timer og helt opp til 3 timer i slengen og bare være våken for å spise. I dag har han hvert våken nesten hele dagen og har bare hatt 3 korte lurer før han sovnet for 1 time siden.

Her så kan hun sove 2-3 timer på dagtid :) hvis hun sover mer enn 3 timer pleier jeg å vekke henne.

Ofte kan hun være våken en time å sove videre :P men forsøker å holde hun våken litt lengere da :)

Her kan han sove 2-3 timer i strekk.. Spesielt om vi går på tur med vogna. Idag føler jeg han har sovet hele dagen..utenom litt mating innimellom.. Men det varierer.

Var en periode her også at hun var våken omtrent hele dagen, da ble hun grinete og måtte bæres helst. Så hadde hun en periode der hun sov 3-4 timer fra kl. 13:00. Så blir jo bekymret når hun plutselig sover omtrent hele dagen. Men det virker jo som at det variere veldig fra baby til baby og fra alder til alder. Blir spennende og se hvordan hun sover i natt da. Hun har alltid sovet godt på natten så håper det fortsetter selv om hun sover mye på dagen.

Vi sliter skikkelig, han våkner 09 på morningen og sover ikke før mellom 23-01 på natta igjen :( prøver alt hele dagen for å få han til å sove.. Er vi heldige sover han 1 time Max.
Blir han grinete når han er så mye våken?

Her er det litt forskjellig, men han sover mye. Våken kanskje 2-4 timer i løpet av dagen(her regner jeg ikke med når han spiser for da halvsover han) ellers sover han. Men han sover rundt 1-2 timer hver gang. Går jeg en lang tur eller vi kjører en lang biltur kan han gjerne sove 3 timer før han vil ha mat!

Det varierer litt, men som regel sover hun mellom 6 og 9 timer på dagen. Noen dager sover hun lange lurer på 3-4 timer, andre dager kortere lurer i flere omganger.. :)

Blir han grinete når han er så mye våken?

Noe så immari, vi kan ikke legge han fra oss uten at han går i full panikk.. Og her er bæresele, bilstol, bæresjal, vogn, elektrisk vugge, kiropraktor og det meste utprøvd, han hater alt og er fryktelig hissig og lei seg, finner ikke roen :s

Her sover han mye mellom matingene på dagtid, kan være litt våken innimellom ☺ Kvelden er han litt mer urolig og er mer våken.

Ja det håper jeg :( ikke bra for babyer være så mye våkne, han blir jo så fryktelig overtrøtt

Virker det som om han er plaget med luft?
Lillemor har endel luft på kveldstid virker det som. Men synes ikke det virker sånn på dagtid.. Så hva som gjør at hun ikke vil sove vet ikke jeg :p

Virker det som om han er plaget med luft?
Lillemor har endel luft på kveldstid virker det som. Men synes ikke det virker sånn på dagtid.. Så hva som gjør at hun ikke vil sove vet ikke jeg :p

Han har kolikk, hatt perioder med 9 timer i strekk med hyl men det begynner bli bedre.. Men våkner fortsatt om natten i hyl og prumper da :( hmm, håper det går seg til for oss etterhvert <3

Han har kolikk, hatt perioder med 9 timer i strekk med hyl men det begynner bli bedre.. Men våkner fortsatt om natten i hyl og prumper da :( hmm, håper det går seg til for oss etterhvert <3

Uff.. Er så fælt når de små har vondt :-( begynner å lure på om vesla også har kollikk,dog en mild grad. Men synes det har blitt verre den siste uka.
Gutten min på 2år hadde kollikk. Var 2mnd uten søvn,men på 2mnd dagen ble han en ny unge. Så vet jo at det blir bedre etterhvert. Men er slitsomt når det står på.

:rolleyes:Det varierer veldig! Snuppa vår sover mer nå enn hun gjorde når hun kun var en uke gammel. Har begynt med enten en 2-3 timers hvil, eller to 1-2 timers på dagen. Sover kun om vi triller vogn eller i sele...

Back
Topp