Soving på dagtid

Mikrogram

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Septemberlykke 2021
Hvor mye sover deres små på dagtid? Jeg ammer hver 3.-4. time, og her er våkner hun vanligvis for mat, spiser i maks 20 min, og er så våken i kanskje 30 min (til opptil 1 time) før hun sovner igjen. Altså sover hun dupper på 2-3 timer gjennom hele dagen. På natta kan soveøktene vare i opptil 4 timer. Føler hun er unormalt lite våken?

Er ganske likt her.. Veeeldig mye soving! :p

Godt å høre.. Hadde hun bare kunnet sove alene så hadde jo denne småbarnstida vært en drøm :P men jeg får ikke gjort stort når hun bare vil ligge i fanget.. I dag har hun bare våkna for å spise, for så å sovne igjen ved puppen O_o spent på hvordan natta blir!

Min er våken ca 2-3 timer hver gang han har såve :P og han sover ca 1-2 timer pr gang utenom en hvil på rundt 3 timer pr dag :)

Godt å høre.. Hadde hun bare kunnet sove alene så hadde jo denne småbarnstida vært en drøm :P men jeg får ikke gjort stort når hun bare vil ligge i fanget.. I dag har hun bare våkna for å spise, for så å sovne igjen ved puppen O_o spent på hvordan natta blir!

Oj, nei da får du nok ikke gjort så mye :)
Min sover selv både i vogn, seng og babynest..men liker også veldig godt å ligge på meg/fanget/magen :p

Mye av samme her, men har hatt noen dager hvor hun har begynt å ha litt mer våkentid på kvelden og litt på formiddagen. Her sover hun hvor som helst da, så her er det jeg som får mangel på kos innimellom nesten:p

Her sover han i alt fra 1-3 timer per gang :) men kan være våken 1 time av gangen! Han har vel ca 3-4 våkenperioder per dag.

Han er våken alt fra 20 min til 2 timer av gangen, spiser som regel hver 1-2 time på dagen. På kvelden sover han mye lenger og spiser etter 3-4 timer. På dagen sover han somregel på sofaen, sover i vogn og men da våkner han etter maks 1 time og skal ha mat, om vogna står stille våkner han etter maks 5 min. På natta sover han oppå meg for tiden.

Jeg hadde samme problem frem til for noen dager siden. I ren desperasjon etter mye gråt prøvde jeg ut et tips fra ei venninne. Satte på denne videoen https://m.youtube.com/watch?v=Ox-yFklH1E8. Samme innvirkning vil sjølyd, motorlyd o.l ha;) Det er ikke sikkert det fungerer for alle, men her funka det som en drøm! Han sovner som oftest på meg, men så legger jeg ham i grinda med lydklippet på hvis han er urolig(bare i 10 min ca). Hvis ikke kan man jo faktisk støvsuge:P

Mi har dager hun kan sove helt ok på dagen,og dager hun bare sover en halvtime nå og da. Sover sjeldent lenger enn 1time,kan ha en dag hun har en lur på 2timer. Men kan sove 5-7 timer på natta :-)

Jeg hadde samme problem frem til for noen dager siden. I ren desperasjon etter mye gråt prøvde jeg ut et tips fra ei venninne. Satte på denne videoen https://m.youtube.com/watch?v=Ox-yFklH1E8. Samme innvirkning vil sjølyd, motorlyd o.l ha;) Det er ikke sikkert det fungerer for alle, men her funka det som en drøm! Han sovner som oftest på meg, men så legger jeg ham i grinda med lydklippet på hvis han er urolig(bare i 10 min ca). Hvis ikke kan man jo faktisk støvsuge:P

Signerer det med lyden! Bruker selv en app "white noise free". Der er det ulike støylyder. Bruker violet noise ofte da frøkna ser ut til å roe seg godt av den :) den har faktisk fått henne til å sove i sprinkelsenga! funker også godt om hun er skikkelig overtrøtt, men ikke finner roen selv eller ved hjelp pga luft eller sånt. :)

• Liker
Reactions: H&H
Signerer det med lyden! Bruker selv en app "white noise free". Der er det ulike støylyder. Bruker violet noise ofte da frøkna ser ut til å roe seg godt av den :) den har faktisk fått henne til å sove i sprinkelsenga! funker også godt om hun er skikkelig overtrøtt, men ikke finner roen selv eller ved hjelp pga luft eller sånt. :)

Den appen skal jeg få lagt inn, tusen takk for tips :D min første reaksjon var "Hvorfor har jeg ikke gjort dette før?!" Haha :P bare i dag har jeg fått spist frokost, betalt regninger og fått nyte en god kopp kaffe, det var deilig :)

Den appen skal jeg få lagt inn, tusen takk for tips :D min første reaksjon var "Hvorfor har jeg ikke gjort dette før?!" Haha :P bare i dag har jeg fått spist frokost, betalt regninger og fått nyte en god kopp kaffe, det var deilig :)

Null problem. Jeg elsker den appen! Ikke bare sover hun godt, men vi også. Haha :p sliter selv med innsovning nå etter lille er kommet. Blir mye opp og ned om natta, mammabekymringer og desperat prøve å bli trøtt nok fort slik at man får seg noe søvn før hun våkner nedte gang :p Men denne funker for alle 3 her hjemme :p

Deilig! Jeg har faktisk fått strikket litt på genseren jeg har holdt på med i evigheter! DET er ikke hverdagskost å få tid til :p og drukker to kopper kaffe ;)

• Liker
Reactions: H&H
Vil også anbefale bæresjal. Der sover mange babyer godt og man har hendene frie :)

Det er helt genialt, bare synd vi ikke har fått brukt vår noe særlig. For min lille gulper har gulpa oss ut omtrent hver gang vi har brukt det :P

Det funka jo!! :D mange takk for tips!

Back
Topp