soving på dagtid..

mamman til marius

Forelsket i forumet
Hei igjen folkens..
Er det noen av november barna som har sluttet å sove på dagtid?
småen her har begynt å våkne endel siste nettene, så jeg begynte å tenke på om det er fordi han får for mye søvn!?
Han sover 13-14 timer i døgnet..

Thuva har hatt en periode nå hvor hun ikke har sovet på dagen. Vart i ca 3 mnd. Her merket vi det på at det faktisk ikke gikk an å legge henne på dagen. Men nå har hun litt behov for den timen på dagen igjen, så da får hun det. Har ingenting å si på nattesøvenen. :)

Her soves det på dagtid ennå.. Hun kan sove opptil 3 timer uten at det går ut over nattesøvnen.... Nå i julen ble det litt dårlig med søvn på dagen, og merket godt det. Hun ble veldig sliten.. Har tatt noen dager å ta igjen den tapte søvnen.

Her har me slutta med da.. Men ho e jo heilt kaka når ho komme i fra bhg. Legge ho rundt 19 - 19.30 og sove da te 08..

Her har vi kuttet ned, nå sover han fra 11 til 12. Legger seg mellom 18-30-19 hender han prater litt før han sovner og sover da til mellom 06.30 og 8. I snitt ca. 12 timer på natt [:)]

Her sover han enda på dagen, å han trenger det,men kan ikke sove for lenge.Men får han ikke en dupp rundt 11 sovner han så fort vi setter oss i bilen for å handle eller noe å da er det ikke nattan kl 19 lenger gitt.
Han sover ofte dårlig på natta,men vokst masse de siste mnd så kanskje det er det å drømmer såååå[8|]

trur ikke det har skjedd at Linus ikke har sovet på dagtid. han sover ca 2 timer på formiddagen. Ser ikke at vi skal slutte med det enda.
Men mulig vi må gå litt ned på sovingen for han har begynt bli vanskelig å legge om kvelden, og er mye våken om natta. han kan sove opptil 3 timer. Har ikke satt noen begrensing, og vekker han aldri.

Her soves det ca 1,5 time hver dag!

Felix sluttet å sove på dagen da han var 17-18mnd. Plutselig en dag ville han ikke mer. Etter det sov han bare litt lengre på natten i stedet. Han kan fremdeles ta seg en liten middagslur hvis han ikke er i form, eller hvis han har sovet veldig dårlig en natt.

Her får hun lov å sove max 1,5 time på hverdager.

I helgene vekker vi henne gjerne før det å.
Ellers er vi grusomt tidlig oppe om morgenene.

Vurderer å kutte ned duppen til 1 time å....

her sover snuppa 1 time i bhg. nettene/legginga funker mye bedre når hun gikk ned på sovinga. hender at hun ikke sover, hvertfall i helgene, men da kan hun sove lenge om morningen..men da sliter vi med trøtt og sur unge fra ca kl 16, og det er ikke kjekt for oss eller henne. men legger seg da fint, gjerne i 19 tiden, MEN søvnen blir dårligere hele natta da... så er vanskelig.. syns hun er litt liten enda til å kutte dagsovingen, selv om ungene tuller om kvelden/natta, betyr det ikke alltid at de ikke trenger dagsovingen sin... rekner med hun sover en stund til, hvertfall når vi er i hverdagen med bhg og opp kl 7 og 8.[:)]

Sover ikke om vi er hjemme hele dagen. Sover kanskje om vi er ute på biltur. I barnehagen sover hun de dagene hun leveres tidlig (7) og har lange dager i barnehagen!

Hun sluttet å hvile på dagtid i juleferien. Jeg fant ut at det ikke var vits at hun skulle ligge 1-2 timer i senga og SYNGE i steden for å sove.

Men hun har hvilt i barnehagen en dag etter jula. Så vi får se, er ikke krise om hun begynner igjen :)

Jeg har begynt nå denne uken å kutte det ned til 1 time for dagen og ikke så sent.

Får prøve meg litt frem, han våkner MYE om natten for tiden.

Phillip har sovet 30 min siden nov og i går sluttet vi med dag soving i barnehagen. vi bor 6 km fra barnehagen tar ca 10 min å kjøre hjem og han sovner av når vi starter utafor barnehagen og jeg vekker han når vi kommer hjem så han får nå 10 min dupp i bilen etter barnehagen.

Her er det maks 1 time pr dag i hverdagen. I helgene kan det hende vi av og til står over.

Kommer helt an på. Hun sover vistnok ikke i bhg lenger. Det hender hun sover en times tid på dagtid. Men det blir sjeldnere og sjeldnere.

Sluttet med dagsoving forrige uke etter at hun altfor mange dager brukte altfor lang tid på å sovne både på dagen og på kvelden. Gjorde leggingen veldig mye enklere. [:)]
I helga lot jeg henne sove en liten halvtime på dagen siden hun hadde stått opp tidligere enn vanlig, men da svarte hun med å holde det gående til klokka 22. [&:] Så dagsoving er det slutt på med mindre det er sykdom eller en ekstra slitsom dag. [:)]

Alma sover fortsatt på dagtid. Da vi var i Spania nå, ville hun absolutt ikke, så da slapp hun to dager. Hun ble HELT krakilsk om kvelden når vi da skulle ta på pysjamas og de andre vanlige kveldsrutinene, fordi hun var overtrøtt. Men hun hadde det så gøy med alle slektningene sine der at selv det å skifte bleie var vanskelig å få til- hadde ikke tid[;)].
Altså skjer det innimellom at hun ikke sover, men da blir hun i et visst humør når det nærmer seg kveld, ligner ikke seg selv, gråter og hyler for alt og ingenting.

Back
Topp