soving på dagen

Amaryllis

Elsker forumet
Jeg tror jeg blir gal! mathias sover så fint om nettene men styrer hele dagen lang!! våknet og stod opp kl 7 i dag og etter det har han sovet kanskje maks en halvtime om gangen før han skriker! har ikke vondt noen plasser tror jeg - virker bare som om han ikke greier å roe seg. og når han sover så er dte kun på meg. om kvelden sovner han i senga si uten "hjelp". noen som har noen tips? har i grunnen tenkt at senga den er for natta - og at vogga og vogna er for dagen.. men har prøvd ¨å legge han i senga nå - for å se om det hjelper. han er iallfall stille.. [;)] i vogna sover han greit så lenge vi triller - men en gang vi slutter så er det nok! får jo ikke gjort noen ting!! hjelp, noen?????

var sånn her også, helt til jeg lot han få bruke meg som soveplass under en hel lur. virka som han trengte nærhet. så nå sover han på meg to-tre timer om morningen mens jeg ser på god morgen norge[;)] er jo verdt et forsøk.

hm.. min sover uansett kortid det er på døgnet... han har nokon skrikeøkter og våkenøkter iblandt, men.. :) men eg sliter med å få han til å sove i senga si på natta..:\ når vi legger oss sovner han somregel i senga, men etter nattmåltidet går det ikkje:\ enten sovner eg under amminga, eller så blir han sur og fornærma fordi han ikkje får sove med meg:\

Har akkurat det samme problemet....
Hun sover så og si ingenting på dagtid... Når hun endelig sovner, er det alt fra 5 - 30 min. Sjeldent noe mere.... Rekker så vidt å få kledd meg liksom. Hun sliter en del med magen sin, så virker som om hun ikke helt finner roen. Må bysses en del på...
Men på kvelden, når hun endelig sover - da sover hun godt noen timer. Våkner og får litt mat og kan bare legges rett i senga igjen også sover hun vidre.

Merkelig....

Si ifra hvis du finner på noe lurt [:)]

Her sover også mini (på tre og en halv uke) mindre og mindre på dagen.. hver gang han sovner på armen og vi legger han fra oss så våkner han [&:] MEN så leste jeg istad at de trenger en halv time for å nå dyp søvn som de ikke våkner av, så han fikk ligge en god stund på armen før jeg la han i vogna og han sover enda!! Jippi!

Og for å sovne har jeg han godt inntil meg på armen, og løfter han gjerne opp mot kinnet mitt så han nesten ligger i en grop og koser og stryker på han, går ikke hver gang, men det går an å prøve [;)] Og noen ganger trenger han puppen for å roe seg hvis han har skriki litt før han klarer å sovne [:)]

ORIGINAL: Babymario

Her sover også mini (på tre og en halv uke) mindre og mindre på dagen.. hver gang han sovner på armen og vi legger han fra oss så våkner han [&:] MEN så leste jeg istad at de trenger en halv time for å nå dyp søvn som de ikke våkner av, så han fikk ligge en god stund på armen før jeg la han i vogna og han sover enda!! Jippi!

Og for å sovne har jeg han godt inntil meg på armen, og løfter han gjerne opp mot kinnet mitt så han nesten ligger i en grop og koser og stryker på han, går ikke hver gang, men det går an å prøve [;)] Og noen ganger trenger han puppen for å roe seg hvis han har skriki litt før han klarer å sovne [:)]

Da skal jeg jammen prøve det neste gang... Hadde hu på armen i 20 min nå i stad hvor hun sovnet. Gikk å la henne i sengen og tre minutter senere - LYS VÅKEN!!!! Skal prøve en halvtime neste gang ja....!

Har litt av en sovebaby jeg da ser jeg! Her spiser hun og sover stort sett hele døgnet! Nå var riktignok jeg ute en time og da var hun våken og skreik hele tida så pappaen måtte bære og bysse hele tida..selv om hun sov da jeg gikk. Nå har hun noe mer våken perioder, men stort sett så legger jeg henne i baggen jeg da med et teppe rundt henne og tar henne opp for å rape noen ganger hvis hun skriker mye og lenge...Ellers ikke noe hohus pokus, bortsett fra puppen da!

Og nå skriker hun!

Så lurt babymario! har nok også hatt han for kort tid på fanget før jeg har lagt han i vogga! takk for tips[:)] skal også prøve litt mer ute i vogna - for noen ganger har han sovet lenge der! kan jo hende at han ikke hadde så behov for å sove de gangene han nesten ikke har sovet i vogna (våknet med en gang trilleturen var slutt).

du kan prøve å legge han i senga på dagen og...det hjalp litt når snuppa var lita..hun sov bedre på soverommet enn i vogga eller vogna..

Samme problem her, må løpe gjennom dusjen mens han sitter i vippestol. Han er rolig mens dusjen er på, men så fort den kommer av begynner han å sutre også grine. Men her har det bare blitt verre og verre, før sov han masse, både dag og natt. Men etter eg blei innlagt på sykehuset så har det blitt slutt på soving på dagen og mindre og mindre søvn på natten. Hvertfall i hans seng. Må holde han til han sover tungt nok til å kunne legge han i hans seng, og legger vi han for tidlig oppi sengen så våkner han og må mates på nytt. Slitsomt [:o]

Synes det funker å vente til han har sovna ordentlig før jeg legger han fra meg, glad for at jeg leste det, har nok lagt han ned alt for tidlig [:D] Er liksom alltid noe man skal gjøre når de har sovna...

Her har jeg stort sett samme problem som alle andre her. Hun sover som regel 3-4 timer med en gang vi legger hun om kvelden, men etter det våkner hun og skal helst ligge inntil meg i sengen. Om dagen sover hun kjempe godt i fanget mitt, men når jeg legger hun ned våkner hun etter 2 minutter. Får ikke gjort annet enn å sette på en vask med klær om dagen nesten. Håper virkelig hun vender seg mer til å ligge alene sånn at jeg får gjort litt. 

Her var det og lite soving på dagtid, bare 5 minutter nå og 5 minutter da, enda så trøtt ho var.
Ho blei marge overtrøtt men sove var farlig det. Ho kunne sovne på meg, men våkna med en gang eg rørte på meg og det var uannsett om ho hadde sove 5 min på meg eller om ho hadde sov 50 min på meg. Trilling blei da løsninga for oss. Sovna med engang vi bynte å trille. Men når vogna er parkert våkner ho igjen etter 3 minutta. Da er det bare å ta ho inn og legge ho på sofaen eller i senga si, åpne skinn posen, ta av lue og åpne strikkejakken så det ikke blir så varmt og da sover ho videre. Sover da som en stein i ca tre timer før ho våkner å skal ha mat, får da mat også sover ho gjerne to timer til.
Lurer på om det rett og slett blir for stillt for ho når vogna blir parkert og eg går inn.
Ho sover godt i vogna når ho er med i stallen og eg måkker og bråker i stallen, og når traktor, firhjuling og snøskuter kjører forbi vogna.

Min mellomste sov ute i vogna hver eneste dag, i all slags vær, og det gjorde underverker for søvnen både på dagtid og på natta. Begynte når han var tre uker.

ORIGINAL: Amaryllis

Jeg tror jeg blir gal! mathias sover så fint om nettene men styrer hele dagen lang!! våknet og stod opp kl 7 i dag og etter det har han sovet kanskje maks en halvtime om gangen før han skriker! har ikke vondt noen plasser tror jeg - virker bare som om han ikke greier å roe seg. og når han sover så er dte kun på meg. om kvelden sovner han i senga si uten "hjelp". noen som har noen tips? har i grunnen tenkt at senga den er for natta - og at vogga og vogna er for dagen.. men har prøvd ¨å legge han i senga nå - for å se om det hjelper. han er iallfall stille.. [;)] i vogna sover han greit så lenge vi triller - men en gang vi slutter så er det nok! får jo ikke gjort noen ting!! hjelp, noen?????

Så fint at han sover så godt om natta! Vi er heldige som har babyer som sover så godt om natta[:)] Det må være mye verre om babyen ikke sover på natta, enn om den ikke sover på dagen, for om natta er man så innstilt på å sove selv...
Men hvis Mathias ser ut til å like best å sove i sengen, så kan han jo sove der på formiddagen også!
Her er rutinene omtrent slik: ca klokken ni på kvelden så bader vi Ida, det er liksom markeringen på at nå begynner natta. Når vi så legger henne, så sover hun gjerne 6-7 timer før hun "våkner" og vil ha mat (vebter ikke til hun våkner helt, men tar henne før hun begynner å gråte), så får hun mat og legger seg ned for å sove igjen. Om natta har vi det helt mørkt, med lystette rullegardiner. I 7-8 tiden om morgenen våkner hun (da er øynene åpne) igjen, og får mat. Så steller jeg henne på badet før/etter matingen, og da er hun ikke våken mer enn 5-10 min før øynene begynner å bli smale. Da går jeg og legger henne i senga igjen. Men denne gangen drar jeg opp gardinene litt, og slipper inn dagslyset. Så sover hun gjerne i 3 timer.
Når hun våkner igjen, er hun ikke våken så lenge da heller, og som regel så legger jeg henne i senga igjen, eller i vognbaggen og setter den på soverommet.

Det er ihvertfall viktig at man legger dem før de blir overtrøtte, gjerne når øynene begynner å bli smale/får lange blunk.

Her hadde vi samme problemet i senga på soverommet i starten....sov sååå fint på armen og lys våken med en gang han kom ned i senga...her ble løsningen å legge varmeflaske i senga....da er den goood og varm når han legger seg...OG han sovner i senga[:)][:)][:)]

Ja skal ikke klage på at han sover godt om natta nei[;)] tror i grunnen at han rett og slett har vært overtrøtt de siste dagene/ukene og derfor ikke sovet godt! i dag stod vi opp kl 7 og han var våken til ca halv 10 da begynte han å se trett ut så jeg gav han litt og la han i vogna ute. han sov da til 13.00 og da vekket vi han fordi vi skulle avgårde. var så våken en liten time og fikk mat ogjen og sov så til ca 17.00i vogna igjen. var så våken til 19.00 da han ble badet, fikk mat og lagt i senga. sover som en stein nå![:D]

ORIGINAL: Beijbi

ORIGINAL: Babymario

Da skal jeg jammen prøve det neste gang... Hadde hu på armen i 20 min nå i stad hvor hun sovnet. Gikk å la henne i sengen og tre minutter senere - LYS VÅKEN!!!! Skal prøve en halvtime neste gang ja....!

Det skal jeg også prøve :) Kanskje jeg får gjort litt hjemme igjen :p

Back
Topp