Soving på dagen

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Hva sovere deres små i?

Vogn? Seng? Vugge? Slyngevugge? Annet?

Her sover hun i senga si, den sover hun aller best i. Hun sover også godt i en slyngevugge når vi er på barseltreff. Men de lurene er som kjent ikke så veldig lange..

Hva er en slyngevugge?

Her sover hun i vognen stort sett. Innimellom i sengen sin og helt unntaksvis sover vi begge to i min seng :)

Hjemme i senga si. I vogna når vi er borte. Og av og til i vogna utenfor her hvis det passer best sånn (for eksempel om jeg skal hente storebror i bhg. og ikke vet om han er våken før vi må gå). Men da må han sovne når vogna står stille og om jeg byner å trille den våkner han stortsett, så da bare står den uttafor her. Da sover han faktisk greit nok i den. Om jeg triller sånn at han sovner må jeg fortsette å trille vogna til luren er over (altså 1.5 til 2 timer), noe jeg ikke gidder. Altså vogna må være slik den er når han sovner hele luren for at han ikke skal våkne. Sover også dårligere i vogn om det er mye biler og støy rundt han. Så hjemme i senga er å foretrekke :)

Hva er en slyngevugge?

Her sover hun i vognen stort sett. Innimellom i sengen sin og helt unntaksvis sover vi begge to i min seng :)

Det er noe jeg helt garanter skal ha til evt neste barn. Festes i dørkarmen og den gynger opp og ned. Kan brukes til de er 2 år. Vi vurdere fortsatt en, siden vi reiser en del og den er enkel å ta med seg.

Du får de nesten ubrukte til 800kr.
Jeg synes bare det er litt sent å kjøpe en nå, mens mannen synes det er perfekt (han skal snart ha perm).

http://www.sneglehuset.com/product/natures-sway-slyngevuggen-original-extended-45/

ImageUploadedByBV Forum1414736590.550130.jpg

I vogna på dagen, senga på natten:)

Sover kun i vognen på dagtid, har gitt opp alt annet. I senga på natta :-)

Vogna på dagtid, senga på natten.
Er vi borte uten vogn og må ha dupp låner vi en seng.

I vogna ute. Før så sov hun best i senga si inne, men etter hun reiste seg var ikke det aktuelt lenger.
Hadde vogn inne på rommet hennes en periode, men nå bruker jeg begge vognene så da sover hun alltid ute i vogn på dagen.
Fungerer veldig greit:)

Det er noe jeg helt garanter skal ha til evt neste barn. Festes i dørkarmen og den gynger opp og ned. Kan brukes til de er 2 år. Vi vurdere fortsatt en, siden vi reiser en del og den er enkel å ta med seg.

Du får de nesten ubrukte til 800kr.
Jeg synes bare det er litt sent å kjøpe en nå, mens mannen synes det er perfekt (han skal snart ha perm).

http://www.sneglehuset.com/product/natures-sway-slyngevuggen-original-extended-45/

Vis vedlegget 85721
Skal hun sove i en sånn må man jo sitte og passe på hele tiden. Den er jo veldig fin ut for de minste da.

Skal hun sove i en sånn må man jo sitte og passe på hele tiden. Den er jo veldig fin ut for de minste da.

Neidda man kan senke den, eller legge madrass under. De finnes i junior utgave også. Da kan de sove i de til de er 3.5 år.
Men nå kan jo ikke akkurat mi bevege seg noe da..hun kan jo ingenting :P

Neidda man kan senke den, eller legge madrass under. De finnes i junior utgave også. Da kan de sove i de til de er 3.5 år.
Men nå kan jo ikke akkurat mi bevege seg noe da..hun kan jo ingenting :P
Åja, hehe. Her kan hun omtrent alt, høyt og lavt og aldri fred og få. Nyt det mens du kan!

Første duppen sover han i senga og andre duppen som oftest i vognen. Han sover best i sengen, men har begynt å trives godt i vognen også :)

Hvis vi er hjemme så sover han i den store senga vår. Hvis vi er ute så blir det straks litt verre. Sover av og til litt i bilen, må ofte gå rundt med han i bæreselen sånn at han kan sove litt der. Vogna liker han ikke å sovne i, men det hender at jeg klarer å få han til å sove litt der hvis jeg klarer å lure han allerede sovende oppi fra bilstol eller bæresele.

I lekegrinda, som vi har brukt som dagseng fram til nå. Nå vil ho helst sove i vår seng, eller på meg. Håper det bare er en fase - ho blir fly forbanna om vi legger ho i dagsenga. Sover i vogna hvis vi er borte.

Enten i vogna mens vi går tur, eller i senga vår på dagen. Sin egen seng om natta. sover 2x1,5 time på dagen

Kan jeg spørre HVORDAN dere får de til å sove i sengen sin om dagen? Legger dere de bare eller må det bysses eller puppes?

Sent from my iPad using BV Forum

Kan jeg spørre HVORDAN dere får de til å sove i sengen sin om dagen? Legger dere de bare eller må det bysses eller puppes?

Jeg pupper han i søvn, sikkert dum uvane, men eneste som fungerer her.

Tidligere har vi puppa i søvn, ingenting annet som funket når ho hadde kolikk og vondt i magen hele tiden. Nå har pappaen perm. Han holder ho bare i armene innpakka i dyne og synger litt for ho, så sovner ho og han kan legge ho i senga. Noen ganger klager ho litt og kjemper imot, andre ganger sovner ho med bare koselyder. Gjelder å legge de når de er akkurat passe trøtt har vi funnet ut, er det bittelitt for seint eller tidlig er det mye mer jobb å få ho til å sove.....

Før så bare la jeg henne ned og så sovnet hun. Det var en fantastisk tid!
Etterhvert ga jeg ofte pupp først, men hun sovnet ikke ved puppen. Bare la henne ned. Det var den gangen.

Nå må jeg stort sett trille litt vogn for at hun skal sove.

Men idag gjorde jeg klar vogna ut og kledde på henne. Skulle bare gi henne litt pupp før jeg tok henne med ut, men hun sovna ved puppen.
Kunne utrolig nok legge henne sovende i vogna, hvor hun sov i 2,5 timer.

Legger han bare. Av og til litt sutring, men gir seg raskt. Han styrer mest om jeg er der, så best at vi går ut.

Back
Topp