soving om natten..

atiram87

Blir kjent med forumet
hei, eg lurer berre på kor mykje/ lenge babyen deres sover om natten? her er det veldig  opp og ned. nåken nette sover han opp til 4 timer i strekk, mens andre netter skal han vere våken halve natta. 
tips til gode søvnvaner om natta? :) 

Her så sliter vi med kolikk, men dete r som regel verst på kvelden fra 7-01.00. Han sover som regel 3 timer for så og puppe igjen, også sovner han igjen! Kommer litt ann på.. Lengste han har sovet er 5 timer. Vi leger oss som regel alt mellom 23.00 og 01.00. Ellers ikke noen rutiner annet enn dempet belysning og at vi er mer rolige generelt på kvelden! Vi samsover.

Vi legger han i 8-tiden på kvelden - sover 2-3 timer i strekk, og så er det pupp og litt bæsjing (som kan vare lenge). Sånn holder vi på hele natta. 

Samsover her også :) Er jo så herlig når de er små, og lettvint når man ammer også. BAre å slenge ut puppen når hun begynner å grynte og smatte. Lillemor her sover veldig mye, stort sett hele tiden... Gode kveldsrutiner er lurt å starte med fra dag en. Vis barnet at det er tydelig forskjell på natt og dag, med ro og lite lys om natten, ikke ta babyen opp for å skifte på natten, om det ikke er helt nødvendig. De blir ikke såre av å ligge med bæsj når de er så små, bare over natten... :) Har vært veldig heldig med alle mine som baby, de har stort sett sovet hele natten omtrent fra dag en :) Jeg anbefaler samsoving selv, men ikke for lenge, det slår tilbake på deg.  Har tilvent mine på å sove hvor som helst, og gjort dem trygge så tidlig som mulig på egen seng :) Også har vi skeiet ut med kos og samsoving nå og da etterhvert som de ble større :)

Vi legger Oliver etter "kvelsmat" ca. 22.30, så sover han til ca. 03.0 og vil ha mat igjen. Sovner rundt 4.00 igjen og sover til ca. 7.30.

La ham over på eget rom for noen dager siden, og da sover vi bedre alle sammen (jeg ammer ikke, så må uansett opp å lag flaske) :)

jeg orker ikke å "legge" lillemor før vi selv legger oss. Hun har kolikk og skriker som regel fram til ca 22 hver kveld, etter det steller vi oss alle sammen og tar kveld. Er heldig hvis jeg får i henne noe mat før det, noen ganger spiser hun litt i 21-22 tiden, men som oftest er hun helt utmattet og sovner og sover til ca 03. Så spiser hun i ca tre kvarter og sover til 07-08 tiden, får mer mat og sover til ca 09-10. Den nattesøvnen har hun hatt helt av seg selv fra dag 1, har henne i en Bedside Crib så hun kan "lukte" meg om natten, liker å tro at den tryggheten gjør at hun sover så godt! 

Legger oss kl 00.Da sover hun ca 4-5 timer i strekk fra når hun sovner.Så er det mat og enten er hun våken en stund, eller så sovner hun igjen med en gang og sover rundt 4 timer til.Og sånn er det gjennom hele dagen.Får pupp og flaske.

Vår lille frøken sover sammen med oss, men har tenkt å venne henne til sin egen seng snart. Så hun ikke blir for vant med å sove sammen med oss :)

Samsoving her og, med sprinkelsengen tett inntil vår seng. 
Har kun hatt en natt hjemme enda, men han sov ganske greit egentlig. Mates ganske ofte, men sovner igjen etter en stund. 
Han er ikke mange dagene enda da, og har kun hatt en lang våkenperiode (to timer ca) og den var på dagen i dag. Ellers sovner han som regel kjapt etter bleieskift og pupp =) 
Han skal forresten få sove inntil oss en god stund, er ikke redd for at han skal bli vant til å ligge så trygt og godt som han gjør da =)

Back
Topp