Soving og amming om natten

Akkurat sånn hos oss også. Ser ikke på klokka, flytter henne bare over til riktig pupp (hun nøyer seg med èn om gangen), og så sover jeg videre mens hun spiser.. Beundrer dere som klarer å stå opp for å amme!
Jeg sto opp med første. Men med nr to fant jeg ut at det var såååå mye enklere å ha han i senga. Bedre å duppe av der enn når man sitter i halsvime på natta. Så fortsatte med samsoving med nr tre også.

Det går utrolig bra! Jeg ammer når vi legger oss mellom 22 og 23, en gang i løpet av natta, og så en gang på morgenkvisten mellom 06 og 08. De to siste nettene har ho sovet 5-6 timer i strekk:-) Noe helt annet enn forrigemann som bare sov 10 minutter om gangen både dag og natt de første 3 mndene...

Jeg sto opp med første. Men med nr to fant jeg ut at det var såååå mye enklere å ha han i senga. Bedre å duppe av der enn når man sitter i halsvime på natta. Så fortsatte med samsoving med nr tre også.
Samme her, nr 1 var flaskebarn, med nr 2 gjorde jeg som jeg gjør nå. Problemet kom da jeg etterhvert skulle lære ham å sovne før meg om kvelden.. Det er jo veldig enkelt og greit nå som hun legger seg samtidig som meg, tenker mer på når hun om en 3 måneders tid skal være i seng tidligere og vi skal få voksenkvelden tilbake. Erfaring med det??

Samme her, nr 1 var flaskebarn, med nr 2 gjorde jeg som jeg gjør nå. Problemet kom da jeg etterhvert skulle lære ham å sovne før meg om kvelden.. Det er jo veldig enkelt og greit nå som hun legger seg samtidig som meg, tenker mer på når hun om en 3 måneders tid skal være i seng tidligere og vi skal få voksenkvelden tilbake. Erfaring med det??
I begynnelsen så lå jeg å amma i senga til han sovna. Så når han greide å sovne der så ble det gradvis flyttet over i hans seng. Våknet han på natta så tok jeg han over til meg.

Herregud her har ham hatt så vondt i magen på formiddagen idag og meg eller mindre sovet siden 11, så frykter det blir lite søvn inatt:(

Misunner dere som klarer å amme liggende. Jeg klarer liksom ikke å få plassert armene mine, så ender med vondt i nakken. Så må liksom sette meg med pute og greier for nattamming.

Misunner dere som klarer å amme liggende. Jeg klarer liksom ikke å få plassert armene mine, så ender med vondt i nakken. Så må liksom sette meg med pute og greier for nattamming.
Jeg legger meg på siden og tar armen over hodet. Støtter den på puten. Kanskje du alt har prøvd det da men. :)

Jeg legger meg på siden og tar armen over hodet. Støtter den på puten. Kanskje du alt har prøvd det da men. :)
Hm. Verdt å prøve. Er så ork å måtte sette seg opp.

Her er det sånn omtrent hver 2 time døgnet rundt . Men noen nettervi det siste har vært med lengre mellomrom og det har vært deilig. Ellers er det som med mange av dere at jeg slenger ut puppen på den sidfn han ligger og dupper mens han spiser:)

Her jeg ligger jeg med den armen som er ned under hodet mitt og under puta ved siden av ( er redd for han skal få den i hodet hvis ikke) andre puppen holder jeg som regrl rundt han eller på puppen min.

Denne tuppa MÅ rapes for å unngå gulp-hikking-luft i magen-masse gråt. Akkurat dette er lettere sagt enn gjort, så for hver pupping, går det gjerne opp til 1,5t før hun legges ned igjen. Sist slang jeg bare ut puppen og sov videre, men det er ikke bare bare denne gangen. I natt var vi våken fra 23:00-09:00!!! (Visste ikke at babyer kunne være våken så lenge om gangen). Pappaen sover inne hos den eldste dattera, så jeg håper virkelig at denne trenden snur snart. :p

Back
Topp