Soving og amming om natten

Snoopy!

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Hvor mye sover deres små om natten? Og hvor mange ganger ammer dere? :)

Her er det hver 3. time ca. Våken en halvtime ca hver gang, så vi sover ca 3x2,5 timer hver natt. Sier meg fornøyd med det. :)

Hvor mye sover deres små om natten? Og hvor mange ganger ammer dere? :)

Her er det hver 3. time ca. Våken en halvtime ca hver gang, så vi sover ca 3x2,5 timer hver natt. Sier meg fornøyd med det. :)

De to siste nettene har det vært ca sånn her også. Er veldig fornøyd med det og håper det fortsetter. Tidligere har hun bare ville ligget å kose med puppen nesten hele natten og da har det ikke blitt mye søvn på meg.

Her varierer det veldig! Noen ganger sover hun natta gjennom (ca. 4 timer) og andre ganger ammer jeg natta lang fordi hun sovner og når jeg tar henne av for at vi kan sove begge to våkner hun og skal ha mer :D

Han ammes i 22-23-tida, da tømmer han begge bryst. Våkner rundt 4, og spiser godt. Så sover han til 9 ca. Akkurat slik var søsteren hans også, så håper det fortsetter ;) Han legger godt på seg, så null stress om det går langt i mellom ammingen på natta.

Her også varierer det noe. Men det som har gått igjen litt er at han sover godt til i 2 - tiden, og da er han våken omtrent en gang i timen og vil ha mat fram til klokka blir 6. Og så kan han sove til klokka 9 igjen...

Varierer veldig!! Men det går aldri mer enn 3 timer mellom hver gang. Han er kun 4 dager gammel så han har ikke lagt seg eit fast mønster endå ;)

Her går det maks 2,5 time mellom hver amming. Han sover ikke mer enn 1-1,5 time sammenhengende på natten :/ Mens på dagtid kan det fint gå 3-3,5 time.. Lille har tydeligvis snudd døgnet :)

Jeg ammer ham før vi legger oss, som regel ved 23 tiden, og så er han våken ved 4-5 tiden for å få ny servering ;) Da pleier det å gå til ca 9-10 igjen før jeg hører noe fra han :)

Her har vi fått et fint mønster der jeg ammer hyppig fra ti til tolv, så sover hun til seks, amming, bleieskift så sover hun til elleve igjen :D Det resulterer i at ammingen er noe hyppigere på dagtid, men helt supert å få sove såpass på natten :D

Her har vi fått et fint mønster der jeg ammer hyppig fra ti til tolv, så sover hun til seks, amming, bleieskift så sover hun til elleve igjen :D Det resulterer i at ammingen er noe hyppigere på dagtid, men helt supert å få sove såpass på natten :D

Å herregud nå blei jeg sjalu :p haha. Her har frøkna snudd døgnet totalt om!

Å herregud nå blei jeg sjalu :p haha. Her har frøkna snudd døgnet totalt om!
Hehe, vi har vært heldige :) Døgnrytmen har vært noenlunde riktig helt fra starten, nå er hun fire uker og det er først de siste dagene hun har sovet så lenge i strekk :)

Tiril legger sen sent (ca 1) og da sover hun til morran ca halv 6 eller 6 :)
Da er det amming rett før og rett etter :)

Samuel får siste pupp rundt kl 24, og sover så til ca kl 4-5, ny amming og sover til 8-9. Noen kvelder er det en amming allerede kl 2, og en kl 6. Han har iallefall skjønt forskjell på natt og dag virker det som.

Jeg har faktisk ingen aning om hvor ofte han spiser på natta. Vi samsover, så når han vil ha så slenger jeg ut puppen og dupper vidre. Men er vel ca soving fra 23/00 til 3-4 på natta. Også en gang mellom 8 og 9.

Hatt 2 netter der han sov 7! timer. Utrolig deilig. Men sover som regel mellom 3 og 4 timer på natta :)

Omg! I wish!

Jeg har faktisk ingen aning om hvor ofte han spiser på natta. Vi samsover, så når han vil ha så slenger jeg ut puppen og dupper vidre. Men er vel ca soving fra 23/00 til 3-4 på natta. Også en gang mellom 8 og 9.
Akkurat sånn hos oss også. Ser ikke på klokka, flytter henne bare over til riktig pupp (hun nøyer seg med èn om gangen), og så sover jeg videre mens hun spiser.. Beundrer dere som klarer å stå opp for å amme!

Back
Topp