Soving i bhg ??

Tvillingmamma91

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Hvilke(n) vogn(er) anbefaler dere til soving i bhg ? Ny eller brukt ? 3 eller 4 hjul ? Sportsvogn eller ikke ? Er så usikker. Vil gjærne høre deres erfaringer

Vi har TFK som sovevogn i barnehagen og er veldig fornøyd:) Den er veldig romslig, god plass til voksipose.

Vi har TFK som sovevogn i barnehagen og er veldig fornøyd:) Den er veldig romslig, god plass til voksipose.
Har dere andre vogner ved siden av da ? Jeg har en quinny vogn som jeg kommer til å bruke når snuppa blir for stor for sportsdelen er veldig usikker på om jeg skal kjøpe ny, eller en billig brukt en

Vi har en TFK vogn som vi bruker under tilvenningsprosessen nå. Samboer triller til/fra bhg dei første ukene, da han er hjemme på dagtid. Om 2.5 uke er vi begge tilbake i jobb igjen, og vil da kjøre til/fra bhg på vei til jobb. Da blir det for tungvint å bruke vogna vår, siden vi ikkje ønsker at den skal stå ute i bhg om natta. Planen er derfor å få tak i en brukt barnevogn til soving, men hvilken modell det blir vet vi ikkje enda. En rimelig en:P Tfk er lang og god til soving og det samme er Simo vet eg.. Så helst en av dei tror eg. Dei andre barna bruker TFK, Simo, emmaljunga og Brio har eg registrert.

Anbefaler en med 4hjul :)
Vi har i den bhg jeg jobber opplevd flere ganger trehjulinger som velter :(

Jeg jobber på liten avdeling i barnehage.
Vi har vogner til alle barna som skal sove, og har nok de fleste merker. Vi har nok arvet alle vognene, så ingen er nye. Ser at de klassiske vognene med vanlig sports del som simo, brio, emmaljunga ol er alle gode sovevogner. De veldig åpne sports vognene er ikke fullt så gode, men fungerer hvis du har et godt regntrekk. Trenger du ei vogn som kun skal brukes til soving i barnehagen hadde jeg kjøpt ei brukt og romslig vogn, ikke ei moderne.

Ps. vi har 2 vognskur i våres barnehage med varme i, så vognene er kun ute når barna sover i dem. De tørker alltid til dagen etter hvis det har regnet. Vi har også tepper, poser ol, så barna trenger ikke ha med noe selv hvis ikke foreldrene spesielt ønsker dette.

Har dere andre vogner ved siden av da ? Jeg har en quinny vogn som jeg kommer til å bruke når snuppa blir for stor for sportsdelen er veldig usikker på om jeg skal kjøpe ny, eller en billig brukt en

Vi har TFK som hovedvogn også har vi en babyjogger mini gt i bilen:)

Jeg jobber på småbarnsavdeling og legger ca 20 unger daglig :-P Jeg skal iallefall ha TFK som sovevogn selv, helt klart min favoritt. Dyp, lun, lang, lett å manøvrere, lett å justere høyden på ryggen. ++ :-)

Jeg jobber på småbarnsavdeling og legger ca 20 unger daglig :-P Jeg skal iallefall ha TFK som sovevogn selv, helt klart min favoritt. Dyp, lun, lang, lett å manøvrere, lett å justere høyden på ryggen. ++ :-)
Hos oss får de ikke lov å ha tfk som sovevogn pga at det har vært uhell med at den har veltet. Sovevogn bør ha 4 hjul!

• Liker
Reactions: Io
Her har jeg hatt en ekstra brukt simo stående på jobben for når jeg er der, så den blir flyttet over til bhgn når vi begynner der:)

Vi har en 16 år gammel Simo-vogn etter nevøen min. Fungerer veldig fint som sovevogn. Jenta vår trenger ingen rugging eller trilling for å sovne, så det viktigste var at det var god plass og god liggestilling :)

Back
Topp