soving hos 2åringer.

Pregoen

Elsker forumet
Når står din 2 åring opp om morningen? Når og hvor lenge sover h*n lur? Når legger han seg på kvelden? Vår gutt er trøtt på morningenmog våkner mellom 6-8. Sover 1 time i nyt, vi har sagt aat han får ikkje lov å sove lenger. Men når kvelden kommer er han lys våken. Sovner mellom 19-21, vi prøver med rutine men han ligger i sengen og ruller seg ganske lenge. Er det ikkje litt tidlig å kutte ut lur? Takk for svar :)

Det skulle være lur også tuller. :p har skrevet innlegget med mobil :p

Han våkner 07-07,30 og legger seg 07-07,30. Hjemme sover han lur  på 2-3 timer, i barnehagen sover han 1,5-2,5 timer. Skulle gjerne hatt han til å sove lenger i barnehagen siden han ofte er trøtt og grinete etter en lang barnehagedag, men han sover nå så lenge han får til/trenger..

Vet om flere som kuttet ut dagsoving ved 2års alder. Ville prøvd noen dager for å se, om  det ikke ikke hjelper er det jo bare å legge han igjen:o)

Nå er mini bare 19 mnd, men han er et lite mareritt på morgenene for tiden. Våkner mellom 5 og 6. Er ikke uthvilt, men får ikke sove mer... Legger seg mellom 18 og 19, og sover mellom 1-2 t på dagtid...

minstemann blir 2  ijuli.. han sover alt fra 12-14 timer om natta....+ 2 timer om dagen.. Men nå er den freden brutt...han kommer seg ut av sprinkelsenga...å jeg aner ikke min arme råd :S

Sunniva sover som regel når klokka er sju, og står opp når klokka er sju. Hun sover ikke på dagen lenger.

her legger 2åringen seg kl 19 og sover til 8/9.
I tilegg sover han en dupp på 3timer i løpet av dagen.

min 2åring legge seg 19.30 sovne fint å såve t 07.00-08.00
Han sove ingenting på dagen, slutta me d når han va 1 1/2.

Ungen min sluttet med dagsoving litt før 2årsdagen :)
Dere må kanskje bare prøve dere frem, men husk at det kan ta noen dager uten dagsoving før de blir vant til det.

Jeg syns egentlig ikke det høres ut som han sover lite da.
Hvis han sover 1 time på dagen i tillegg til rundt 11 timer på natta?
Men igjen, det kommer jo ann på hva som er vanlig for han.
Og hvis det er mye styr med legging og soving blir det jo slitsomt.

Back
Topp