Soving gjennom natten

Mini har sovet fra klokken 19-21 til klokken 06 de siste ukene :-) veldig heldig med den :-) bank i bordet!

Vi trudde vi brått hadde fått en sove i sengen sin baby. En uke med kun 2 amminger på natt og lengste soveperiode på 4,5 timer :) men brått nå tilbake på sengenekt og se mine hver 2 time :p

Vi hadde lenge en rutine på mating kl2400, 0300, 0600, 0900 osv. men ikke lenge etter at han var blitt 2 måneder begynte han å sove til 5/6-tiden. Etter hvert har han også blitt sint når vi ikke har lagt ham tidlig nok, så nå starter vi leggingen kl21 og da er han klar til å sove mellom 2130-23, avhengig av humør. Han våkner ikke for annet enn smokk før i 6/7-tiden, og sover videre til 9/10-tiden. Må innrømme at ting har blitt en del greiere etter at han begynte å sove igjennom natten. :-)

Har vært mellom 4-7 timer i lang tid. Men nå våkner han plutselig hver tredje time for mat :confused:

Har vært mellom 4-7 timer i lang tid. Men nå våkner han plutselig hver tredje time for mat :confused:
Vil være slik i perioder :) mye som skjer i mental utvikling og da krever de mer mat.

Mini sovnet 22, våknet 04:20, spiste da og sovnet med en gang - nå ligger hun fortsatt å sover, jeg sitter med brystspreng og har vært inne og sett etter at hun puster! Sovet mye mer de siste dagene! Lurer på om vi plutselig har fått en sove baby!

Mini sovnet 22, våknet 04:20, spiste da og sovnet med en gang - nå ligger hun fortsatt å sover, jeg sitter med brystspreng og har vært inne og sett etter at hun puster! Sovet mye mer de siste dagene! Lurer på om vi plutselig har fått en sove baby!
Så deillig:). Brystspreng er ikke godt, men det går over:)

Var 6420 på 7 uker, og gikk før ferien opp ca 350g i uka. Vet ikke hvor stor han er nå, da vi har vært på reise i straks 4 uker! Gleder meg til å veie på onsdag;) (Blir 12 uker på onsdag, så hvis han har vokst like fort er han ca 7800 gram nå.)
Brukt str 62 siden vi dro, men bytter nok til str 68 når vi kommer hjem da det er noe snaut allerede! :)
Nattamming er knall tøft syns jeg.. Er ikke "nattemenneske" gitt:p Og sta som få så sitter og ammer, så sov ikke mens jeg ammet heller.. ;)

Godt det er fleire babyer som det er litt str. På! :D
Mi var 4770 ved fødsel, 7210 når ho var 7 veker! Sist me vegde ho var ho 8,2 kilo:P Ho er 3 mnd på Søndag:D

Her har me vert utrulig heldige, frå ho var fødd til ho var 7 veker sov ho frå kl 23-03 03-06 06-0900
Etter det har ho sove ifrå kl 21-0430, 0430-0600 0600-0930
Skal kun ha litt mat eller smokk og so sovne ho igjen:) Har og alltid sove i sprinkelseng atme meg :D Er 3 mnd på Søndag:) Har sove natte gjennom 2 gonger, men skal sei at mor hadde panikk når vetlo ikkje våkna til faste tidspunkt :P :D

Godt det er fleire babyer som det er litt str. På! :D
Mi var 4770 ved fødsel, 7210 når ho var 7 veker! Sist me vegde ho var ho 8,2 kilo:P Ho er 3 mnd på Søndag:D
Godt med litt størrelse! :p
Poden min er 8 kg nå, 3,5 mnd! Så faktisk litt mindre enn din!
Fint å vite at man ikke er alene om stoooore barn;)

Deilig med søvn ja. I går sovnet han ca. 22.30. Våknet litt etter 7 :) Nå har vi hatt kanskje 7-8 netter der han sover hele natta! Han er litt over 3,5 mnd. Selv om gutten sover hele natta så våkner mamsen flere ganger :D Andre mammaer som gjør det samme?

Deilig med søvn ja. I går sovnet han ca. 22.30. Våknet litt etter 7 :) Nå har vi hatt kanskje 7-8 netter der han sover hele natta! Han er litt over 3,5 mnd. Selv om gutten sover hele natta så våkner mamsen flere ganger :D Andre mammaer som gjør det samme?

Våkner med skikkelig brystspreng de gangene han plutselig sover lenge, dvs 4,5 time har vært det lengste, da satt jeg våken mer puppe-au til han begynte å sprelle :p

Våkner med skikkelig brystspreng de gangene han plutselig sover lenge, dvs 4,5 time har vært det lengste, da satt jeg våken mer puppe-au til han begynte å sprelle :p
Hehe, kjenner til det der. Nesten man vurderer å vekke ungen :D I dag måtte jeg pumpe vekk den verste sprengen ;)

Hehe, kjenner til det der. Nesten man vurderer å vekke ungen :D I dag måtte jeg pumpe vekk den verste sprengen ;)

Jeg har vekt jeg :p Flyttet vekk dyna og skrudde på lyset litt, var på ferie og pumpa lå i et annet rom :p Det skal og sies at mini har slitt med lav vektoppgang, så er ekstra nøye med nattmåltidene siden de er veldig kaloririke :)

Back
Topp