soving dagtid

soljenta2

Andre møte med forumet
Hei :)

Når på dagen sover deres søte små og hvor lenge? Her sover han fra 10-11.30 og 14.45-15.45 men i det siste så tar det nærmere 30min før han sovner på siste luren og sover gjerne ikke før kl 15 og da vekker jeg han viss han ikke er våknet til kl 15.45..og på kvelden legger jeg han kl 19 men sovner gjerne ikke før nærmere 20... og våkner i 5.30tiden på morningen.. så lurer litt på hva andre gjør? lurer på å gå til bare 1 hvil men føler det er tidlig, han er jo bare litt over 10mnd.. men kanskje prøve legge han før på dagen så han kanskje sovner før på siste hvilen..og da er han kanskje trett nok til å sovne rundt 19 og forhåpentligvis sover litt lenger....hva ville dere gjort?

Hei..  :)

Mitt lille gull sover to lurer på dagen å tror han trenger d enda en liten stund til. Han har første luren fra ca 10 og sover til 12 og andre luren fra ca 15 til max 16.30. 
Så tar han kveld ca 19.30
Så langt har d ikke vært noe problem å legge han verken på dagtid el på kveldene. tror min lille venn trenger ganske mye søvn..

Men nu e han akkurat bynt i b.hage og dær vil de etterhvert gå over til at han bare sover en gang om dagen. Men d dær tar vi etterhvert, æ stresser ikke med noe.

Men som sakt d er veldig store forskjeller på barna å på hvor mye søvn man trenger, så man må nesten bare prøve sæ fram..
Håper d ordner sæ..  

Min sover 2 dupper. Førtse gra 0930-1100 ca og den andre 1430-1530 ca. Han trenger to, noen ganger tre. Han kan godt sove til 1730 også legge seg 19 for så å sovne 1930, så er forskjell på de.

Vanskelig å si hva man skal gjøre, men kanskje bare prøve deg frem. Personlig syns jeg kanskje han er litt liten for en dupp, så lenge han ikke viser at han bare trenger 1 da.

Leste en gang at barn sover ikke lenger selv om man har de oppe lenger eller omvendt.

Vi sleit veldig med søvnen til mini lenge, gjør det enda, det eneste vi gjør nå er å følge de rutinene han er vandt med. Før kunen vi stå opp 0500, men nå som alle rutinene funker sover han til mellom 6-7.

Vanskelig å si hva du skal gjøre, men har du prøvd å la han sove ut på siste duppen, selv om det blir over 1545? Kanskje han trenger det? Noen ganger de kan blir urolige og bruke lang tid på å sovne på kvelden fordi de er overtrøtte og ikke fått nok søvn p¨å dagtid :o)

Håper det ordner seg, kanskje ikke så mye svar i det jeg skrev men

Hun sover som regel bare en dupp på 2 timer.. fra 10/hall11 til 12/hall1-tiden.  Men da er hun også veldig trett i 6 tiden, men vanskelig å få henne til å sove tidligere på dagen. Hun legger seg i 7 tiden og sovner hall8.  Får hun sove en dupp til på dagen sovner hun som regel ikke før 8 hall 9.. 
En dupp fungerer for oss, selv om jeg skulle ønske hun kunne sove litt mer.

Hun sover som regel bare en dupp på 2 timer.. fra 10/hall11 til 12/hall1-tiden.  Men da er hun også veldig trett i 6 tiden, men vanskelig å få henne til å sove tidligere på dagen. Hun legger seg i 7 tiden og sovner hall8.  Får hun sove en dupp til på dagen sovner hun som regel ikke før 8 hall 9.. 
En dupp fungerer for oss, selv om jeg skulle ønske hun kunne sove litt mer.

Takk for svar :)
de siste dagene har jeg lagt han en halv time tidligere, 9.30 og da har han sovet ca 50min , sov 1.5time på den tidligere men nå sovner han greit på 2 hvilen hvertfall som han ikke gjorde før, sover nå 14.40 - 15.40.  og da har han sovnet greit på kvelden også, sovnet 19.30 og sovet til 6.30 så håper det fortsetter :) mye bedre enn sovne litt før 20.00 og våkne mellom 5.30-6 :)

Back
Topp