Sovevogn til bhg?

Starflower

Gift med forumet
Himmelbarn
Oktoberbarna 2021♡
Aprilspirene 2024❤️
Vi må skaffe en sovevogn til barnehage start i august og i den anledning lurte jeg på om dere hadde noen
forslag til modeller som er gode å sove i?

Jeg tenker at en god brukt en kan være bedre enn en billig ny en, så jeg ser både på nye og brukte egentlig. Er det noen typer som er kjent for å være spesielt komfortable? Vil gjerne den skal være litt «lun» og stødig også.

Det er en fordel med 4 hjul, mer stødig, og at den er stor nok til hele soveperioden. Vil anbefale emmaljunga og simo vogner. Stort større vogner finnes ikke. De har 4 faste hjul og de er av veldig god kvalitet så ikke noe problem å kjøpe de brukt. Kjøpte våre sovevogner til hhv 300 og 400 kr (simo).

Det er sikkert litt smak og behag. Endel vil veldig gjerne ha 4 hjul, mens andre sier de har brukt 3hjuling og ikke opplevd at det som noe problem. Jeg liker godt vogner med 3 hjul og har ingen erfaring med at det blir for ustødig å sove i, hvertfall ikke om forhjulet kan låses.
Jeg slår derfor et slag for Tfk sine vogner som det finnes mange av på bruktmarkedet, de har blant de lengste rygglengdene du får og vogna har stor og god kalesje. Men jeg synes også forslagene over, simo og emmaljunga, er gode alternativer :)

Det er sikkert litt smak og behag. Endel vil veldig gjerne ha 4 hjul, mens andre sier de har brukt 3hjuling og ikke opplevd at det som noe problem. Jeg liker godt vogner med 3 hjul og har ingen erfaring med at det blir for ustødig å sove i, hvertfall ikke om forhjulet kan låses.
Jeg slår derfor et slag for Tfk sine vogner som det finnes mange av på bruktmarkedet, de har blant de lengste rygglengdene du får og vogna har stor og god kalesje. Men jeg synes også forslagene over, simo og emmaljunga, er gode alternativer :)

her får vi ikke lov til å ha vogn med 3 hjul. Var visst en ulykke for en tid tilbake. Nå vet jeg ikke foranledningen til ulykken, men det ihvertfall forbud i hele kommunen.

Vi har brukt emmaljunga. Men den var lånt. Så nå har vi Stokke beat. Men den har ikke vært i bhg enda siden minste starter i august. Er lov med 3 hjuke her hvertfall.

Enig
Eneste jeg ikke anbefaler er små triller

Vil anbefale å sjekke med bgh om du ikke har gjort det at de sover i vogn. Har hatt tre bgh og 1 av 3 bgh så har de ikke brukt vogn.

tenkte som deg at vi trengte egen sovevogn, for vår del så vi etterhvert det ikke var nødvendig. Etter bgh start blir vogn mindre brukt og vi har da tatt hjem vognen når vi har trengt den på fritiden. Men etter lang dag i bgh så blir ikke vognen nødvendigvis brukt hjemme. Så vi kjøpte ikke ekstra vogn til det.

Vil anbefale å sjekke med bgh om du ikke har gjort det at de sover i vogn. Har hatt tre bgh og 1 av 3 bgh så har de ikke brukt vogn.

tenkte som deg at vi trengte egen sovevogn, for vår del så vi etterhvert det ikke var nødvendig. Etter bgh start blir vogn mindre brukt og vi har da tatt hjem vognen når vi har trengt den på fritiden. Men etter lang dag i bgh så blir ikke vognen nødvendigvis brukt hjemme. Så vi kjøpte ikke ekstra vogn til det.
Ja jeg har sjekket med barnehagen, vi var på besøksdag for noen dager siden så jeg ventet med å se på vogn til jeg fant ut av det :) Vi må ha en egen vogn til bhg fordi vi venter en til i oktober som jeg trenger vogn til hjemme :p

Ja jeg har sjekket med barnehagen, vi var på besøksdag for noen dager siden så jeg ventet med å se på vogn til jeg fant ut av det :) Vi må ha en egen vogn til bhg fordi vi venter en til i oktober som jeg trenger vogn til hjemme :p

ja ser den da må du ha to. Husker bare jeg tenkte jeg trengte bgh vogn selv og oppdaget vi ikke trengte det. Men har større avstand på barna da…

Ser enkelte bhg ikkje vil at ungene sover i vogn, mine barn har kun sovet ute, så fort eg gikk inn, så våkna dei. Kunne ikkje klart meg uten vogn i bhg. Heldigvis var det soving i vogn i bhg her:) Har hatt Emmaljunga og Simo her. Brukte 3 hjul men det var vanskelig å trille.

Ser enkelte bhg ikkje vil at ungene sover i vogn, mine barn har kun sovet ute, så fort eg gikk inn, så våkna dei. Kunne ikkje klart meg uten vogn i bhg. Heldigvis var det soving i vogn i bhg her:) Har hatt Emmaljunga og Simo her. Brukte 3 hjul men det var vanskelig å trille.
Det er overraskende stor forskjell mellom barnehagene. Hvilken vogn likte dere best av de to typene?
Vi har ikke fått noen krav til vogn, så vi kan velge å vrake egentlig. Hvis jeg finner en brukt så er jo det fantastisk, må bare finkjemme den etter jordslag.

Her bruker bhg kun simovogner (de har fast vogn til alle barna med mindre foreldrene absolutt ønsker å bruke egen vogn)

Ja, helt fantastisk :) nå sover ikke min minste på dagen lengre, men husker at jeg syntes det var veldig praktisk :)
Det hadde vært veldig praktisk, skulle ønske barnehagen vår også hadde det :p Ikke at det er noe problem å skaffe en vogn, det er bare veldig travelt for tiden så ikke så mye tid til å finne en :eek:

TFK, babyjogger (elite blant annet) og lignende vogner er jo romslige om barnehagen tillater 3 hjuls.

Vi brukte hovedvognen, babyjogger premier, men bor jo 3-4 min unna i gåtempo og har foreløpig bare henne.

Det er overraskende stor forskjell mellom barnehagene. Hvilken vogn likte dere best av de to typene?
Vi har ikke fått noen krav til vogn, så vi kan velge å vrake egentlig. Hvis jeg finner en brukt så er jo det fantastisk, må bare finkjemme den etter jordslag.

Simo var den mest stabile syns eg:)

Back
Topp