Sovevogn til barnehage

FintFerdig

Betatt av forumet
Hva er viktig å tenke på? Noen spesiell å anbefale?
Minste begynner i bhg til høsten og jeg må få på plass en sovevogn.
Jeg vurderer å kjøpe en helt ny billig vogn, da jeg der de billigste sportsvognene koster ca 12-1500, men hvilke egenskaper er viktigst i en vogn som bare skal brukes til å sove i i barnehagen?
 
Betalte 400 kr for en godt brukt vogn da eldste begynte i bhg for mange år siden. Nå bruker yngste den, men han er i ferd med å bli ferdig med å sove på dagen. Vogna er gammel og stygg, men de har sovet så godt i den. Tror merket er Basson.
 
Vi kjøpte en Carena Vaxholm, ganske billig. Vi la vekt på at det skulle være lett for barnehagepersonell å betjene den og at kalesjen kunne dras langt ned så slapp vi masse ekstrautstyr som solskjerm o.l. :)
 
Sjekk om du får tak i stor dansk vogn brukt :) de er helt super, gode bremser, stor bagdel (Emmaljunga har med 97cm)
 
Kjøp en billig/brukt en! ☺️ Det viktigste for barnet og personalet er at selene passer/funker, at den er lett framkommelig (at man får trillet den greit frem/understellet er normal), nok luft i dekk og at bag/sportsdelen passer. Sjekk også at den har insektsnetting og regntrekk ☺️
 
Simo, brio eller eldre emaljunga egner seg supert til soving og kan fåes tak i gratis eller til veldig billig
 
Simo eller emmaljunga med fire faste hjul er supre sovevogner. Store og stabile vogner. Som skrevet over selges de billig på Finn. Jeg kjøpte en simo og en emmaljunga vogn til hhv 300 og 400 kr og vært veldig fornøyd. Ikke nødvendig å kjøpe ny vogn.
 
Tar enten den nye britax b motion 4 plus eller emmaljunga nxt60f der, må finne ut om vogna må hjem hver dag eller hver helg eller hvordan de gjør det først. Ønsket ikke å kjøpe en brukt vogn for å sove i, men skjønner helt fint at andre gjør det :) har og en nxt90 men den blir nok hjemme siden det har vært hoved vogna.
 
Var veldig fornøyd med oth som bhg-vogn. Brukte den til å sove i til hun var over 3 år. Lang rygg, plass til tjukk vognpose og stor, lun kalesje. Var skeptisk til trehjuling men har aldri opplevd at den veltet.
 
Det eneste kriteriet til en sovevogn er at den er stor nok til barnet, kan trilles (trenger ikke være behagelig i trille, men hjulene må gå rundt), og selene er inntakt. Ellers kan du ha en brukt halvt falleferdig vogn omså, den skal bare soves i.
 
Vi har en Emmaljunga edge duo og babyjogger city mini gt. Sønnen vår er snart 2.5 år og ca 1 m lang. Sliter med å finne vogn som er lenger i liggedel enn de vi har men er det noen som vet om noen? Han må sove ute i vogn i bhg og disse begynner å bli for små :wideyed:
 
Vi har en Emmaljunga edge duo og babyjogger city mini gt. Sønnen vår er snart 2.5 år og ca 1 m lang. Sliter med å finne vogn som er lenger i liggedel enn de vi har men er det noen som vet om noen? Han må sove ute i vogn i bhg og disse begynner å bli for små :wideyed:

Min er like gammel, men litt kortere. Målte han til ca 94 cm med målebånd nå og synes fortsatt hn ligger greit i City mini gt egentlig. Ligger da med bein litt bøyd. Og de kan fint ligge med beina litt bøyd egentlig :)
Vet at TFK sine vogner er blant de med lengst rygg på markedet, men for alt du vet kan det gå fort før dere plutselig er ferdig med dagsoving en så jeg ville tenkt at så lenge han sovner i vogna så ville jeg bare brukt den selv om han ligger litt krøll :)
Her gikk vi fra 1,5t soving til ingen soving over natta ved 2 år og 5 mnd og han stoppa faktisk først i bhg :hilarious: men det er jo ikke uvanlig å sove til rundt 3 år heller
 
Min er like gammel, men litt kortere. Målte han til ca 94 cm med målebånd nå og synes fortsatt hn ligger greit i City mini gt egentlig. Ligger da med bein litt bøyd. Og de kan fint ligge med beina litt bøyd egentlig :)
Vet at TFK sine vogner er blant de med lengst rygg på markedet, men for alt du vet kan det gå fort før dere plutselig er ferdig med dagsoving en så jeg ville tenkt at så lenge han sovner i vogna så ville jeg bare brukt den selv om han ligger litt krøll :)
Her gikk vi fra 1,5t soving til ingen soving over natta ved 2 år og 5 mnd og han stoppa faktisk først i bhg :hilarious: men det er jo ikke uvanlig å sove til rundt 3 år heller
Håpet egentlig å få kjøpt en brukt lang vogn fordi babyjogger trengs til babybag noen måneder straks og har ødelagt selefeste :) Men får kanskje reparere den i stedet. Vi har testet men han er ikke klar for å stoppe dagsoving ennå. Blir ny større avdeling i bhg fra mandag så vi for se! Takk for svar :)
 
Håpet egentlig å få kjøpt en brukt lang vogn fordi babyjogger trengs til babybag noen måneder straks og har ødelagt selefeste :) Men får kanskje reparere den i stedet. Vi har testet men han er ikke klar for å stoppe dagsoving ennå. Blir ny større avdeling i bhg fra mandag så vi for se! Takk for svar :)

https://new.babyshop.no/joggster-twist-sort/p/89918?set-group=variant

Dette er blant det lengste du får, 100cm liggelende og det finnes massevis av den på finn. Søg på tfk joggster twist eller tfk. :)
Så da kan du ha en løsning inntil han er klar til å slutte som ikke er like dyr som en ny vogn.
 
Seøv om det er sovevogn er det viktig at den er hel og har hjul som fungerer .
 
Back
Topp