Sovevogn barnehage

RKTH

Første møte med forumet
Har ikke fått plass i barnehage før i oktober men lurer litt på hvilken vogn som anbefales som sovevogn?

Endel anbefaler simo men disse får man ikke kjøpt utenom finn?

Ikke hatt barnehagebarn før så dette er helt nytt for oss. Hvilke kriterier er viktig å tenke på? Vet mange kjøper brukt og gammelt men har i utgangspunktet lyst å kjøpe noe nytt til hen som eventuelt kan brukes i flere år.
 
Har ikke fått plass i barnehage før i oktober men lurer litt på hvilken vogn som anbefales som sovevogn?

Endel anbefaler simo men disse får man ikke kjøpt utenom finn?

Ikke hatt barnehagebarn før så dette er helt nytt for oss. Hvilke kriterier er viktig å tenke på? Vet mange kjøper brukt og gammelt men har i utgangspunktet lyst å kjøpe noe nytt til hen som eventuelt kan brukes i flere år.

Husk å sjekke med barnehagen om de skal sove i vogn eller på 'sovesal'.
Vi har fått barnehageplass der det ikke er lov å bruke vogn til å sove i mens de er der, så de har ordnet et eget rom som de har mange små senger i så sover barna der når det er sovetid. :)
Så jeg har ikke noe råd ang vogn. :oops:
 
Det kommer jo helt ann på alder/størrelse på barnet. Men er mange som sier at Emmaljunga Edge Duo er store vogner hvor lange barn får plass.
 
Vi har en Britax B-Motion 4-plus til sovevogn. Brukt til storesøster og kommer til å bruke den til lillebror også. Viktigste for meg når jeg skulle velge sovevogn var at den var relativt lang og at den var stødig. Altså 4 hjul.
 
Back
Topp