Sovevaner!!!!!

Imma

Forelsket i forumet
Hei. Jeg lurer bare på hvordan sovevaner dere har. Hvor lenge mater dere barna på natta og hvor tidlig legger dere barna? Jeg mater lille Even rundt 22-23 og da holder han til halv 6 6. Men noen kvelder er han da våken fra 23 til 01, lys våken. Han er trøtt i 21 tid og sovner neon ganger, men da våkner han rundt 22, da er det mat tid igjen og etter det er han veldig våken.

Hva skal jeg gjøre??? for at han ikke er våken til 01!?!?!

off...

har det veldig kjekt vi.. bader lille gutt i halv syv tiden, mat etter det og legger seg halv åtte- åtte og sover da til 7-8.. det er noe godt ja[:D]

Even får flaske, han får ca 160 til hvert måltid,ogsåom kvelden. han gulper en del så jeg måtte gå noenedpåmengden.
ORIGINAL: Imma

Hei. Jeg lurer bare på hvordan sovevaner dere har. Hvor lenge mater dere barna på natta og hvor tidlig legger dere barna? Jeg mater lille Even rundt 22-23 og da holder han til halv 6 6. Men noen kvelder er han da våken fra 23 til 01, lys våken. Han er trøtt i 21 tid og sovner neon ganger, men da våkner han rundt 22, da er det mat tid igjen og etter det er han veldig våken.

Her gir jeg gutten min mme og litt grøt ca 19- 19.30 og etter det er det i seng. Han bruker som regel å ver veldig trøtt på denne tiden. Og sovner oftest rundr 20. Da sover han til 5-8 og skal ha mat, før han sovner igjen. Avogtil vil han ha mat litt tidligere på natten....

ORIGINAL: Imma

legg han i vogna på dagen for å sove og i senga på kvelden,  du kan jo prøve å gi han litt velling...på kvelden..er ikke lett men det går seg nok til...la han spise kveldsmåltide på rommet så det er mørkt og stille rundt han

æ prøve å bad mariell emilie rundt kl 1900, spiser mat kl 2000, å rett i seng, sovne som regel ganske fort, sover da t mellom 0500 å 0700 en gang, spiser å sover t 11-12 en gang... i går kveld sovnet ho 2015, fikk mat kl 0400 å sov t 1100. deilig[;)][;)]

Vi har nogenlunde samme problem, vi prøver å legge vesla ca. 21hver kveld. Sånn ca. hver andre kveld går det bra, andre kvelder så kan hun være oppe til kl 1.... For 2 netter siden var vi oppe til 3 med henne, hun ville bare tygge på noe, og gjerne sitte oppe og tygge. I natt var hun i seng kl 22 og sov til 2 for å få litt mat igjen kl 7 og vi stod opp kl 10:30.

Jeg føler det eneste måte å få hun til å sove er å legge oss i senga vår kl 21 og at jeg ligger der mellom 30-60min for at hun skal sovne, for hun er urolig, kaster smokken og gråter rett etterpå.... Da skal jeg ligge der og bare stappe i smokken før hun gråter.. Bad hjelper ikke så mye for oss..

Han er mye våken på ettermiddagen og kvelden, han får mat ca hver 3 time på dagen. Han får mat rundt 19, blir trøtt og sovner i 21 tida, våkner rundt 2130, mer mat. Og det er etter dette jeg legger han, men da er han ofte våken. Om morgenen får han mat ca 0600, og 0900 han sover mellom disse måltidene han sover også gjerne mellom 0900 og neste måltid 1200.Vi vil prøve å bade hanog mate han slik at han legger seg ca 20-2030, og gi han mat igjen når han våkner.
ORIGINAL: Asil

Er han stort sett våken på dagen? Eller når sover han sist før han legges for natta i 22-tida? Jeg tror jeg ville prøvd å fått ham i seng tidligere på kvelden og heller gi et måltid rundt midnatt om han våkner da. Høres jo ikke så alt for galt ut uansett, han har jo en første soveperiode på 6-7 timer, bra det! Sovner han igjen på morran etter mat?

Legger August en gang mellom 19 og 20, og da sover han (eller vekker i alle fall ikke meg) før rundt 8, det begynte han plutselig med for en måned siden. Eller, da la jeg han rundt 22, men skrudde snart ned iseng-tida til 20, og han holdt likevel på morran. Det var noen her inne som fortalte at de ga en pupp før badet og så en pupp etter badet. Det var da jeg begynte med det at vi fikk tilbake nettene.. Og han gulper ikke på kvelden heller, så da vil han nok bare ha ekstra masse mat til natta..

Har prøvd å skille veldig på dag (vogn) og natt (seng) som Elisabeth sier, det har fungert veldig bra her. Nå vet han at det er natt når han legges i senga og at han ikke kommer opp igjen før til morran.

Asil

Bader og gir han mat sånn rundt kl 19, og legger han så. Da sover han til rundt kl 6. Da får han mat og ny bleie, og så sover han 1 1/2-2 timer igjen[:D]

Her bades Ben rundt 20 så ammer jeg og gir litt grøt. Sover da fra ca 20.45 til rundt 3.30-4.30 som regel. Er oppe en gang på natta og ammer i ca 20 min og han sover fra 1-6 timer etter det.

Maja pleier å bli lagt sånn rundt 21.00, umulig å få lagt ho før, men jeg syns egentlig det er en helt grei tid for oss. Da sover ho til sånn 2 tiden-får litt mat- og sover til mårran. Litt forskjellig når ho våkner, ikke alltid ho våkner om natta heller. [:)] 
Syns Maja har et fint søvnmønster, og når vi først har lagt ho, blir ho ikke tatt opp igjen-eller tatt ut av rommet. Tror det hjelper oss en del. Og om vi snakker med ho, er det med veldig rolig stemme, ikke så mye øyekontakt etter at ho har lagt seg heller- da blir ho mere våken igjen...
*klem*

Back
Topp