Sovetips??

mai-spire <3

Elsker forumet
Er det kun min baby som ikke sover noe særlig på dagen? Her er det morgen 08.30, etter det sover hun en langdupp på 1-3 timer og that's it. Får noen minutter i vogna om vi triller langtur, men våkner etter 10-15minutter og hyler til vi er hjemme. Så ila.en dag sover hun max 4t.og da er hun oppe fra 08.30-22-23.. Tror jeg blir gal av overtrøtt baby snart. Hun er 8 uker. Ikke tar hun smokk, men har et ekstremt sugebehov så bruker puppen som smokk desverre. Hater vogna og hater bilkjøring. Ingen låsning i nakken, det er sjekket opp. Noen som har en mirakelkur?

Last edited:
Har det sånn her også, men hun tar smokk da. Hun sover på oss, i vogn og bilstol, men våkner når vogna stopper og når vi legger henne sovende fra oss. Idag sov hun en lang lur på ca 2t i vogna, så 30 min i vogna og 25 min i senga. Det var fra kl 8.15 til 22. Da sovner hun for natten, stuptrøtt.
Og legger jeg henne fra meg i våken tilstand så skriker hun etter 5 min. Så husarbeid er et fremmed ord for tiden :confused:

Mi sover i bilstol. Liker ikke vogn eller seng.. Kun samsoving eller sove oppå meg på dagtid.. Begynner å lære henne å sove i vogn når den er i bevegelse.. Har en sjelden gang fått henne til å sove en time i vogna når den står i ro..

Det er veldig slitsomt når de ikke sover.. Men likevel, jeg elsker denne tiden...

Sover godt på natt og har en lang soving fra ca kl 13-15/16 om vi er hjemme. Ofte er vi ute på dagtid, og da kan søvnen bli noe mer fordelt utover alt ettersom hva vi gjør og ulike forstyrrelser. Kanskje en kort soving etter dette også. Men på kvelden, fra ca. Kl 18-19, er hun lys våken, frem til midnatt ca. Da er hun urolig og vil bare bæres eller ammes. Utrolig krevende timer for nakke, skuldre og rygg.

Kanskje du kan prøve å se om bebis vil sove litt i bæresjal? Jeg har en caboo close ringslynge som hun sover som en stein i, da har man i det minste armene fri? Hun sover ellers bare på fang eller inntil noen, evt i bilen (eller i vogna om underlaget er litt ujevnt...). Bruker det sjalet hele tiden, og det er kjempelett å bruke, mye enklere enn elastisk sjal

Kanskje du kan prøve å se om bebis vil sove litt i bæresjal? Jeg har en caboo close ringslynge som hun sover som en stein i, da har man i det minste armene fri? Hun sover ellers bare på fang eller inntil noen, evt i bilen (eller i vogna om underlaget er litt ujevnt...). Bruker det sjalet hele tiden, og det er kjempelett å bruke, mye enklere enn elastisk sjal
Enig med ings, bæretøy er gull! Min på 7 uker er nå stor nok til at han sitter godt i ergobabyen uten innlegg (syntes det var tungvint med innlegget i), så bruker den masse. Der kan han sove lenge og jeg får gjort det jeg trenger. I tillegg sovner mini veldig ofte i vippestolen sin, den er fin hvis han er overtrøtt. Prøver å unngå at han sitte og sover der lenge, men litt av og til tenker jeg er greit :-) Babyen min sover heldigvis også i stillestående vogn på dagtid, så vi har sjelden problemer da, men på kvelden før legging (mellom 16 og 20), blir han ofte trøtt og trenger å sove litt. Da er bæresele og/eller vippestol gull :-)

Enig med ings, bæretøy er gull! Min på 7 uker er nå stor nok til at han sitter godt i ergobabyen uten innlegg (syntes det var tungvint med innlegget i), så bruker den masse. Der kan han sove lenge og jeg får gjort det jeg trenger. I tillegg sovner mini veldig ofte i vippestolen sin, den er fin hvis han er overtrøtt. Prøver å unngå at han sitte og sover der lenge, men litt av og til tenker jeg er greit :-) Babyen min sover heldigvis også i stillestående vogn på dagtid, så vi har sjelden problemer da, men på kvelden før legging (mellom 16 og 20), blir han ofte trøtt og trenger å sove litt. Da er bæresele og/eller vippestol gull :-)
Hun misliker dessverre både vippestol og bæreseler. Har både meitai og ergobaby som hun ikke vil opp i. Presser seg bare unna meg og strekker ut beina.

Her snudde det av seg selv for en ukes tid siden. Da likte minien plutselig vogna og sover nå godt så lenge vi triller, men våkner når vi stopper. I tillegg har jeg tatt fram bæresjalet. Han virket ikke som han likte det de første par gangene vi prøvde, men i dag sovnet han i det og sov godt i en time to ganger. Nå sover han på brystet mitt, så det blir mer og mer, virker det som. Søvn avler søvn, sies det, og jeg tror det stemmer her i alle fall.

Back
Topp