Sovestillinger

Maag8

Glad i forumet
Septemberlykke 2015
Jeg har den siste uken sovet kjempe dårlig! Det er ingen stillinger som er behagelige nok til å sovne og jeg våkner raskt av at lille i magen sparker (20+1 idag). Satt igår kveld og leste litt på nettet, og leste at det ikke er bra å sove på ryggen (?). Vet noen noe om det her..? Jeg må si at det er på ryggen jeg ender opp med å sovne, og så legger jeg meg på siden (helst høyre), men det er ganske ubehagelig i magen. Det er litt frustrerende, sover best på dagen! :P

Tips? :)

Jeg har spurt både lege og jordmor om å sove på ryggen, og det er ikke farlig, selv om det skrives det på nettet :) i tredje trimester kan man bli svimmel eller få vondt i hode av å ligge på ryggen, og da må man skifte stilling, men dette er noe vi kommer til å merke godt, så bare sov på ryggen så lenge du :)

Sover så og si bare på ryggen hele tiden, enda det var det værste jeg viste før jeg ble gravid! Og nå får jeg ikke sove m mindre jeg ligger på rygg:p

Ryggsoving bruker å begrense seg av seg selv etterhvert, du merker det hvis du begynner å bli uvel av det. Jeg sover på magen ennå, regner med at det også stopper av seg selv snart. Pussig nok virker det ikke som om babyen bryr seg om at jeg faktisk ligger oppå den og sover. :rolleyes: Har du prøvd med litt ekstra puter for å støtte opp sovestillingene? Jeg prøver å sove mer og mer på siden, og da må jeg i alle fall ha puter mellom bena.

Ryggsoving bruker å begrense seg av seg selv etterhvert, du merker det hvis du begynner å bli uvel av det. Jeg sover på magen ennå, regner med at det også stopper av seg selv snart. Pussig nok virker det ikke som om babyen bryr seg om at jeg faktisk ligger oppå den og sover. :rolleyes: Har du prøvd med litt ekstra puter for å støtte opp sovestillingene? Jeg prøver å sove mer og mer på siden, og da må jeg i alle fall ha puter mellom bena.

Heldig! Å sove på magen er det beste jeg vet :D Jeg bruker en pute mellom beina for å støtte opp, men den forsvinner med en gang jeg sovner :p Jeg får fortsette å ligge på ryggen til det ikke går mer- så får jeg ta det derifra :)

Jeg sover så og si alltid på ryggen!! Ellers er høyre side favorittsovestillingen! Venstre side bruker jeg som avlastningsstilling:p jordmoren min sa at jeg kan sove akkurat som jeg vil.. Etterhvert begrenser det seg selv! Kroppen sier ifra ved ubehag:)

Det er ikke farlig og sove på ryggen så lenge du ikke blir svimmel og føler ubehag. Les om vena cava. Vanligst i 3 trimester da babyen er tyngre. Jeg sover også kjempe dårlig om natten og har gjort det over lenger tid nå, utrolig frustrerende, sover nesten bare på ryggen, eneste som funker.

Jeg sover fortsatt som en stein på nettene, er nok fordi jeg er kake når jeg legger meg :joyful:
Men har hørt det skal hjelpe med puter ala bbhugme. Men de koster jo en del, dog kan de brukes til amming etc etter fødsel også :happy:

Jeg har også sovet dårligere de siste nettene. Finner ingen stillinger som er gode. Har begynt å få vondt i hofta og skuldra når jeg ligger på siden, og noen ganger vondt i magen av å ligge på ryggen (??). Noen som vet om dette er typisk for vena cava? Jeg har også hørt dette med at hvis man blir uvel og svimmel, så skal man ikke ligge på rygg, men det blir jeg ikke.. Men kan som sagt få vondt i magen, så det er ubehagelig å ligge sånn.. :confused:
Prøver å ligge med pute mellom beina, noe jeg syns var veldig behagelig for noen uker siden, men nå forsvinner den raskt etter jeg har sovna.
Ender opp med å ligge sånn halvveis på rygg, halvveis på siden:joyful:

Her ligger jeg halvveis på magen og halvveis på siden :p har ofte en dyne mellom beina så magen ikke får så mye press på seg.. Synes det er mest behagelig for bekkenet også.. Når det gjelder sove på ryggen de siste ukene så anbefalte ikke min jordmor det til meg da mange kan sove tungt og ikke merke at man blir dårlig..

Æ ligg helst på sida med ei ekstra dyne på sida av meg som æ har mellom beina og under magen... tar ikke sjansen å sove på rygg etter at æ med forrige sleit med at æ svimte av i den stillinga og med mange andre anledninger...

Sover på magen jeg ! Beste jeg vet... Må bygge opp litt eller sove på en badering

Jeg vurderer å kjøpe meg en gravidpute for å forme rundt meg. Nå sover jeg enten på siden eller halvveis på magen og siden :)

Jeg har kjøpt gravidpute, "bbhugme". Fikk den på torsdag og det er fantastisk! Mannen har tilogmed kommentert at jeg har vært mye roligere om natta, jeg føler selv at jeg sover bedre og at jeg ikke er like gåen i kroppen om morran. Har tidligere brukt pute eller sammenrullet dyne, men det er en helt annen verden dette her altså! Koster jo litt men verdt det for min del i alle fall.

Jeg har også bestilt meg bbhugme, og regner med den kommer enten i dag eller i morgen. Håper den hjelper, for jeg sliter også med at jeg våkner om natta og ikke får sove igjen fordi jeg ikke finner noen god stilling.

Har også kjøpt bbhugme, og den er fantastisk. Tror faktisk samboer er litt sjalu på at han ikke får bruke den om natten :) Dyr, men absolutt verdt det. Kan jo brukes ved ryggproblemer og ved amming også :) Så ser for meg at den kommer til å bli brukt mye!

Så godt å lese alle kommentarer!! Skal sjekke ut den bbhugme puta, høres veldig fristende ut :p Haha

Back
Topp