Sovestilling

Jeg sover egentlig best på magen. Sånn til vanlig. Men nå går det jo ikke. Så ligger på siden med puter både her og der. [emoji1]
Sjelden på ryggen, da snakker jeg så mye i søvne at jeg våkner selv. [emoji23]

Med første merket jeg at jeg ikke kunne ligge på ryggen fordi jeg ble uvel. Om det var reell vena cava vet jeg ikke. Men sideleie var desidert best for meg. Det hjalp også på halsbrann å ligge på venstre side. [emoji4]

Jeg ender stort sett opp på ryggen, men det skal visst være greit så lenge man ikke blir dårlig. Prøver å ligge på siden. Men sover veldig dårlig om dagen og beveger meg mye.

Så lenge du ikke blir uvel av å ligge på rygg, er det helt trygt [emoji4] vene cava er nok mer aktuelt senere i svangerskapet når magen er større og tyngre [emoji4]
Jeg legger meg som regel på rygg for å kjenne etter spark og sånn til jeg sovner, men våkner som regel på siden [emoji4]

Ligger som regel på venstre side, mest pga halsbrann. Må bytte litt side innimellom da jeg kan få litt vondter her og der. Ligger med pute mellom beina også.

Sover mest på venstre side og litt på ryggen.

Så lenge du ikke blir uvel av å ligge på rygg, er det helt trygt [emoji4] vene cava er nok mer aktuelt senere i svangerskapet når magen er større og tyngre [emoji4]
Jeg legger meg som regel på rygg for å kjenne etter spark og sånn til jeg sovner, men våkner som regel på siden [emoji4]

Satser på at det går greit så lenge det ikke er ubehagelig. :) Ser at mange anbefaler at man ikke skal ligge på ryggen fra andre trimester, og andre mener at det ikke er farlig om det kjennes greit. Får vel høre på neste svangerskapskontroll!

Jeg bruker ikke å få sove hvis jeg ikke ligger på magen, men jeg har lært meg å sovne på venstre side nå (takket være BBhugme puta), men jeg våkner alltid på magen på morgenen! Så kroppen min synes ikke det er vondt ennå tydeligvis!

Hvordan sover du om natten? På ryggen, på siden, på magen, eller kanskje du varierer?

Jeg sover desidert best på ryggen, og har ingen plager når jeg gjør det. Jeg tenker likevel på vena cava-syndromet.https://nhi.no/sykdommer/hjertekar/blodaresykdom/vena-cava-superior-syndrom/ Man skal visst våkne og kjenne ubehag hvis man får det. Har du erfaringer med syndromet?

Forrige svangerskap svimte jeg nesten av når jeg var nødt til å ligge på ryggen. Så prikker og merket at hørsel «forsvant» etter bare noen sekunder. Jeg har allerede begynt å merke ubehag nå når jeg ligger på rygg. Men mest det at jeg føler at jeg ikke får nok oksygen.

Ligger på magen, på magen/siden eller på siden. Har ikke ubehag med å ligge på rygg, liker bare best å sove på magen[emoji4]

Forrige svangerskap svimte jeg nesten av når jeg var nødt til å ligge på ryggen. Så prikker og merket at hørsel «forsvant» etter bare noen sekunder. Jeg har allerede begynt å merke ubehag nå når jeg ligger på rygg. Men mest det at jeg føler at jeg ikke får nok oksygen.

Såpass, ja. Forstår jo at det skal være ubehagelig når en stor blodåre er i klem! Håper at du finner bedre måter å sove på :)

Sover for det meste på siden, men ender av og til opp på ryggen. Merker jeg sover bedre viss jeg ikke snur meg til ryggen

Liker best å ligge på magen. Går greit ennå, har en fot ut så jeg ikke ligger med all vekt på magen. Våkner som regel etter en stund, så kroppen vil vel at jeg skal ligge i en annen stilling:p Våkner ofte på ryggen om morgenen.

Har lest at det beste for barnet og for noen symptomer hos mor er det best å ligge på venstre side. Jeg liker derimot best å ligge på høyre side, men skifter mellom høyre, venstre og rygg gjennom natta. Merker ikke noe ubehag ved å ligge på rygg.

Jeg sover best på siden og det har jeg egentlig alltid gjort. [emoji6]
Bruker dobbeldyna mi (vi har hver vår) til å støtte opp der det trengs. Hadde ikke klart meg uten denne megadyna i graviditeten. [emoji28]

Jeg sover på venstre side, halvveis på magen. Våkner som oftest på ryggen.
Vena cava syndromet kommer ikke før senere. Jeg merket det godt sist gang, spesielt når jeg var på 3D-ul i uke 28, da måtte jeg snu meg over på siden etter en liten stund. Var like før jeg besvimte.

Back
Topp