Sovestilling

Snartmammatilto?

Flørter med forumet
Hei
I forrige svangerskap leste jeg meg gal på ALT. Nå er jeg mye mer laidback. Men et spørsmål jeg har et hvordan sover dere på natten? Når må jeg slutte å sove helt på ryggen?
Jeg våkner hver gang jeg ligger på magen, så tydeligvis sier kroppen i fra at det er ubehagelig. Hvordan sover dere?
Jeg er nå i uke 11 :)

Jeg har før jeg ble gravid alltid sovet i fosterstilling (side) så lenge jeg kan huske og gjør det fortsatt. Eneste som er behagelig nå også.[emoji4]

Sover sånn halvveis på sida, på magen er ubehagelig, og på ryggen har jeg aldri fått sove. Anbefaler ei gravidpute av noe slag, det gjør soving mye mer behagelig for min del iallefall-selv om jeg ikke har antydning til bekkenløsning denne ganga. Er i uke 12 nå. Har BBhugme og det er den beste investeringa, bruker den i sofaen, i senga (pluss at mini stjeler den rett som det er for å se barnetv, han krøller seg rundt i den-blir ikke til å selge den etter svangerskapet tror jeg). Må også ha to puter for å få puste skikkelig, ellers kommer bare puppene opp i halsen :p

Jeg sover på ryggen. Så lenge jeg ikke merker ubehag ligger jeg slik. Med de to forrige kom jeg meg over på siden etter hvert, men husker ikke når.

Sniker fra desember.

Du trenger ikke å slutte og sove på ryggen, kroppen sier i fra :) Jeg legger meg alltid til å sove på sidene men når jeg våkner ligger jeg ofte på ryggen, selv om jeg aldri noensinne har like å sove på ryggen. Jeg har sovet med BB Hug Me siden uke 17, da, hadde ikke klart meg uten.

Jeg sover på ryggen :) med de to forrige sov jeg på ryggen helt frem til fødsel :kr

Sover på siden. Det har jeg alltid gjort. Får ikke sove på noen annen måte:)

Sover på siden. Så lenge man ikke har noe ubehag kan man sove som man vil. Må alltid ha dynen mellom knærne da [emoji1]

Du kan sove på ryggen så lenge du selv vil. Det er ikke farlig for fosteret på noe som helst tidspunkt, og det er heller ikke farlig for deg. Om du får press på vena cava, og blir svimmel og dårlig, er det så enkelt som at da snur du deg bare, og så går det over av seg selv :)

Jordmoren min ble helt oppgitt over at det fremdeles florerte med sider på nett hvor gravide får beskjed om at de ikke får sove på ryggen etter 1. trimester, for det var bare svada. Hun ga også klar beskjed at selv om det var vist at det ble bedre blodgjenomstrømning til morkaken og andre organer om man sov på venstre side, så skulle jeg for all del ikke prøve å gjøre kun det. Jeg skulle ligge på den måten som føltes mest behagelig, og som jeg sov best i, og overhodet ikke tenke på eller bekymre meg over hvilken stilling jeg lå i.

Sover på magen. Gjorde det til uke 35 sist, og håper jeg kan gjøre det lenge denne gangen og [emoji4]

Aldri hørt noe om hvordan man kan og ikke kan sove. Har bare fått beskjed om at man skifter stilling av seg selv når det blir ubehagelig under søvn, og at det kan være irriterende når man våkner hver gang man skifter stilling...

Jeg sover litt sånn halvveis på siden og halvveis på magen, gjerne med dyne eller pute mellom beina

Har så fryktelig lyst på en sånn Bbhugme pute, ser så sykt digg ut

Sover delvis på magen. Enn så lenge

Sover alltid på sida i fosterstilling. Det gjer eg når eg er gravid og. Skifter ofte side i løpet av natta.

Back
Topp