sovestilling

Twilight

Forumet er livet
i det siste har jeg hatt problemer med å finne noe sovestilling jeg liker å sove i...

snart måå jeg slutte å ligge på magen ( klarer det fortsatt) ikke lenge til jeg må slutte med det, så ligger jeg på siden og da begynner jeg å kjenne at ryggen blir sliten og at den ikke får nok støtte, så ligger jeg på ryggen og etterhvert begynner jeg å bli tungpustet og synes det er tungt, så har jeg prøvd med pute melom bena og pute langs ryggen når jeg ligger til siden, men ingen ting funker..

hvordan er det med dere???

Jeg var en person som bare måtte sove på magen før svangerskapet.Liker best å sove på magen og gjorde det helt til jeg var ca 16 uker på vei men nå er det helt umuligt for meg å ligge på magen..

har fått stor mage..Får vondt i magen og puppene av å ligge på magen og tørr rett og slett ikke å ligge på magen lenger...det er ikke bra så jeg ligger enten på ryggen eller på venstre eller på høyre side...enkelte netter sliter jeg med å finne sovestilling men det går som regel fint pleier som regel å ligge på sia og ha halve dyna mellom beina..av og til legger jeg den ene foten over mannen hehehe. blir fort lei av pute mellom beina...men jeg har problemer med å sove for lite føler at jeg står opp for tidlig og må gå på do tusen ganger om nettene...

Jeg klarer ikke å ligge på magen. Det blir for ubehagelig. Den beste liggestillingen for meg er på venstre side med to puter imellom beina eller på rygg med beina i 90 grader nesten.. Høyre side liker ikke tvillingene noe særlig..

Skjønner problemet!!!! Jeg er vant til å ligge på magen, men det går ikke lengre[&o]. Ligger jeg på rygg blir jeg kortpusta, får vondt i korsryggen og SNORKER[:@](Iallefall sier mannen min det.......). Ligger jeg på siden blir jeg lemster i skulderen[&:]. De siste nettene har jeg sovet kjempedårlig, gått ofte på do og etterpå ligget og erget meg over at jeg ikke har noen konfortabel liggestilling. I natt begynte jeg nesten å gråte. Mannen min våkna, maserte meg og strøk meg over ryggen, han var så god at....[:)]. Så sa han at jeg bare kunne gråte litt, men jeg hadde litt vondt i halsen og tenkte at gråt bare ville gjøre det mer ubehagelig, derfor holdt jeg igjen. Lå og tenkte på at det er litt over 12 uker igjen!!! Hvordan skal jeg overleve uten skikkelig søvn[&:]? Ja, ja, mange har jo klart det før meg så da er det vel bare å bite tennene sammen[;)]!
HVIS IKKE DERE HAR NOEN MIRAKEL IDEER DA [8|]!!!

Leste i ett eller annet gravide blad at man etterhvert bør være forsiktig med å ligge for lenge på ryggen, for en viktig blodåre (tror jeg det var) kan komme i klem, som igjen kan føre til svimmelhet og eventuell besvimelse....

Noe som har kjennskap til dette?
Og fra hvilken uke er det i så tilfelle fy-fy å ligge lenge på rygg?

Back
Topp