Soveskinn/saueskinn

Sphynx

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Hei![:)]

Var innom Nøstebarn og så på de utrolig dyre greiene de har der [8D] Hva er dette med soveskinn? Jeg tenkte å bare kjøpe et vanlig saueskinn fra Ikea (Ludde) til 279,- (det fra Nøstebarn kostet vel 1000,-?)  . Greit, de er kanskje en smule mer fluffy, og kanskje farget, men skulle ikke de fungere helt greit? Jeg tenkte å kjøpe et for å ha i vugga på stua.

Vi har kjøpt ludde fra ikea..veldig mykt og deilig...eneste er at det lukter veldig sau og litt brent..hehe jeg ville lukta på det først[;)] på barnas hus har di hatt tilbud på saueskinn nå, og det lukter ikke like sterkt[;)]

ville ikke kjøpt et på ikea.
di er ikke behandlet for babyer.
mer sånn for å ha på stuegulvet o.l tror jeg.
men di har jo på for eks barnas hus som ikke koster 1000 kr.

18 november så er det salg på ludde skinn. husker ikke helt prisen, men var temmelig nedsatt den dagen der... litt lenge til, men....

Vi har det fra IKEA, og virker veldig grei i kvalitet til å ha kosta 199,- på tilbud på IKEA for 2 år siden. Like hvitt og fluffy som den dagen det ble kjøpt[:)] Har ikke lagt merke til at det lukter sau jeg... Skal vaske det før det legges i vogga til mini[:)]

På www.going.no selges det medisinsk lammeskinn som er behandlet spesielt til barn. Gode priser har de også. Jeg har kjøpt lammeskinn med naturlig fargespill, 70-90 cm. Den er helt nøytral og fin i fargen, lukter ikke sau og er helt nydelig! (Jeg har prøvd den selv [:D]) Prisen på den er 349,-.

Legger ved siden her: http://going.no/asp/webshop_produkter.asp?varegruppeID=38&vareundergruppeID=76

ORIGINAL: Kleo79

På www.going.no selges det medisinsk lammeskinn som er behandlet spesielt til barn. Gode priser har de også. Jeg har kjøpt lammeskinn med naturlig fargespill, 70-90 cm. Den er helt nøytral og fin i fargen, lukter ikke sau og er helt nydelig! (Jeg har prøvd den selv [:D]) Prisen på den er 349,-.

Legger ved siden her: http://going.no/asp/webshop_produkter.asp?varegruppeID=38&vareundergruppeID=76

oi! de var jo knall! :-D ikke gal pris heller :-)

Hvis du velger det fra Ikea, bør du nok rense det. Og da kan du like godt kjøpe et som er beregnet for barn, for rensen koster jo litt også.
De koster ikke så mye på Babyshop heller. Tror de koster 300 kroner. Men jeg vet ikke om du kan bestille de over nett evt.

Jeg hadde sitteunderlag i bunnen av vogna og saueskinn over det igjen. Sitteunderlaget isolerer godt på vinteren[;)]

De har noen billige på Babyshop og barnas hus. Tror de koster 250 kroner, jeg. Sikkert det samme som på IKEA. Funker som bare rakkern!

Legges lammeskinnet over eller under lakenet? sikkert et dumt spørsmål, men jeg har ikke peiling på det her hehe

Jeg har kjøpt lammeskinn på babyshop for 299, og har planer om å kjøpe et til. Ser veldig behagelig ut[:D]
Litt usikker på om det lønner seg å ha over eller under lakenet, så håper at noen kan svare på det[;)]

Det viktigste med skinnet er at hvis det brukes i senga, så skal man være ekstra obs. Ifølge foreningen for krybbedød, så er det større sjanse for krybbedød hvis babyen snur seg på magen og dermed puster rett inn i lammeskinnet. Da får den ikke nok oksygen...

ORIGINAL: delphi

Legges lammeskinnet over eller under lakenet? sikkert et dumt spørsmål, men jeg har ikke peiling på det her hehe

Tror det er vanlig å legge det over, men litt skremmende om det stemmer det med krybbedød. Vi har kjøpt sparkebukse i ull som jeg tror kommer til å bli brukt som pysj, da er det ikke noe vits med lammeskinn...

ORIGINAL: Thomas toget

ORIGINAL: delphi

Tror det er vanlig å legge det over, men litt skremmende om det stemmer det med krybbedød. Vi har kjøpt sparkebukse i ull som jeg tror kommer til å bli brukt som pysj, da er det ikke noe vits med lammeskinn...

http://www.lub.no/id/B4ACC5C763DAEAD7C1257689005046CD

men di renser vel og gjør noe spessielt med di som er for babyer.
så om man kjøper som ikke er beregnet som soveskinn så er det sikkert lettere at di reagerer på di og at di stinker sau.

Jeg ville heller ikke kjøpt på Ikea..

jeg har kjøpt på barnashus kr 350 (eller noe) også kjøpte jeg ett på opphørs salg på babykos for 200kr (å det var mye mykere enn det jeg kjøpe på barnashus)

Jeg ville heller dratt i en baby butikk å kjøpt, man MÅ jo ikke kjøpe det dyreste (nøstebarn sitt)

nå har jeg lagt ut link til Go'ing på facebook om at jeg ønsker meg et sånt skinn ;-) satser på at svigers, søsken eller pappa fanger opp den ;-)

ORIGINAL: maryjoleen

men di renser vel og gjør noe spessielt med di som er for babyer.
så om man kjøper som ikke er beregnet som soveskinn så er det sikkert lettere at di reagerer på di og at di stinker sau.

kan skrive under på at det lukter sau ja!! så vi kjøper nytt[;)]

Barnas hus selger som andre her sier lammeskinn som er uten noen spesielle stoffer de bruker for å behandle skinnet. skinnet bør være korthåret. Kjøpt et skinn som er beregnet for barn, og så kan du ha et Ikea skinn i tillegg som ikke skal være i sengen. Man sover rett på skinnet. Det skal være lunt og godt å sove på om det er varmt eller kaldt. Ull er jo temperaturregulerende. Og det blir heller ikke så kaldt å komme over fra ammingen i mors seng til egen seng etterpå. 

Jeg sitter i skrivende stund på et skinn fra Ikea, og vill aldri brukt det som soveskinn til babyen. Som et sted å hvile for en kort stund kanskje, men ikke fast. Nå er mitt godt brukt og er vasket i maskin mange ganger, så det ser ikke så pent ut lenger. Grer det med hundebørsten, men det blir fort tuggete og og klumpete for det. Ville nok satset på de fra babyshop eller barnas hus. Vi har et fra babyshop, og et fra en lokal bonde[:D] Det sistnevnte er renset, behandlet og absolutt finest og skal brukes i vognen. Men så kostet det 1100 kr og da....[&:]

Back
Topp