Soverutiner

Ket

Forelsket i forumet
Hvordan er soverutinene til de små nå? Hvor mange og lange dupper har de i løpet av dagen, og når har de siste duppen før leggetid? Hvor mange timer sover de om natten?

Sliter litt med å få kabalen til å gå opp her, og småen begynner å bli vanskeligere og vanskeligere å legge for hver dag som gå. Heldigvis sover han god om natta, når han først sovner, men dagene er et kapittel for seg selv...

Hvordan ser deres dag/natt ut?
 
høres litt ut som her...
han har lakenskrekk så vi må ut å trille på dagen, og da er det alt fra 30 min - 2 timer han sover.... på natten når han har sovnet så sover han stort sett greit, hatt noen tullenetter som han har vært opp en del ganger, men stort sett bare oppe en gang om natten og sovner av seg selv igjen.

vi har begynt å få han til å sovne i sengen for det begynte å bli veldig vanskelig med byssing, tok flere timer og han våknet bare. men nå er vi nede i 45 minutter....
 
Her går det i korte lurer, gjerne bare en halvtime, maks en time. Skulle gjerne ønske ho kunne sove i to-tre timer i strekk, men nei. Ho sover kanskje 3-4 ganger i løpet av dagen, vi står opp i 7-8-tida. Vil helst ikke at ho sover noe særlig etter kl 17 sånn at det ikke blir så tett på kvelden. Legger ho ca halv åtte.
 
Hun sover gjerne to gode hviler på dagen. Hun står opp halv ni ca og sover fra 10 til 12og så fra 1330/14 til 1630 kanskje. Sånn ca i hvert fall :) Vekker henne senest kl 17 for at hun skal være grei å legge kl 19. 
Hun sover en lang økt fra 19 til 2330 ca. Hvis hun ikke har våknet selv, vekker jeg henne og ammer når jeg legger meg. Hun våkner for mat igjen ca fem og halv ni.

Men hun sover jo egentlig midt i den tiden jeg skal hente storesøstrene på skolen og i barnehagen. Det er litt klønete. Greit når jeg går, men av og til må jeg kjøre. Får se om vi får til noe som passer resten av familien enda bedre etterhvert :)
 
Her sover han to dupper på dagen. En rundt kl 11-12 i ca 1-2 timer og en dupp fra 1430-16. Så legges han for natten 19-1930, og sover til 6-7 da han får mat:-) Så her er rutinene inne.
 
Back
Topp