Soverutiner???

MalinogLillebror

Blir kjent med forumet
Hei [:)]
Dere som er så heldige og ha soverutiner på ungene ved nattestid.... Hvordan fikk dere det til?
Gikk det av seg selv?

Gutten min er 7 uker og det soves i hytt å pine enda.... Som regel faller han til ro for natta rundt 00.00. Men jeg må som regel amme han til han sovner, og da nytter det ikke å flytte han i sin egen seng etterpå- da våkner han[:(]
Jeg har prøvd alt føler jeg- for å få han til å sove alene....
Han sover til ca 08.30-09.00....(får mat ett par ganger i løpet av natta). Da står vi opp og så sovner han igjen etter en times tid...resten av dagen er det ingen system på.

Skulle ønske han kunne tatt kveld litt før, og ikke minst sovet alene!!!!
Noen råd her???????

Her er det på med pysj og kveldsstell ca kl 19. Får mat enten før eller etter stell, alt etter hvor sulten han e. Også e da natta ca kl 20. Litt smågrynting frem til kl 22-23 også e da natt frem til kl 04-05. Så e da over i senga vår for å få litt pupp, også bærer det over i hans seng etterpå. Søv t kl 7. Står opp og spis frokost, og etter det ammer e Tobias også bi da stell etterpå. Da får han på seg tykke klær og bi lagt i vogna og enten satt rett ut på altan, eller at vi trilla tur først også sett e han ut på altan. Da søv han i fra kl 09-14. Får mat da og søv igjen fra ca 16.30-18. Når han e våken så leker han, også trener vi på å ligge på magen.
Denne rutinen på kvelden har han hatt sia vi kom heim i fra sykehuset. Den 9 bi han 2 mnd. Han bi faktisk sur hvis ikke rutinen holdes.Da skrik han lenge. Samme hvis e våga me å ska søng t han når han ska søv[&o] Så sønging foregår når han e våken[8D]
Han e vant me å ligg å finn søvnen sjøl, uten at e eller pappaen hjelp han så han bi urolig hvis det bi for mye mas på han. Vi e bare inne å gir han smokken når han skrik etter den også går vi ut etter å ha sagt go natt.

Har ikke så mange gode råd tror jeg...
Her legger han seg alt fra kl 20 til 23. Hender det blir midnatt innimellom. Nå har jeg akkurat lagt han i sengen fordi han virket trøtt. Han har ligget der i ca 15-20 min, aner ikke om han sover, men han er iallfall helt stille. Vi gikk tur med vognen i en liten time isted, da lå han med det ene øyet lukket og det andre på gløtt hele veien, så tror nok ikke han sov da iallfall [:D]

Men noen ganger sovner han under amming, andre ganger legger vi han når han virker trøtt og urolig. Men vi har en kjempefin uro som henger over sengen hans da, den har vi hatt utrolig mye nytte av! Pleier sette den på når han legger seg, så ligger han og titter på den og hører på musikk til han sovner. Den slår seg av automatisk etter 20 min, så det hender han begynner å klage når den stopper om han ikke har sovnet, men den har fjernkontroll til å startes med igjen. Og når den er igang, blir han stille igjen med en gang. Kjempegreit! [:D]

har ikke helt fått noe riktig god søvmrytme på lille gutt enda, men han sovner som regel rundt kl tolv til kl 06, men veldig varierende fra uke til uke, og dag til dag!

Mathias har i grunnen alltid vært en liten sovegutt! han orker aldri å være våken mer enn MAKS en og en halv time om gangen før han er trøtt. (som regel er han bare våken 30-60 min). dette gjelder også på kvelden. han sover som regel til i 5-6 tiden på ettermiddagen, er så våken litt, blir badet, får siste pupp i senga og sover så. men jeg legger han i grunnen bare når han er trøtt. er ikke sånn at jeg tenker at nå er klokka 19.00 da er det tid for å sove. men han er alltid trøtt mellom 18 og 19.30 en gang og da legges han[:)] ammer han som regel 2 ganger i løpet av natta da! så jeg har egentlig ikke jobbet for det - har bare blitt sånn![:)]

ORIGINAL: MalinogLillebror

Hei [:)]
Dere som er så heldige og ha soverutiner på ungene ved nattestid.... Hvordan fikk dere det til?
Gikk det av seg selv?

Gutten min er 7 uker og det soves i hytt å pine enda.... Som regel faller han til ro for natta rundt 00.00. Men jeg må som regel amme han til han sovner, og da nytter det ikke å flytte han i sin egen seng etterpå- da våkner han[:(]
Jeg har prøvd alt føler jeg- for å få han til å sove alene....
Han sover til ca 08.30-09.00....(får mat ett par ganger i løpet av natta). Da står vi opp og så sovner han igjen etter en times tid...resten av dagen er det ingen system på.

Skulle ønske han kunne tatt kveld litt før, og ikke minst sovet alene!!!!
Noen råd her???????

må bare si att det er HELT likt som vi har det her... han sovner ikke med mindre han får sovne ved puppen når jeg ligger og ammer han, og da kan jeg nesten ikke ta på han engang uten att han våkner! så han sover inntill meg i senga vår hele natta... våkner for mat rundt 3 og 6 og så står vi opp rundt 9... dagen er det han som styrer, men jeg prøver å vugge han i søvn i vugga si så han hvertfall får sovi litt... på tirsdag skal jeg kjøpe en lignende uro som escuro la med bilde av, håper virkelig den kan hjelpe til å gjøre det lettere for å få han til å sove i senga si[8|]
nå ligger han og sover på puta på fanget mitt, han sovna ved.... PUPPEN![:-][8|][&:]

Bra det er flere med mammadalter her;)
Jeg begynner å bli smålei av å ha han klistra på meg hele natta, håper han vokser det av seg[:D][:D]
Han er jo liten enda, så en skal vel ikke stresse veldig med soverutiner enda, men jeg innbiller meg at han hadde sovet bedre alene i sengen sin....Og jeg hadde sovet bedre [:)]

Den der uroen te escuro har jeg leita etter, uten foreløpig hell[:(]

jeg er så redd for att han skal bli for varm når han ligger inntill meg, så jeg hadde hvertfall sovet bedre hvis han lå i sin egen seng :) tror han hadde gjort det å, hvis han bare ga det ett forsøk :P
Jeg fant den på finn.no jeg, har kjøpt babygym og sånn til han der også, like fint, bare billigere :)

ORIGINAL: siljis

jeg er så redd for att han skal bli for varm når han ligger inntill meg, så jeg hadde hvertfall sovet bedre hvis han lå i sin egen seng :) tror han hadde gjort det å, hvis han bare ga det ett forsøk :P
Jeg fant den på finn.no jeg, har kjøpt babygym og sånn til han der også, like fint, bare billigere :)

Gutten min blir kjempevarm til tider...jeg liker det ikke!!!
Jeg må lete litt på finn jeg også! Lurt[:D]

Gjør det![:D] jeg driver å leter etter en vippestol også, en fra fisherprice som er fin for bebier med kolikk smerter og sånn, men er ingen i nærheten for øyeblikket :(

Silje: jeg husker ikke helt hva den heter jeg, men det er en fisherprice uro med lys og fjernkontroll, spiller i 20 min før den stopper, og da kan jeg jo bare stå i døra og trykke på kontrollen hvis han ikke har sovna :) er verdt ett forsøk :)

Det gikk egentlig veldig av seg selv.
Hun har hele tiden vært veldig punktlig på maten. Hun får mme, så jeg vet hun blir ordentlig mett hver gang, så vet ca når hun er sulten igjen. Og så ble det automatisk sånn at hun fikk på pysj og "kveldsmaten" havnet en plass mellom ni og tolv, hver kveld og etter det la jeg henne. De første nettene gikk det såvidt fire timer før hun ville ha mat igjen, men nå kan hun fort sove hele natta (omtrent åtte og en halv time i strekk de siste to døgnene), så får hun mat og ny bleie når hun våkner på natta også sover hun videre, men da i ca 4-5 timer .. [:)]
Så jeg skal ikke klage, det har gått veldig av seg selv. Og jeg har (bank i bordet) kun hatt en eneste våkenatt..! [;)]

jeg har jo hatt veldig urolig baby skriker får ingenting. for to dager siden leste jeg på nette når dem begynner å bli 3 mnd skal man begynne med rutiner og det gjore jeg. begynner med kvelds stell 19-1930 tia og gir flaske til ho på rommet. første dagen brukte jeg 1 time å legge ho skreik litt men hadde uro på så ho sovnet av til slutt og i går brukte jeg 10 min å legge ho. ho er våken mellom 2-3 timer før legge tid.

Her får han pysje på i 8-9-tida om kvelden og ev. bading...så bærer det i seng etter amming...han sovner som regel under amming, hvis ikke og han er trøtt, får han ligge og grynte en stund i senga, og da sovner han som regel i løpet av noen minutter.

Han ammes noen som regel noen ganger i løpet av natta og sovner ved puppen før jeg legger han over i sin egen seng igjen. For å lette overgangen til senga og etterligne kroppsvarmen min, har han en varmeflaske i senga si som jeg legger inntil han utenpå det teppet han er pakket inn i...dette har funket supert her....hadde problemer med å få han til å sove i egen seng i starten, men alle problemer forsvant den natta jeg kom på å putte nedi varmeflaska[:D]

Ja, og så skiller vi på dag- og nattesøvn...alle dupper på dagen foregår nede i gangen i vogna, mens all søvn på natten foregår i senga!

I går natt sovnet han kl 23, og da sov han faktisk i ett strekk til 07.00...hurraaaa[:D][:D][:D]

ORIGINAL: siljis

Gjør det![:D] jeg driver å leter etter en vippestol også, en fra fisherprice som er fin for bebier med kolikk smerter og sånn, men er ingen i nærheten for øyeblikket :(

Silje: jeg husker ikke helt hva den heter jeg, men det er en fisherprice uro med lys og fjernkontroll, spiller i 20 min før den stopper, og da kan jeg jo bare stå i døra og trykke på kontrollen hvis han ikke har sovna :) er verdt ett forsøk :)

Vi har fisher price vippestol som vibrerer. Han elsker den [:D]

Takk for mange svar.

Soffy81- Varmeflasketrikset funka på storesøstera, han her er ikke like lettlurt[;)]

Back
Topp