Soverutiner på dagen

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Jeg tror kanakje vesla gjør om på sovingen sin. Det har jeg trodd før også så det er mulig det bare er en liten periode denne gangen også :p

Hun sovner senere og sover lengre på første duppen. Spørs om hun er klar for å gå over fra 2-1 dupp. Eller først og fremst en lang og en kortere. Det som er kjipt er at "alt" skjer liksom midt på dagen, babysang og babysvømming ol, så har liksom passert godt at hun var ferdig å sove før det (og jeg fikk en dupp) og så våken mens aktiviteter skjer og butikker er åpne og så sover igjen når storebror gjør lekser og jeg begynner med middagen.

Hvordan er deres soverutiner?

De er på bærtur etter flyttingen... Hehe.. men sover ca to timer på formiddagen og to timer på ettermiddagen... Men ja eg er med på hva du mener med å sove senere.. før våknet vi 7 og han sov i 9 tiden... No venter han til 1030 før han sovner....

Ja her har han også begynt å strekke ut den første duppen og jeg kjenner godt til det at da kræsjer duppene med alle slags aktivteter! Litt irriterende, men at han får nok søvn er uansett viktigst. Her sover han to dupper til dagen, den ene er ofte lang (1,5-2 timer) og den andre er ofte kort (30-40 min), bytter av og til på hvilken som er kort og hvilken som er lang, men som oftest er den lange ofte den første duppen.

Her sover hun fortsatt den første hvilen kl 9. Men hun har de siste dagene hatt den på nesten 2 timer!:) og så blir det en mindre hvil i 14 tiden:)

Første dupp mellom 09.30-10.00. Hun sover i ca 2 timer

Andre dupp ca kl 14.00. Hun sover i 1-2 timer avhengig av hvor lenge hun sov under første dupp.

Her har hun plutselig fått så veldig behov for å sove. Vil tro det er fordi hun er så aktiv nå. Våkner 7, og rundt halv 10 er det soving fram til 11.30 ca. Og så er det gjerne en lur igjen rundt 13.30 en times tid , og en igjen i 15.30-tida, 30-45 min. Så legger hun seg ca. 18.30.

Jeg har ikke peiling :p

Ja her har han også begynt å strekke ut den første duppen og jeg kjenner godt til det at da kræsjer duppene med alle slags aktivteter! Litt irriterende, men at han får nok søvn er uansett viktigst. Her sover han to dupper til dagen, den ene er ofte lang (1,5-2 timer) og den andre er ofte kort (30-40 min), bytter av og til på hvilken som er kort og hvilken som er lang, men som oftest er den lange ofte den første duppen.
Ja soving kommer først. Men blir til at vi blir hjemme. Hadde ikke storebror vært hjemme allerede i 13-14 tiden hadde det vært anderledes. Tror nok hun skal rekke å sove ferdig før babysvømming og sang som begynner 12:10. Men etter dette påbegynte svømmekurset er ferdig på nyåret så får vi se om vi går over til en dupp etter lunsj, og finne en annen svømmetid.

Her varierer det litt om det er 3 eller 2 dupper. Noen dager hvis han sover lenge på morgenen kan han klare seg på 2 dupper om de er ganske lange. Men hvertfall halvparten av dagene må han ha 3. Det er nok leeeeenge til vi kan kutte til 1. Så akuratt nå gleder jeg meg til det hvertfall alltid blir 2, nå går det ikke ann å gjøre noe nesten, for han skal jo alltid sove (eller spise)

Her sover han 1-2 timer på morgenen fra ca ni tiden og 1-2 timer fra rundt tolv tiden. Alt spørs på når han våkner fra første duppen. Han våkner igjen i halv to- to tiden og så legger han seg for natten kl fem:eek: Nytter ikke å holde han våken lenger stakkars:p

Enig at det forstyrrer på alt som skjer på dagen.

Kan se ut som det blir for mye soving på dagtid nå:o mini sov i 20min og har vært lys våken etter det:o

Han har begynt med ein lang og ein mindre ein. Varierer når han tar den lange/korte. Også har han begynt å strekka når han tar den første. Før kom den innen 2 timar etter han sto opp og no kan han som regel drøya den til tre timar.

Back
Topp